Autors: Sintija Masjuka
Avots: BalticTravelnews.com
Restorānu viens no galvenajiem priekšnoteikumiem ir gardas un vizuāli pievilcīgas maltītes pasniegšana. Tomēr ir arī daudzi citi vērā ņemami faktori, kurus restorāniem būtu jāievēro. Viens no šādiem faktoriem ir logu tīrība. Travelnews.lv apzināja trīs restorānu pārstāvjus, lai noskaidrotu logu tīrīšanas paradumus.
Muzikālā Teātra restorāna naktskluba līdzīpašniece Nona Solvita Birkmane stāsta, ka logu tīrīšana tika veikta pirms restorāna atklāšanas. Tā esot bijusi vienīgā reize. Tā kā restorāns Happy Days & Nights atrodas 2.stāvā, par logu tīrību no ārpuses rūpējas alpīnistu komanda. Arī restorāna jumts ir no stikla, kas nozīmē īpašu tīrīšanas procedūru. Drošu logu un stikla jumta tīrīšanu var veikt vienīgi cilvēki, kas ir profesionāli apmācīti veikt šādus darbus, atrodoties lielā augstumā. Savukārt no iekšpuses par to gādā restorāna apkalpojošais personāls. Nona Solvita Birkmane zina stāstīt, ka šobrīd Happy Days & Nights logi neesot tajā labākajā stāvoklī, jo ir "izdzīvojuši" savu mūžu. "Logos ir redzami daži defekti, kurus nomazgāt nav iespējams. Tāpēc pašreiz meklējam risinājumu, kā tikt vaļā no tiem," skaidro restorāna līdzīpašniece. Viņa piebilst, ka liela loma ir arī restorāna atrašanās vietai. Proti, pilsētas centrā esošiem restorāniem būtu vairāk jāpievērš uzmanība logu tīrībai. Tas ir tāpēc, ka lielais apmeklētāju skaits un pati lokācijas vieta pieprasa regulāru tīrības uzturēšanu.
Reklāma
Restorānu tīkla Čili Pica mārketinga vadītāja Jūlija Sergutina Leitāne pauž, ka logu tīrīšanu restorānā veic apkalpošanas kompānija, ar kuru noslēgts līgums. Taču neatkarīgi no tā, Čili Pica patstāvīgi seko līdzi logu stāvoklim. Jūlija Sergutina Leitāne uzskata, ka logu tīrīšanas biežums atkarīgs no sezonalitātes. Tāpat to vizuālo stāvokli ietekmē arī ilglaicīgs lietus. Tad restorāna logi jāmazgā biežāk un ar lielāku piepūli. Sevišķi aktuāls šis jautājums skar restorānus, kuru logi vērsti ar skatu uz ielas pusi.
Restorāna Pintxo vadītāja Elīna Šmukste stāsta, ka logu regulāru tīrīšanu veic paši restorāna darbinieki. Konkrēta atbildīgā cilvēka, kas atbild par logu vizuālo izskatu, nav. "Ja kāds no mums redz, ka ir nepieciešams kaut ko uzkopt vai iztīrīt, tad to arī darām," skaidro restorāna vadītāja. Parasti logu tīrīšanu veic, mainoties sezonai, lai gan nepastāvīgā laika dēļ pavasarī un rudenī tas jādara biežāk. Restorānā Pintxo logiem esot nestandarta izmēri. Proti, tie ir tikpat lieli, cik sienas. Restorānā ir arī skapīši un trepes, kas daļēji veidoti no stikla. Tas nozīmē, ka uzkopšana jāveic divtik cītīgāk. Vidēji reizi četros mēnešos tiek organizētas talkas, kurās piedalās visi restorāna darbinieki, kā arī vadītājs. To laikā tiek veikta ģenerālā restorāna tīrīšana. "Tas ir patīkamā un lietderīgā apvienojums. Restorāns ir uzposts un mums priecīgs prāts par labi pavadītu laiku darba kolektīvā," piebilst Elīna Šmukste.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.