Foto: Publicitātes attēls
Autors: Una Pleša
Avots: Repute.lv
43% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka digitālie risinājumi ātrās ēdināšanas restorānos ir svarīgi, un tas ir par 5% vairāk nekā pērn, liecina ikgadējā ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes “Hesburger” veiktā aptauja* par pircēju paradumiem un ātrās ēdināšanas tirgus tendencēm Baltijas valstīs. To lielākoties veicinājusi ne vien straujā digitalizācija, bet arī cilvēku vēlme veikt pasūtījumus ātrāk un ērtāk. Ņemot vērā pircēju paradumu maiņu, “Hesburger” turpinās attīstīt digitālos risinājumus, tāpēc nākamgad uzņēmums plāno ieviest digitālās pašapkalpošanās kases restorānos visā Latvijā.
Latvijā un Lietuvā arvien vairāk cilvēku veic pasūtījumus, izmantojot digitālos risinājumus
Reklāma
Lietuvā digitālos risinājumus kā svarīgus ātrās ēdināšanas restorānos vērtē 45%, bet Igaunijā vēl vairāk cilvēku – 52% no respondentiem.
Paraugoties uz biežāk izmantotajiem pasūtījumu veikšanas veidiem šobrīd, aptaujas datos redzams, ka 38% Latvijas iedzīvotāju ātrās ēdināšanas restorānos visbiežāk izmanto iespēju pasūtīt ēdienu pie kases, bet 21% pasūta ēdienu uz mājām ar piegādes servisa starpniecību. Savukārt 18% pasūtījumus veic mobilajā lietotnē.
Lietuvā pasūtījumus pie kases veic 42% aptaujāto, bet, izmantojot mobilo lietotni - 18% respondentu. Trešajā vietā ierindojas pasūtījumu veikšana ar piegādi uz mājām, ko visvairāk izmanto 16% iedzīvotāju. Situācija Igaunijā ir atšķirīgāka, un šajā valstī 34% visbiežāk veic pasūtījumus pie kases, bet 23% cilvēku izmanto digitālās pašapkalpošanās kases restorānos. Vienlaikus 16% aptaujāto šim mērķim izmanto mobilo lietotni.
Kopumā Latvijā un Lietuvā novērojams, ka digitālo risinājumu popularitāte pasūtījumu veikšanai ir augusi 1-3 procentpunktu robežās, salīdzinot ar pērno gadu. Igaunijā šiem risinājumiem ir stabilas pozīcijas.
“Hesburger” Starptautiskās attīstības un mārketinga direktore Ieva Salmela norāda, ka digitālie risinājumi ātrās ēdināšanas restorānos kļūst arvien būtiskāki, un to veicina vairāki faktori – pirmkārt, tā ir digitalizācija, kas aizvadītajos gados piedzīvojusi “uzvaras gājienu” teju visās nozarēs. Otrkārt, veicot pasūtījumus ātrās ēdināšanas restorānos, cilvēki sagaida, ka saņems savu maltīti ātri, sev ērtā veidā un laikā. Kā arī pandēmijas ierobežojumu ietekmē, daudzi vēlas samazināt uzturēšanās laiku cilvēkos.
“Šo iemeslu dēļ arī redzam, ka pēdējos divos gados ir audzis to iedzīvotāju skaits, kuri pasūtījumu veikšanai izmanto “Hesburger” mobilo lietotni. Arī ēdiena piegāde uz mājām ir kļuvusi pieprasītāka tieši šo pašu iemeslu dēļ, un arī tā tiek veikta ar mūsu partneru mobilo lietotņu starpniecību. Ņemot vērā, ka lielai daļai iedzīvotāju digitālie risinājumi ātrās ēdināšanas restorānos ir svarīgi, jau šogad uzstādījām digitālās pašapkalpošanās kases visos mūsu restorānos Igaunijā. Savukārt Latvijā šo procesu plānojam sākt nākamā gada beigās,” saka I. Salmela.
Jauniešiem un “mileniāļiem” digitālie risinājumi ir svarīgāki
Pētījums atklāj, ka kopumā teju katram otrajam jaunietim Latvijā jeb 51% aptaujāto respondentu vecumā no 15-19 ir svarīgi, lai ātrās ēdināšanas restorānos būtu digitālie risinājumi. Tas ir teju tikpat būtisks aspekts arī 55% aptaujāto iedzīvotāju vecumā no 20-29 gadiem. Līdzīga tendence ir arī Igaunijā – tur 70% aptaujāto vecumā no 15-19 gadiem ir svarīgi, lai ātrās ēdināšanas restorānos būtu digitālie risinājumi. Bet iedzīvotāju vecuma grupā no 20-29 gadiem tas ir svarīgi 65% Igaunijas respondentu. Tikmēr Lietuvā 70% jauniešu vecumā no 15-19 šis aspekts ir svarīgs, kā arī 57% aptaujāto vecumā no 20-29 gadiem.
Dati parāda arī to, ka Latvijā jaunieši vecumā no 15-19 vairāk nekā cilvēki citās vecuma grupās pasūtījumu veikšanai izmanto digitālos risinājumus – piemēram, mobilo lietotni izmanto 25%, digitālās pašapkalpošanās kases - 18% aptaujāto jauniešu. Igaunijā ir līdzīgi - jauniešu vidū pasūtījumu veikšanā dominē mobilā lietotne (26%) un digitālās pašapkalpošanās kases (46%). Arī Lietuvā jaunieši vairāk nekā cita vecuma iedzīvotāji pasūtījumu veikšanā izmanto digitālās pašapkalpošanās kases (27%) un mobilo lietotni (27%).
“Mūsdienās uzņēmumu attīstība iet roku rokā ar klientu prasībām un vajadzībām. Ir skaidrs, ka digitālie risinājumi nākotnē kļūs par teju jebkura uzņēmuma pastāvēšanas un izaugsmes pamatu. Ātrās ēdināšanas nozarē jau šobrīd tā ir kļuvusi par neatņemamu klientu servisa daļu, ko “Hesburger” turpinās pilnveidot un attīstīt arī turpmāk. Turklāt ir maldīgi domāt, ka tikai jaunieši izmantos šīs iespējas – jau šobrīd redzam, ka arvien vairāk dažāda vecuma cilvēku pasūtījumu veikšanā dod priekšroku digitālajiem risinājumiem,” secina I. Salmela.
*Aptauja veikta 2021. gada novembrī, visās Baltijas valstīs, tajā piedaloties vairāk nekā 3000 respondentu vecumā no 15-49 gadiem.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.