Autors: Ludmila Glazunova
Avots: BalticTravelnews.com
Travelnews.lv redakcija vērsās kāda satraukta lasītāja, norādot, ka vienā no ēdienu piegādes uzņēmumiem kā kurjers strādājot ārvalstu jaunietis, kuram jāatrodas karantīnā. Apstiprinājumu šai informācijai gan Travelnews.lv neguva, jo pastāv datu aizsardzības regula, taču vērsās pie ēdienu piegādes uzņēmuma “Wolt”, lai uzzinātu, vai šāda iespēja pat teorētiski būtu iespējama.
Lasītājas bažām nenoliedzami ir pamats pat gadījumā, ja viņas minētais jaunietis nav Covid-19 pozitīvs, taču tas raisa jautājumus, cik godprātīgi šādu pakalpojumu sniedzēji izturas pret savu darbinieku un klientu veselību.
Reklāma
“Wolt” atklāja, ka kurjeri ir privāti darba veicēji, nevis uzņēmuma darbinieki. Tādēļ lietot vārdu “darbinieks” esot nekorekti – korekti būtu lietot jēdzienu kurjera partneris. Ja kādam lasītājam ir informācija par kādu no kurjeriem, kuriem ir problēmas ar veselību, kompānija gribētu saņemt vairāk informācijas, lai pārliecinātos, ka viņam viss ir kārtībā.
“Wolt” vadītāja Baltijā Līsa Ristala Travelnews.lv atklāja, ka patlaban “Wolt” ir zināms, ka viens no kurjeriem – partneriem ir izolēts, jo bijis kontaktā ar ģimenes locekli, kuram ir diagnosticēts Covid-19. Vēl viens kurjers tuvākajā laikā veiks pārbaudi, jo jūtas slikti. Pirmais nav veicis piegādes kopš 29. oktobra, bet otrais – jau kopš 17. septembra, pauda Līsa Ristala, norādot, ka uzņēmums ir veicis pārrunas ar abiem, un abi neatsāks darboties, iekams nevarēs droši atsākt piegādes.
“Mēs strādājam ar simtiem kurjeru partneru Latvijā un nezinām, ka kāds no viņiem nesen būtu pārbaudījies uz Covid-19,” norādīja Līsa Ristala. Turklāt “Wolt” neesot saņēmusi nevienu pieteikumu kurjru partneru atbalsta programmā, kas paredz sniegt finansiālu atbalstu līdz divām nedēļām kurjeram - partnerim, kuram ir diagnosticēts Covid-19, vai arī kuru sabiedrības veselības aizsardzības amatpersonas ievietotu obligātā karantīnā.
Līsa Ristala uzsvēra, ka pandēmiju neviens nevarēja paredzēt, bet drošība ir kompānijas prioritāte numur viens. Šobrīd kompānija ir pārgājusi uz bezkontakta piegādi – sākot no bezkontakta saņemšanas restorānos līdz bezkontakta piegādei patērētājam, atstājot to pie durvīm. Tāpat kompānijai ir vesela virkne drošības pasākumu, lai pasargātu gan kurjerus, gan patērētājus.
Atgādinām, ka soda nauda par pašizolācijas vai karantīnas neievērošanu ir līdz 2000 eiro fiziskām personām.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.