Autors: Bill&Yard
Avots: Bill&Yard
Realizējot stratēģiski precīzas un radošas mārketinga aktivitātes, 2015. gada rudenī salīdzinājumā ar 2014. gadu vietnēs Travellink un Expedia ārvalstu tūristu rezervāciju skaitu ir izdevies palielināt par 35 %. Latvijas kultūra ir galvenais tūrisma produkts, uz ko likts uzsvars ārvalstu tūristu piesaistei nesezonas periodā.
Kampaņas tika virzītas stratēģiskajos mērķa tirgos - Lielbritānijā, Vācijā, Somijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Dānijā, Lietuvā un Igaunijā. Kā galvenie kampaņas komunikācijas elementi tika izmantoti interneta baneri populārākajos tūrisma portālos - Tripadvisor, Expedia, Travellink u.c. Tāpat tika īstenota preses, vides reklāmu, starptautisku blogeru piesaiste, kā arī tika izveidota kampaņas vienojošā interneta vietne enjoyedbyme.com. Apkopojot datus, iespējams secināt, ka kampaņas periodā kopumā ir veiktas 8145 ceļotāju rezervācijas, kas prognozējoši valsts ekonomikā kopumā ir iepludinājušas aptuveni 2,7 miljonus eiro.
Reklāma
LIAA Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava:
"2015. gads Latvijas tūrisma nozares vēsturē ir vērtējams ar iepriecinošu plusa zīmi. Viesnīcās un citās tūristu mītnēs apkalpoto ārvalstu viesu skaits pieaudzis par 3,1 % apstākļos, kad līdzšinējā Latvijas tūrisma tirgus līdera – Krievijas - tūristu skaits turpināja kristies, pērn sarūkot gandrīz par trešdaļu.
Gada veiksmīgās bilances pamatā ir mērķtiecīgs un profesionāls darbs. Daudzējādā ziņā pagājušajā gadā veiktajai reklāmas kampaņai Latvijas tūrismā nav līdzinieku. Pirmo reizi tika izmantots tik plašs mārketinga instrumentu arsenāls, kas tika spilgti un radoši pielāgots katram tirgum. Pirmo reizi Latvijas tūrisma reklāmas kampaņas laikā aicinājām arī Latvijas tūrisma nozares uzņēmumus piedāvāt savus pakalpojumus ārvalstu klientiem par izdevīgām cenām. Dati liecina, ka klienti šo iespēju izmantoja un reklāmas kampaņas laikā tika veiktas vairāk nekā 8000 rezervāciju. Tas ir ievērības cienīgs rādītājs, kas ļauj runāt par izmērāmu kampaņas rezultātu un sniedz vērtīgu pieredzi, kas noderēs turpmākajā darbā."
Kampaņas Enjoyed by me radošo risinājumu izstrādāja un tās pielāgošanu astoņām valstīm nodrošināja radošā aģentūra Bill&Yard, savukārt izvietošanu medijos nodrošināja Alpha Baltic.
Andrs Hermanis, Bill&Yard radošais direktors:
"Latvija kā zīmols joprojām atrodas savas asociatīvās identitātes meklējumos. Ir skaidrs, ka globālā tūrisma arēnā ar skaisti nopucētiem attēliem vien nepietiek, lai piesaistītu auditorijas uzmanību. It īpaši tas attiecas uz nesezonu, kad ir jāspēj konkurēt ar saulrietu fonā esošām palmu lapām, mutuļojošiem paradīzes ūdenskritumiem un aprasojušiem kokteiļu lietussardziņiem. Šī iemesla dēļ, veidojot kampaņu, liels izaicinājums bija panākt tieši emocionālu saikni ar potenciālo ceļotāju. Ainaviskā un četras reizes gadā mainīgā Latvijas daba ir spēcīgs iedvesmas avots, kas kalpo kā fundamentāls fons mūsu kultūrai, tāpēc bez jebkādām tehnoloģiskām inovācijām apvienojām divus neatkarīgus attēlus, kas rezultātā veido vizuāli jēgpilnus, viegli uztveramus un iedvesmojošus stāstus. Šāda taktika ļauj ne tikai attīstīt komunikāciju ilgtermiņā, bet arī spēj mudināt mērķauditoriju iepazīt mūsu nepārblīvēto vidi un talantus klātienē."
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.