Autors: Laura Karnīte
Avots: Starptautiskā lidosta Rīga
Starptautiskajā lidostā «Rīga» uzbrauktuvē pie izlidošanas termināļa ir ierīkota jauna autostāvvieta personām ar īpašām vajadzībām, kas tagad ir aprīkota gan ar ceļa marķējumu, gan arī attiecīgu ceļazīmi.
Stāvvietas labiekārtošana un pārvietošana tika veikta, ne tikai lai palielinātu personu ar īpašām vajadzībām drošību, izkāpjot un iekāpjot transportlīdzeklī, bet arī izpildītu aviācijas drošības prasības, kas liedz ilgstoši atstāt autotransportu tiešā pasažieru termināļa tuvumā. Jaunā stāvvieta atrodas līdzās gājēju pārejai, dodot pasažieriem iespēju droši šķērsot brauktuvi, kā arī paredz plašāku vietu izkāpšanai.
Reklāma
Līdz ar jaunās stāvvietas ierīkošanu spēku zaudē uz laiku ieviestā kārtība, ka personas ar īpašām vajadzībām, uzrādot attiecīgus dokumentus, var bez maksas izmantot lidostas īstermiņa autostāvvietu P1.
Jau ziņots, ka starptautiskā lidosta “Rīga” ir iekļuvusi starp piecām labākajām lidostām Eiropā Starptautiskās Lidostu padomes (Airport Council International, ACI) un Eiropas Foruma cilvēkiem ar invaliditāti (European Disability Forum) nominācijā Lidostu vides pieejamības balvai, kas tiek piešķirta lidostām ar augstas kvalitātes apkalpošanas kultūru pasažieriem ar īpašām vajadzībām.
Pasažieriem ar ierobežotām pārvietošanas spējām lidosta “Rīga” piedāvā īpašu pakalpojumu (PRM - Passenger with Reduced Mobility). Tas paredz palīdzību jebkurai personai, kuras pārvietošanās spējas ir ierobežotas fizisku vai mentālu problēmu, kā arī vecuma dēļ un kuras stāvoklis prasa papildus palīdzību pārvietojoties lidostā.
Šis ir bezmaksas pakalpojums, kas paredz sniegt pasažierim palīdzību no viņa ierašanās brīža lidostā līdz nokļūšanai sēdvietai gaisa kuģī, bet atlidojot - līdz atlidošanas zālei un bagāžas saņemšanai, kā arī nokļūšanai līdz transportam lidostas teritorijā.
PRM pakalpojums ir jāpiesaka 48 stundas pirms izlidošanas, aviokompānijas mājas lapā vai tūrisma aģentūrā, kur pirkta biļete. Pakalpojumu var pieteikt arī, ierodoties lidostā pirms izlidošanas – informācijas birojā reģistrācijas zālē vai izsaukuma punktos, kas atrodas autostāvvietā. Taču šajā gadījumā iespējamais gaidīšanas laiks var būt ilgāks nekā, ja pasažieris to piesaka savlaicīgi.
Pakalpojumu var izmantot daļēji vai pilnībā paralizēti cilvēki, neredzīgie un vājdzirdīgie, cilvēki ar mentālas attīstības problēmām, arī tie, kas vecuma dēļ nevar uzkāpt pa trepēm vai veikt garas distances lidostas teritorijā, kā arī ceļotāji, kuri guvuši tādu traumu ceļojuma laikā, kas ietekmē pārvietošanās spējas.
PRM paredz ratiņkrēsla nodrošināšanu lidostas teritorijā vai pasažiera ratiņkrēsla, specializēto palīglīdzekļu apkalpošanu, kā arī speciāli apmācītu vājredzīgu vai neredzīgu cilvēku pavadīšanu līdz gaisa kuģa sēdvietai. Ceļojot ar savu ratiņkrēslu, pasažierim jāpiesaka pakalpojums aviokompānijai, ar kuru viņš lido, pērkot biļeti vai pēc tam – piemēram, mājaslapā aizpildot pieteikumu. Elektrisko ratiņkrēslu daudzums katrā gaisa kuģī ir ierobežots, tāpēc šāds ratiņkrēsls aviokompānijā obligāti jāpiesaka laikus, informējot par elektriskā ratiņkrēsla tehnisko specifiku un obligāti - baterijas tipu (sausā, slapjā, gēla tipa baterijas) jaudu un to daudzumu.
Starptautiskā lidosta “Rīga” ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs. No lidostas ”Rīga” ziemas sezonā iespējams doties uz vairāk nekā 60, bet vasaras sezonā - uz gandrīz 90 galamērķiem, ko nodrošina 20 aviosabiedrības. 2016.gadā lidosta “Rīga” apkalpoja vairāk nekā 5,4 miljonus pasažieru – gandrīz 45% no kopējā Baltijas valstu pasažieru skaita.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.