Autors: Sintija Masjuka
Avots: BalticTravelnews.com
Regulāra roku mazgāšana un roku higiēnas ievērošana ir svarīga pirms maltītes ieturēšanas procedūra, kas būtu jādara ik vienam. Dodoties ēst ārpus mājām, tam būtu jāpievērš īpaša vērība, jo infekcijas slimību izplatība ir visai sastopama un lipīga parādība. Mazgāt rokas pirms maltītes restorānā – tas paliek klienta paša ziņā vai atbildīgai ir jābūt ēdināšanas iestādei? Travelnews.lv apzināja trīs restorānus, lai noskaidrotu, cik lielā mērā tie rūpējas par savu apmeklētāju roku higiēnu.
Restorāna Locale (www.locale.lv) vadītājs Aleksejs Kučers stāsta, ka viņu restorānam rūp klientu roku higiēna. Viņš apgalvo, kas ikvienai ēdināšanas iestādei būtu jānodrošina labierīcību pieejamība saviem klientiem, kā arī būtu jāseko līdzi tam, vai ir visi nepieciešamie roku higiēnas piederumi. Taču pamatā, roku higiēnas jautājums paliek apmeklētāja paša ziņā. Restorāna uzdevums ir nodrošināt šādu iespēju, taču likt visiem restorāna apmeklētājiem iet mazgāt rokas pirms ēdienreizes, ēdināšanas iestāde atļauties nevar. "Restorāna ēdamzālē jau neliks izlietni roku mazgāšanai," pasmej Aleksejs Kučers. Pēc viņa novērojumiem, lielākā daļa restorāna apmeklētāju diemžēl neievēro roku higiēnu. "Labi, ja puse no visiem klientiem dodas uz labierīcībām, lai izmazgāt rokas pirms maltītes ieturēšanas," skaidro restorāna Locale vadītājs. Jautājumu, par to, kur ir atrodamas labierīcības, Aleksejs Kučers dzird reti. Tas arī varētu būt viens no rādītājiem, kas liecina par paviršu attieksmi attiecībā uz roku higiēnas ievērošanu. Restorāna vadītāja praksē ir bijuši gadījumi, kad cilvēki pēc restorāna apmeklējuma, sūdzējušies par sliktu pašsajūtu, apliecinot, ka pie visa vainīgs apēstais ēdiens. Taču Aleksejs Kučers pauž, ka nelabums drīzāk varētu būt higiēnas neievērošanas dēļ.
Reklāma
Restorāna Pie Kristapa Kunga (www.piekristapa.lv) valdes locekle Līga Tauriņa apliecina, ka viņu restorānam ir svarīgi, lai apmeklētāji rūpētos par savu veselību un mazgātu rokas pirms ēšanas. Restorāns nevar uzspiest obligātu roku higiēnas ievērošanu, taču ēdināšanas iestādes uzdevums ir gādāt par to, lai roku mazgāšana pirms maltītes ieturēšanas klientiem ir maksimāli ērta. Ar to tiek domāts, pietiekams labierīcību daudzums un labierīcību telpu lielums. Līga Tauriņa skaido, ka bieži vien garās rindas pie labierīcību durvīm ir viens no iemesliem, kāpēc daudzi izvēlas nemazgāt rokas pirms ēšanas. "Esam novērojuši, ka cītīgākie roku mazgātāji esot tūristi un ceļotāji, kuriem jau ir iestrādājies šis princips," skaidro restorāna valdes locekle. Ir dzirdēts par mazāk pozitīviem piemēriem, kad cilvēkiem bijis nelabi pēc vizītes restorānā. Taču par laimi, Līgas Tauriņas pieredzē šādi gadījumi nav bijuši.
Restorāna Kaļķu Vārti (www.kalkuvarti.lv) izpilddirektore Sandra Sirmace pauž, ka roku higiēnas jautājums paliek katra apmeklētāja paša ziņā. Taču restorāns ir atbildīgs par to, lai klienti tiktu nodrošināti ar visām nepieciešamajām higiēnas precēm. Proti, šķidrajām ziepēm, vienreiz lietojamajiem papīra dvieļiem vai roku žāvētājiem. Restorāna izpilddirektore novērojusi, ka pirms maltīties ieturēšanas, rokas mazgā vien aptuveni 80 procenti no visiem klientiem, kas ir salīdzinoši daudz. "Šādām lietām jābūt iemācītām jau no bērna kājas, taču daudzi mūsdienās ar to pamatīgi grēko," atzīst restorāna Kaļķu Vārti izpilddirektore Sandra Sirmace.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.