Autors: Anete Kauce
Avots: Gemoss.lv
Latvijā pamazām paplašinās bezalkoholisko dzērienu piedāvājums restorānos, pateicoties gan vietējiem ražotājiem, kas sākuši piedāvāt dažādus bezalkoholiskus atspirdzinošus dzērienus, gan jaunievedumam - bezalkoholiskajiem kokteiļiem. Šādus kokteiļus, kas radīti uz tējas, dažādu garšaugu, garšsakņu, augļu biezeņu un sulu bāzes, pasaulē pazīst ar nosaukumu jines, kas radies, kombinējot vārdus sula (juice) un vīns (wines).
Aizvien lielāka uzmanība tiek pievērsta vispārējai veselībai, tam, kā tas, ko mēs patērējam, ietekmē mūsu ķermeni, arvien biežāk tiek izvēlēti dzērieni ar zemu alkohola saturu vai vispār bez tā, un tirgū arvien vairāk tiek meklētas alternatīvas tradicionālajiem alkoholiskajiem dzērieniem. Šī tendence ietekmē arī tradicionālos alkoholisko dzērienu ražotājus, un arvien plašākā klāstā tiek piedāvāti gan alus un vīna bezalkoholiskās versijas, gan dažādi atspirdzinoši dzērieni, piemēram, uz apiņu bāzes.
Reklāma
“Amerikas Savienotajās Valstīs un Apvienotajā Karalistē atvērti pat bezalkohola bāri, lai dotu iespēju socializēties un labi pavadīt laiku, tajā pašā laikā neizdarot sociālu spiedienu par apreibinošu dzērienu lietošanu. Viena no tendencēm, kas vērojama saistībā ar patēriņa paradumiem, ir alkoholisko dzērienu statusa maiņa sabiedrībā. Pakāpeniski, ekonomiskajā sistēmā iesaistoties arvien jaunām paaudzēm, mainās attieksme pret alkoholu un pieprasījuma un piedāvājuma attiecība. Jau no 90. gadu vidus pasaulē jaunu cilvēku vidū vērojams alkohola patēriņa samazinājums, salīdzinot ar iepriekšējām paaudzēm, un šobrīd gan mileniāļu (1982-1995), gan jo īpaši Z paaudzes (dzimuši pēc 1996. gada) vidū vērojama pastiprināta interese par bezalkoholisko dzērienu piedāvājumu. Daļēji tas izskaidrojams ar interesi par veselīgu dzīvesveidu, daļēji - ar brīvā laika un socializēšanās paradumiem (īpaši šobrīd, pandēmijas laikā), kad laiks daudz lielākā mērā tiek pavadīts, lietojot sociālos medijus, nevis tiekoties klātienē, kādā bārā vai kafejnīcā,” atklāj Monin” zīmola vadītājs Latvijā Jānis Viļumovs.
Jines ir jaunievedums kokteiļu pasaulē, un to radītājs ir Tims Raue (Tim Raue), viens no labākajiem Vācijas šefpavāriem, divu Mišelina zvaigžņu ieguvējs, kura vadītais restorāns vairākus gadus pēc kārtas ierindojies starp simts labākajiem restorāniem pasaulē, un kopš 2016. gada atrodas pasaules restorānu topa piecdesmitniekā. Jines tiek pasniegti vīna glāzēs, piemērojoties ēdienkartei. Tie var būt viegli, ar atspirdzinošu garšu, ideāli piemēroti vieglām maltītēm siltajās dienās, smalkiem Āzijas ēdieniem vai itāļu virtuvei; samtaini un grezni, kuru saldie dārzeņi vai stiprās ogas harmonizēs ar ļoti pikantiem ēdieniem, piemēram, zivīm, teļa gaļu, bekonu, kamambēra sieru vai medījumu; aromātiski un pikanti - ar valriekstu, apiņu vai melnās tējas iezīmēm un spēcīgu aromātu. Bieži par pamatu jines bezalkoholiskajiem kokteiļiem kalpo tējas sēnes dzēriens jeb kombucha, jo fermentētiem produktiem piemīt umami garša - salds, sāļš, skābs un rūgts harmoniskā savienojumā, veidojot umami, piekto garšu, un tā lieliski sader ar ēdienu.
Tieši tāpēc būtisks jines priekšnoteikums - tiem ideāli jāsaskan ar ēdienu, gluži tāpat kā tas ir ar vīnu - lai izceltu gan ēdiena, gan dzēriena smaržas un garšas buķeti pilnībā. Alternatīvs dzērienu piedāvājums ar aromātu pārpilnību ir ne tikai tendence, bet arī apzināts lēmums izjust īpašu garšu.
Izvēloties bezalkoholiskos kokteiļus, garšas un smaržas baudījums ir līdzvērtīgs ierastajam kokteilim vai vīna glāzei, piesātināti un niansēti, taču bez alkohola radītajiem blakusefektiem.
www.gemoss.lv
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.