Foto: Biznesa augstskola «Turība»
Autors: Elīna Šķēle
Avots: Biznesa augstskola «Turība»
Sestdien, 5. augustā, Rīgā noslēdzās četru dienu ilgais Politiskā mārketinga forums, kas pulcēja Latvijas un 12 citu zemju politiskā mārketinga ekspertus, informē foruma organizators Latvijā un Biznesa augstskolas Turība komunikācijas katedras dekāns Andris Pētersons.
Forumā 30 eksperti no visas pasaules analizēja vairākas ar politiku saistītās sfēras - politiskais zīmols un tēls, politiskās kampaņas un reklāma, populisms un konfliktu risināšana, politiskās ietekmes robežas, komunikācija ar sabiedrību, sociālie mediji un internacionālās attiecības.
Reklāma
Politiskā mārketinga forumu atklāja vairāki Latvijā svarīgi cilvēki. Pirmo dienu atklāja LTRK prezidents Aigars Rostovskis, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards un Eiropas Parlamenta deputāts Artis Pabriks. Savukārt otrās dienas konferencē dalībniekus ievadīja Latvijas Pašvaldību savienības priekšsēdētājs Andris Jaunsleinis un Latvijas Saeimas Sabiedrisko attiecību biroja vadītājs Juris Vīgulis.
"Visapkārt pasaulē pastāv daudz draudu, kas jānovērš un viens no labākajiem veidiem kā ar tiem cīnīties ir izmantot nevardarbīgas metodes, piemēram, politisko mārketingu. Ik gadu forums pulcē aizvien vairāk politikas līderus un zinātniekus no dažādām valstīm. Šis fakts palielina mūsu, kā organizatoru un visu dalībnieku kompetenci, jo daloties pieredzē un pētījumos spējam izanalizēt notikumus plašāk. Tas arī pierāda foruma nepieciešamību," tā par foruma nepieciešamību stāsta tā iniciators, Politiskā mārketinga žurnāla un "DePaul University" (ASV) profesors Brūss I. Ņūmens.
Forumu Latvijā apmeklēja daudzi cilvēki, to starpā bija Īrijas vēstnieks Latvijā Džims Henesijs un Ukrainas, Turcijas, Apvienoto Arābu Emirātu, Itālijas, Nīderlandes un Kanādas vēstniecību Latvijā pārstāvji, vairāku Latvijas biedrību pārstāvji, kā arī daudzi Turības un Latvijas Universitātes studenti u.c. neatkarīgi interesenti.
Turības komunikācijas fakultātes dekāns Andris Pētersons uzsver, ka Latvijai un Biznesa augstskolai Turība šis bija liels gods uzņemt tik daudz ievērojamu ekspertu un tas ir radījis iespēju tikt pamanītiem starptautiski, kā arī nodemonstrēt savas akadēmiskās spējas.
"Mūsdienās daudzus biznesa instrumentus lieto arī politikā, tāpēc politiskā komunikācija šobrīd ļoti maz atšķiras no biznesa komunikācijas. Attiecīgi kļūst aktuāls jautājums par ētiku politiskajā komunikācijā un kampaņās. Forumā runas personas iztirzāja kā politiskos skandālus un apdraudējumus, tā arī uzsvēra labos piemērus, dodot klausītājiem iespēju aplūkot notikumus no dažādām perspektīvām," stāsta Turības dekāns.
Savukārt Rumānijas Politiskā mārketinga asociācijas prezidents Kristians Andrejs uzsver, ka šis forums ir viena no retajām vietām, kur notiek nopietnas un pamatotas diskusijas, kurās ir aicināta iesaistītās visa sabiedrība, kas ir pretējs modelis TV šoviem.
"Politiskā mārketinga forums Rīgā ietvēra daudz interesantas prezentācijas par šī brīža politiku Eiropā, ASV un visā pasaulē. Galvenās tēmas bija globalizācija un tas, kā populisms ietekmē un sašķeļ sabiedrību pasaulē ar jauniem politiķiem, medijiem un komunikācijas kanāliem. Mums ir vairāki labi vadītāji, kuriem ir bagātīgs teorētiskais pamats, kuri var objektīvā veidā palīdzēt saprast, kā kampaņas var mainīt cilvēku dzīves uz labo pusi un neļaut "sliktajiem" politiķiem tās ietekmēt. Pēdējos piecus gadus forums tiek rīkots Centrāleiropā vai Austrumeiropā, jo foruma galvenās tēmas skar Eiropas tranzītvalstis".
Politiskā mārketinga forums tiek organizēts kopš 2012.gada, katru gadu citā valstī. Tā mērķis ir parādīt akadēmisko pētījumu saikni ar notiekumiem pasaulē.
Forumā ar aktuāliem pētījumiem uzstājās zinātnieki un politiskā mārketinga eksperti no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Krievijas, Turcijas, Rumānijas, Zviedrijas, Ēģiptes, Gruzijas, Itālijas, Tadžikistānas, Polijas un Beļģijas.
Politiskā mārketinga forums norisinājās no šā gada 2. līdz 5.augustam. Forumu organizēja Biznesa augstskolas Turība Komunikācijas fakultāte un Latvijas Pašvaldību savienība ar Frīdriha Eberta fonda atbalstu.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.