Ikviens ir dzirdējis vismaz viena apkārtējā stāstu par to, ka viņa bagāža tikusi pazaudēta lidostā vai lidojuma laikā. Lai arī šādas lietas notiek ļoti reti, tās gadās. Lai zinātu kā rīkoties šādās situācijās, esam apkopojuši pāris padomu, kas varētu palīdzēt.
Sāksim ar pārīti, lai izvairītos no neērtībām, iespējā, ka bagāža tikusi pazaudēta.
Reklāma
1. Dodoties ceļojumā rūpīgi apsveriet - vai vispār nepieciešama lielā bagāža.
Lielā bagāža ne tikai papildu izmaksā, bet arī apgrūtina ceļojumu.
2. Vērtīgās lietas labāk turi sev tuvumā.
Lai arī reģistrētajai ("checked-in") bagāžai nav īsti ierobežojumu - pavisam noteikti dārgākās un svarīgākās mantas turiet rokas bagāžā vai pie sevis (rokassomā vai kaut vai klēpī). Šajā sarakstā ietilpst tādas lietas kā maks, ceļojuma dokumenti, dators, telefons - arī fotokamera. Lai gan par nozaudētu bagāžu iespējams saņemt kompensāciju, arī aviokompāniju viedoklis par to, kas tiek traktēts kā vērtīgs un kas nē, var atšķirties no jūsu uzskatiem.
Ieteicams arī ceļojuma bagāžu apdrošināt.
3. Sastādiet sarakstu ar mantām, kas tiek ieliktas bagāžā.
Pedentiskākie cilvēki kravājoties vienmēr
sastāda sarakstu ar līdzi ņemamajām lietām. Lai arī dažreiz tas liekas lieki - tas var būt noderīgi tad, ja bagāža ir tikusi nozaudēta un nepieciešams aizpildīt aviokompāniju
veidlapas un citas formalitātes, atceroties - kas vispār somā ticis ievietots. Visbeidzot,
pārliecinieties, ka bagāžai esat pievienojis identifikācijas zīmīti gan
ārpus bagāžas, gan iekšā koferī. Turklāt nododot bagāžu, pievērsiet
uzmanību, kas rakstīts uz uzlīmes, kas tiek uzlīmēta Jūsu bagāžai (vajadzētu būt jūsu lidojuma galamērķim).
4. Nepametiet lidostu, bet vērsieties pie atbildīgajiem lidostas darbiniekiem atrasto/pazaudēto mantu birojā lidostas ielidošanas zonā
Protams, grūti iedomāties kādu tā vienkārši "atmetam" ar roku, taču bieži vien cilvēki tā dara - gaida kādu pusstundu un kad pārējie viņu lidojuma dalībnieki jau sen ir prom, arī paši izvēlas doties prom, dusmojoties. Lidojums bijis garš un nogurdinošs, cilvēks jūtas noguris un vēl neapmierinātāks brīdī, kad nesagaida savu bagāžu, nolemj doties mājās izgulēties un risināt radušos problēmu nākamajā dienā. Tomēr, lai cik noguris justos – nepametiet lidostu un neatlieciet to uz nākamo dienu! Atrodiet informācijas centru un uzrakstiet iesniegumu. Šis punkts īpaši jāņem vērā tad, ja bagāža tikusi sabojāta, nevis pazaudēta. Ja dosieties mājup/uz viesnīcu un atgriezīsieties vēlāk - tas atkal radīs jautājumus par to, kur tieši jūsu bagāža tikusi sabojāta.
4. Pēc iespējas detalizētāk aprakstiet savu bagāžu un tās saturu
Ja jūsu bagāža būs nozaudēta, aviokompānija vēlēsies zināt, kas atradās jūsu bagāžā (vēl viens iemesls ņemt iespējami mazāk mantas). Jo detalizētāk varēsiet informēt par bagāžas izskatu, izmēru, kā arī sīkām detaļām - un īpaši tās saturu, jo labāk. Iekļaujot apģērba izmēru, krāsu, apavu veidu un tamlīdzīgas detaļas. Kā jūs jau zināt, visi melnie čemodāni izskatās pēc melniem čemodāniem, tādēļ, ja iespējams, pirms došanās ceļā nofotografējiet savu bagāžu ar mobilo telefonu.
5. "Neatmetiet ar roku" pazaudētajai bagāžai!
Aviokompānijai un lidostai būtu jūs jātur lietas kursā. Taču, ja liekas, ka visi par jums aizmirsuši, esiet aktīvi, bet pieklājīgi. Rakstiet e-pastus un noteikti atsaucaties uz iepriekš iesniegtajiem dokumentiem.
Latvijas lielākā lidsabiedrība Airbaltic norāda, ka vairumā gadījumu bagāža tiek uzskatīta par aizkavētu. Ja jūsu bagāža ir aizkavējusies, pēc lidojuma nekavējoties par to ir jāziņo atrasto mantu birojam lidostas ielidošanas zonā. Lūdzu, ziņojiet par nozaudēto bagāžu ne vēlāk kā 21 dienu pēc lidojuma, lai bagāža tiktu atrasta un nogādāta jums pēc iespējas drīzāk. Kad jūsu bagāža būs atrasta, jūs tiksiet par to informēts. Kamēr bagāža tiek meklēta, piedāvājam iespēju iegādāties pirmās nepieciešamības preces (piemēram, zobu pastu, šampūnu u.c.). Lūdzu, saglabājiet visus čekus un iesniedziet tos airBaltic klientu attiecību daļai, izmantojot tiešsaistes pieteikuma formu, lai atgūtu par precēm samaksāto naudu.
Lielākā daļa aizkavējušos somu tiek atrastas un atdotas īpašniekam īsā laika posmā. Ja Jūsu soma ir aizkavējusies vairāk par 5 dienām, aicinām pēc iespējas ātrāk aizpildīt formu un nosūtīt to Rīgas lidostas Lost&Found birojam un airBaltic Klientu attiecību daļai.
Savukārt, ja bagāža nav atrasta 21 dienas laikā no lidojuma datuma, jūs varat pieprasīt zaudējumu kompensāciju. Airbaltic aicina ar prasību vērsties pie apdrošinātāja, jo pārvadātāja atbildība pilnīgas reģistrētās bagāžas nozaudēšanas gadījumā ir ierobežota. Lūdzu, sazinieties ar Airbaltic klientu attiecību daļu, ja prasības iesniegšanai apdrošinātājam Jums nepieciešama izziņa no lidsabiedrības.
Ja tomēr vēlaties pieprasīt kompensāciju tieši no lidsabiedrības, lūdzu, iesniedziet pieteikumu kopā ar visu nozaudēto priekšmetu sarakstu un to vērtību, kā arī pirkumu čekus (ja tādi ir) Airbaltic klientu daļai, izmantojot tiešsaistes pieteikuma formu.