Senākie Rīgas restorāni atklāj savu veiksmes atslēgu

Skaistas un izsmalcinātas atpūtas baudīšanai pašā Rīgas sirdī labi piemērots  ir restorāns, kuram ir sena vēsture. Mūsdienu straujais dzīves ritms nereti izjauc ierasto dienas kārtību un mudina uz pārmaiņām. Kā saka – pastāvēs tas, kas mainīsies. Arī restorānu industrija piedzīvo savus kāpumus un kritumus, taču stiprākie nepadodas un iet uz priekšu, lai arī kādi šķēršļi ir to ceļā. Travelnews.lv sazinājās ar trim senākajiem Rīgas restorāniem, lai noskaidrotu to veiksmes atslēgu, kas vairāku gadu laikā palīdzējusi augt un attīstīties.

Restorāna Kaļķu Vārti (www.kalkuvarti.lv) izpilddirektore Sandra Sirmace stāsta, ka restorāns pastāv jau 13 gadus. Šajā laika periodā tika piedzīvots ne mazums pārmaiņu. "Mūsu galvenā veiksmes atslēga slēpjas paša kolektīvā. Augsti vērtējam darbinieku ilglaicīgu lojalitāti pret uzņēmumu. Tā ir ļoti svarīga restorāna darbībā un tā turpmākajā attīstībā," skaidro Kaļķu Vārti izpilddirektore Sandra Sirmace. Viņa atminās laiku, kad restorāns vēl tikai sāka savu darbību. "Viegli negāja. Cīnījāmies par katru klientu," pauž Sirmace. Ar godprātīgu attieksmi pret darbu un augstu atbildības sajūtu restorāns Kaļķu Vārti ir izcīnījis savu vietu zem saules.  Pilnīgi visas klientu vēlmes tiek izdabātas, un tas ir tieši tas, ko apmeklētāji vērtē visaugstāk. "Mums nav kanonu. Individuāli pielāgojamies katram klientam. Iespējams, tādēļ darbošanās šajā sfērā ir ilglaicīga un solās tāda būt arī turpmāk," piebilst Sandra Sirmace. Tas prasa lielu enerģijas atdevi, taču, kad ir rezultāts, rodas neviltota gandarījuma sajūta par paveikto. Restorāna Kaļķu Vārti izpilddirektore uzskata, ka ēdināšanas sfērā vienmēr ir, kur augt, un nostādītā latiņa jāceļ arvien augstāk. "Arī tad, kad pie restorāna stāv rindas, vienmēr var vēl labāk," teic Sandra Sirmace. Lai gan restorānam ir savas vājās vietas, pie tām tiek strādāts un tiek meklēti risinājumi, lai novērstu radušās grūtības. Restorāna izpilddirektore piebilst, ka nākotnē gribētos biežāk redzēt vietējos klientus. Šobrīd lielāko apmeklētāju mērķauditoriju veido ārzemju tūristi. Būtu visnotaļ pozitīvi, ja latvieši Kaļķu Vārtos iegrieztos biežāk.

Viesnīcas Radisson Blu Hotel Latvija mārketinga vadītājs Kaspars Ekša par viesnīcā esošo kokteiļbāru Skyline Bar (www.skylinebar.lv) stāsta, ka tas pastāv jau kopš 2002. gada, kad notika viesnīcas Latvija rekonstrukcija. Laikam ejot, arī Skyline bārs piedzīvoja nelielas izmaiņas. 2008. gadā tika veikta bāra rekonstrukcija, un bija paplašinātas telpas. Arī kokteiļbāra dizainā un piedāvātajā ēdienkartē tika ieviestas jaunas nianses. Kā atzīmē Radisson Blu Hotel Latvija mārketinga vadītājs Kaspars Ekša, jau no laika gala kokteiļbārs ir guvis atzinību viesnīcas apmeklētāju un tūristu vidū. Rīga kā galamērķis ir iecienīts ārzemnieku vidū un Skyline bārs ir viena no vietām, ko iesaka apmeklēt, viesojoties galvaspilsētā. Ja salīdzina apmeklējumu, kas bijis Skyline Bar darbošanās sākumā un tagad, tiek secināts, ka šobrīd apmeklētāju ir par 1/3 vairāk nekā pērn. Līdz ar to ir vērojama izaugsme. Taču galvenā bāra atšķirības zīme ir tā atrašanās vieta. Viesnīcas 26. stāvs paver elpu aizraujošu skatu uz Rīgas panorāmu. Papildus tam Kaspars Ekša pauž, ka bārā strādā labi apmācīts personāls. Pēc viņa domām, tas ir viens no galvenajiem priekšnosacījumiem, lai apmeklētāji paliktu apmierināti ar vizīti bārā. Skyline Bar nākotnes vīzija ir paplašināt ēdienu un dzērienu piedāvājumu klāstu, kā arī eksperimentēt ar dzērienu un ēdienu vizuālo noformējumu. Tiek plānots arī vairāk pievērsties dažādu pasākumu organizēšanai Skyline Bar telpās.

