Viesnīcu un restorānu asociācija iesaistās kampaņā «Vai tu pārdotu alkoholu savam bērnam?»

Izglītojošās kampaņas «Vai tu pārdotu alkoholu savam bērnam?» ietvaros Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija apņēmusies vairāk nekā 440 savu biedru bāros, restorānos un viesnīcu kafejnīcās pievērst lielāku uzmanību alkoholisko dzērienu atbildīga servisa pamatprincipiem – nepārdot tos jauniešiem līdz 18 gadiem, savukārt līdz 25 gadiem palūgt uzrādīt dokumentu.

"Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) atzinīgi vērtē Latvijas Alkohola nozares asociācija (LANA) iniciatīvu organizēt kampaņu, kas vērsta uz pozitīvu sadarbību starp pircēju un pārdevēju, aicinot uzrādīt personu apliecinošu dokumentu jauniešiem pirms alkoholisko dzērienu iegādes. Neskatoties uz to, ka restorānos un, īpaši, bāros un izklaides vietās, ieņēmumi par alkoholisko dzērienu tirdzniecības sastāda būtisku daļu no kopējiem ieņēmumiem, mūsu nozare īsteno  un piedalās dažādās kampaņās, lai parādītu savu sociālo atbildību un gatavību likt morālās vērtības augstāk par peļņas gūšanu,” apliecina Jānis Pinnis, LVRA prezidents.

Sadarbība notiek LANA kampaņas ietvaros, kas aicina alkoholisko dzērienu pirkšanas-pārdošanas procesā veicināt savstarpējo laipnību abām pusēm – pārdevējiem un pircējiem. Savukārt LVRA apmēram 300 biedriem, kas strādā visā Latvijā, dalība kampaņā ir vēl viena iespēja apliecināt HoReCa (hotels-restaurants-cafes) nozares atbildību - pārdodot alkoholu, prasīt personu dzimšanas datus apliecinošus dokumentus ikreiz, kad rodas šaubas par klienta vecumu, vienlaikus, veicinot pozitīvas emocijas un mazinot iespējamos saspīlējumus starp klientu un pārdevēju.

“Nozare apzinās, ka, galvenokārt, tirgotāji un arī visa sabiedrība jāinformē par mūsu kopējo atbildību saistībā ar alkohola nepieejamību jauniešiem līdz 18 gadu vecumam. Tāpēc iniciējam kampaņas, lai atgādinātu par šo vienkāršo, bet reizē arī svarīgo tēmu - prasīt jauniešiem uzrādīt dokumentus. Izglītošana sniedz atbalstu gan tirgotājiem, gan sabiedrībai kopumā. Pozitīvais vienmēr strādā efektīvāk nekā sodi un draudi, tāpēc mūsu kampaņā komplimentiem un faktiem ir galvenā nozīme,” apstiprina Latvijas Alkohola nozares asociācijas izpilddirektors Dāvis Vītols.

Paralēli LVRA biedru bāriem, kafejnīcām un restorāniem, visos 154 kampaņas tirdzniecības partnera – Maxima veikalos pie 1254 kasēm ir izvietoti atgādinājumi pārdevējiem - “Izsaki komplimentu, palūdz dokumentu!” un pircējiem - “Vēlies komplimentu? Parādi dokumentu!”.

LANA kampaņā septembrī tika veikti pirmie kontrolpirkumi un tādi tiks atkārtoti arī arī kampaņas beigās, novembrī. Kontrolpirkumus LANA veic, lai uzlabotu sadarbību un atgādinātu par atbildīgu alkoholisko dzērienu iegādi, lietošanu un nodošanu citiem, kā arī palīdzētu pārdevējiem labāk spēt novērtēt pircēju vecumu, kas svarīgi šo dzērienu iegādē.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
CUPRA Terramar Pilna Servisa Līzings Europcar
Atklāj CUPRA Terramar – Mild-Hybrid SUV modeli, kas ir gan sportisks, gan emocionāls. | Skatīt vairāk
Ceļojums Ziemassvētkos un Jaunajā gadā  Estravel Latvia
Taizeme, Vjetnama, Meksika, Seišelu salas, Kuba, Zanzibāra... // Lidojums no Rīgas, transfēri, nakšņošana viesnīcā, izvēlētā ēdināšana | Skatīt vairāk
no 1465 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 16.11.2024 - 26.11.2024 Baibas Sipenieces - Gavares stāvizrāde Tukuma TIC
Jauna, pozitīva, izklaidējoša un humora pilna izrāde "Ir Vēl!" | Skatīt vairāk
Aviobiļetes - kūrortu galamērķi Estravel Latvia
Aviobiļešu izpārdošana lidojumiem - no Rīgas // Ziemassvētki un Jaunais gads // Īpašās Melnās piektdienas akcijas | Skatīt vairāk
no 199 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::8.22930598sec.