Autors: Sanita Gertmane
Avots: Patērētāju tiesību aizsardzības centra
Pēc ilgiem ekonomiskiem satricinājumiem Vācijas aviosabiedrība Air Berlin ir pieteikusi maksātnespēju. Kādas ir sekas patērētājiem?
Gaidīt un sekot līdzi situācijai
Reklāma
Patlaban patērētājiem ir jāgaida, ko Berlīnes-Šarlotenburgas apgabaltiesa nolems par maksātnespējas pieteikumu. Līdz tam Air Berlin turpinās darboties. Uzņēmums, lai nodrošinātu darbības nepārtrauktību, no Vācijas valdības ir saņēmis aizdevumu 150 milijonu eiro apmērā.
Ja Air Berlin bankrotē un uzņēmumam jāpārtrauc darbība, patērētāji maksātnespējas procesā varētu iesniegt pieprasījumus tikai nopirkto biļešu cenas kompensācijai. Šajā scenārijā patērētāji varēs saņemt kompensācijas balsoties uz proporcionalitātes principu, kas varētu nesegt visu patērētāja samaksāto naudu. Ņemot vērā parādu un kreditoru skaitu Air Berlin gadījumā, izdevumu atlīdzināšanas iespēja ir ārkārtīgi ierobežota.
Padomi patērētājiem
Ir ieteicams rezervēt lidojumus citā aviokompānijā. Jau veiktu biļešu rezervāciju nav iespējams atcelt bez maksas, jo kopējie atcelšanas noteikumi joprojām ir spēkā. Ja jums ir lēta biļete, izmaksas par atcelšanu vai rezervācijas pārlikšanu parasti ir diezgan augstas. Ja atceļat lidojumu, jums ir tiesības saņemt atpakaļ samaksātos nodokļus un nodevas. Parasti gan tie ir tikai neliela daļa no biļetes cenas.
Ja iegādātā kompleksā tūrisma pakalpojumā ietilpst Air Berlin lidojumi, kompleksā tūrisma pakalpojuma sniedzējs ir atbildīgs par pakalpojuma nodrošināšanu. Ja lidojumi tiek atcelti, viņam ir jāorganizē alternatīva jūsu transportēšanai.
ECC Latvija turpinās informēt patērētājus par notikumu attīstību saistībā ar Air Berlin finanšu grūtībām savā tīmekļa vietnē un vietnē Facebook.
Par ECC - LATVIA
Latvijas Eiropas Patērētāju informēšanas centrs (ECC Latvia: http://ecclatvia.lv/lv/) ir Eiropas Patērētāju centru tīkla (ECC-NET) dalībnieks, kas darbojas Patērētāju tiesību aizsardzības centra ietvaros. ECC Latvia nodrošina patērētājus ar informāciju par viņu tiesībām un pienākumiem pārrobežu pirkumos un palīdz rast risinājumus patērētājiem pārrobežu strīdos ar komersantiem. Eiropas Patērētāju centru tīkls (ECC-Net) sastāv no 30 centriem visās 28 ES dalībvalstīs, Islandē un Norvēģijā.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.