Autors: Sabīne Dzene
Avots: Repute.lv
Pandēmijas radīto pārmaiņu dēļ gada laikā ir palielinājusies patērēju interese un gaidas pret digitālo risinājumu nodrošināšanu ēdiena iegādei Latvijā, liecina ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes “Hesburger” un sociālo pētījumu centra “Socio Uuringukeskus” veiktā Baltijas iedzīvotāju aptauja. Par būtiskiem digitālos risinājumus pasūtījumu veikšanai uzskata 57% Latvijas iedzīvotāju, kas ir par 9% vairāk nekā pirms gada.
Iedzīvotāju pozīcija attiecībā uz digitālo risinājumu izmantošanu pasūtījumu veikšanai atspoguļojas arī patērētāju uzvedības maiņā - ja 2019. gadā 54% respondenti Latvijā pasūtījumus veica pie restorāna letes, 2020. gadā tas ir samazinājies līdz aptuveni trešdaļai no visiem pirkumiem. Pasūtījumu veikšana, izmantojot mobilās lietotnes, ir pieaugusi par 6%, savukārt pirkumu veikšana, izmantojot auto kasi vai digitālo pašapkalpošanās kasi par 4%.
Reklāma
Kari Salmela, “Hesburger” tīkla vadītājs: “Ir pašsaprotami, ka pandēmijas iespaidā patērēju uzvedība ēdienu iegādes jomā ir mainījusies. Digitalizācija ēdiena pasūtījumu veikšanā sākās pirms vairākiem gadiem un straujāku pieaugumu būtu piedzīvojusi ilgākā laika periodā, taču pandēmija šo procesu paātrināja. Vienlaikus šis laiks ir apliecinājis, ka pirms dažiem gadiem mūsu pieņemtais lēmums attīstīt savu mobilo lietotni pasūtījumu veikšanai ir veikts īstajā brīdī, tai kļūstot par būtisku instrumentu arī pandēmijas laikā, lai klienti droši un ērti varētu veikt pasūtījumus mūsu tīkla restorānos. Tas redzams arī mūsu aplikācijas lietojamības rādītājos.”
K. Salmela norāda, ka vienlaikus pieaugošās patērētāju prasības uzliek papildu atbildību nozares spēlētājiem, domājot par esošo digitālo risinājumu pilnveidi un jaunu ieviešanu nākotnē, jo skaidrs ir viens - nozares digitalizācija turpināsies daudz raitāk. Tāpat uzņēmuma novērojumi šī gada pirmajos mēnešos liecina, ka tendence izmantot digitālos rīkus ēdienu pasūtīšanai turpinās pieaugt arī tad, kad pandēmijas laikā noteiktie ierobežojumi mazināsies un ikdienas darbības atgriezīsies ierastajā ritmā.
“Hesburger” mobilā lietotne, kas Latvijā kļuva pieejama 2017. gada rudenī, ātri vien kļuva par vienu no iecienītākajām mobilajām lietotnēm Latvijā. Tās popularitāte turpinājusi augt arī pandēmijas laikā, ar tās starpniecību pērn pārdodot vairāk nekā 3 miljonus burgeru un tortilju.
Kopumā gandrīz četrus gadus ilgajā pastāvēšanās laikā Latvijā, aplikācija ir lejupielādēta 589 tūkstošus reižu, savukārt aktīvo lietotāju skaits pārsniedzis 388 tūkstošus. Par populārākajiem produktiem, kurus ar aplikācijas starpniecību iegādājas Latvijas iedzīvotāji, kļuvis Hesburgera komplekts, tortilja ar vistas gaļu un siera burgers.
Šobrīd “Hesburger” mobilā lietotne ir pieejama 4 valstīs: Somijā, Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. To ir iespējams lejupielādēt mobilo lietotņu veikalos "Google Play" un "App Store”, turklāt šogad tā kļuvusi pieejama arī “Huawei” lietotņu galerijā (AppGallery), kļūstot par vienu no pirmajām ātrās ēdināšanas restorānu lietotnēm, kas pieejama AppGallery.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.