Restorāna Čarlstons (www.charlestons.lv) īpašnieks Artūrs Birnbaums pauž, ka ēdināšanas biznesā restorāns Čarlstons ienāca jau 1999. gadā. Tā īpašniekam ir pārliecība, ka jāiet līdzi laikam un jāseko līdzi jaunākām tendencēm. Sevišķi aktuāli tas ir seniem restorāniem, kas savu darbību sākuši pirms krietna laika. "Nedrīkstam atļauties stāvēt uz vietas. Domājam par to, kā dažādot un bagātināt pakalpojumu klāstu," skaidro restorāna Čarlstons īpašnieks Artūrs Birnbaums. Tikpat svarīgs ir arī interjera noformējums un tā harmonija ar kopējo restorāna būtību. "Sekojam līdzi visiem zelta pamatprincipiem. Iespējams, tāpēc mums izdodas darboties šajā biznesā jau ilgāku laiku," piebilst Artūrs Birnbaums. Klients un viņa vēlmes vienmēr ir pirmajā vietā. Ienākot restorānā, klients ar visām maņām jūt, ka ir gaidīts. Skaista mūzika fonā, patīkama smarža, laipna apkalpošana un acij tīkams interjers ir lietas, ko klients pamana vēl pirms maltītes baudīšanas. Restorāna Čarlstons komandai piemīt paškritiskums, kas ir kā dzinulis vēl lielākiem panākumiem. Artūrs Birnbaums uzsver, ka izglītībai būtu jāpievērš būtiska nozīme. Proti, personālam jābūt izcili apmācītam, lai kvalitatīvi veiktu savu darbu. Laikam ejot, Čarlstons ieviesis dažus jauninājumus. Tagad restorāna virtuve ir kļuvusi mobila. Ņemot vērā to, ka restorānā ir trīs lielas zāles, tiek domāts par plašāku piedāvājumu klāstu. Tāpēc viens no restorāna Čarlstons galvenajiem papilduzdevumiem, ir izbraukumu tirdzniecība jeb izbraukumu banketi.  Šobrīd restorāna Čarlstons galvenā specialitāte ir grilēti un kūpināti ēdieni. Turpmāk tiek plānots attīstīt kūpināšanas jeb dūmošanas biznesu. Jau šobrīd Čarlstona īpašumā ir lielākā mobilā kūpinātava Baltijā, ar kuru var apkalpot 400 klientus.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Ziemassvētku ceļvedis "ZEM EGLĪTES" Cēsu TIC
Ziemassvētku gaidīšanas laikā tapis Cēsu novada Ziemassvētku dāvanu un sajūtu ceļvedis. Lielisks palīgs, lai ikviens varētu atrast iedvesmu un | Skatīt vairāk
Latvija
Latvijas izaicinājums'25 sākas Veclaicenē Alūksnes TIC
Iesāc jauno 2025. gadu ar aktīvu atpūtu un ļaujies aizraujošu ainavu, cienījamu kilometru un izklaidējošu uzdevumu pilnā piedzīvojumā pašā ziemas | Skatīt vairāk
Ziemas pasaka Durbes pilī Tukuma TIC
Katrs no mums sapņos un iedomās ir iztēlojies savu Ziemas pasaku. Pavisam noteikti katrs stūrītis šeit piepildīts ar ticību un mīlestību, bet ko vēl? | Skatīt vairāk
 AizraujošaisViduslaiku mantojums Alūksnē Alūksnes TIC
Ir vairākas iespējas, kā izzināt un izbaudīt Alūksnes viduslaiku pils īpašo stāstu, tomēr vispilnīgāk tas atklāsies, ja izmantosi tās visas. | Skatīt vairāk
no 4 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::2.30638289sec.