Autors: Dana Hasana/Benita Zaretoka
Avots: Consensus PR
Vīna pazinēju klubiņi un kursi jau kļuvuši par ierastu lietu tiem, kas interesējas par dzērienu pasauli. No šī gada 13.maija darbu uzsācis jauns projekts – virtuālā „Nautimus Vīna skola”, kas veidota ar mērķi atraktīvā veidā atbildēt uz jautājumiem par vīna kultūru un ieteikt noderīgas un praktiskas lietas ikdienai. Virtuālo „Nautimus Vīna skolu” izveidojuši un uztur SIA „LIVIKO” sadarbībā ar profesionālu vīnzini – someljeru Aigaru Luktiņu.
Virtuālo Vīna skolu ikviens var apmeklēt interneta vietnē www.nautimus.lv. Šeit var uzzināt vairāk par vīna vēsturi, ražošanas noslēpumiem, apskatīt video ieteikumus kā atvērt, glabāt vai skaisti pasniegt vīnu. Vīna skolas lappuse tiks regulāri papildināta ar jaunu izzinošu materiālu - šeit būs atrodami skaidrojumi par specifiskiem terminiem un varēs saņemt informāciju par vīna ražotājiem no visas pasaules.
Kāds vīns ir vērtīgāks – vecs vai jauns? Kā uzglabāt atvērtu vīnu? Vai klasiskais pieņēmums – sarkanvīns pie gaļas un baltvīns pie zivs vienmēr uztverams par likumu? – arī uz šiem jautājumiem atbildes var meklēt Vīna skolā video stundās.
„Šo projektu veidojam vīna baudītājam – iesācējam, dodot iespēju vairāk uzzināt par vīniem vienkāršā un atraktīvā veidā – caur video rullīšiem un stāstiem. Vīnam ir sena vēsture un tradīcijas, taču Latvijas galda kultūrai tas nav tipiskākais dzēriens, bet aug interese un vēlme papildināt savu redzesloku – tādēļ arī radās ideja par virtuālo vīna skolu sadarbībā ar vīnu ekspertu Aigaru Lukstiņu, ko esam uzsākuši”, stāsta Igors Dobrovoļskis no „LIVIKO”.
Vīna skolai dots neparastais NAUTIMUS vārds - kas tad ir Nautimus?
Projekta autori no „LIVIKO” stāsta, ka vēl pirms pāris gadiem radusies domā veidot īpaši atlasītu vīnu kolekciju, vadoties pēc vietējā patērētāja gaumes, kā arī palīdzēt cilvēkiem orientēties plašajos vīna plauktos lielveikalos. NAUTIMUS vīnu projekts apvieno starptautiski apbalvotu 60 vīnu izlasi no visas pasaules, ko atlasījuši Baltijas labākie vīna speciālisti, ņemot vērā Latvijas pircēju vēlmes. Šīs vīnu izlases vīnus apvieno speciāli veidota NAUTIMUS zīme, kas palīdz atpazīt un kalpo kā garantija tam, pircēji iegādājas labu vīnu par samērīgu cenu katrā no NAUTIMUS vīnu segmentiem.
Bez virtuālās vīna skolas www.nautimus.lv „LIVIKO” šogad organizēja arī Vīna semināru ciklu nozares profesionāļiem – oficiantiem, topošiem vīnziņiem un viesnīcu personālam. Vīnzinis Aigars Lukstiņš stāsta: „Tā kā šo profesiju pārstāvji ikdienā tiekas ar cilvēkiem un pasniedz dzērienus, viņi tiek uztverti kā profesionāļi, kuru ieteikumus sagaida klienti, un kuru dzērienu pasniegšanas kultūru vērtē. Tādēļ arī organizējām plašu profesionālu semināru ciklu, lai celtu apkalpošanas kultūru”.
SIA „LIVIKO” kā alkoholisko dzērienu izplatītāja un importētāja piedāvājumā ir vairāk nekā 60 dažādu zīmolu alkoholisko dzērienu, kas tiek piedāvāti vietējam tirgum. "Liviko" grupa ir viens no trim lielākajiem alkohola nozares uzņēmumiem Baltijas valstīs. Kompānija nodarbina ap 100 darbiniekiem Latvijā, 201 darbinieku Igaunijā, un 76 Lietuvā.
SIA „ LIVIKO” jau ilglaicīgi sadarbojas un importē augsti kvalitatīvu produkciju no vairākām pasaules valstīm: Spānijas, Itālijas, Bulgārijas, Francijas, Moldovas, Lielbritānijas, Nīderlandes, Portugāles, Gruzijas, Dienvidāfrikas, Baltkrievijas, Ukrainas, ASV, Argentīnas, Čīles. Šodien Latvijas tirgū kompānija pārstāv tādus pasaules zīmolus kā Bacardi, Martini, Grey Goose, Baron Otard, Nemiroff, Freixenet, Hardy’s, Robert Mondavi, Paul Masson, Carmen, Louis Jadot, Masi, Marques de Caceres, Castel, Murviedro, Canti, un citi.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.