Foto: Starptautiskā lidosta Rīga
Autors: Laura Karnīte
Avots: Starptautiskā lidosta Rīga
Ceturtdien, 21.septembrī, starptautiskajā lidostā “Rīga” pulcējās vairāk kā 40 Latvijas eksportējošo uzņēmumu pārstāvji, lai iepazītos ar gaisa kravu pārvadājumu iepējām, ko piedāvā lidosta un tajā strādājošās aviokompānijas.
Semināru lidosta organizēja sadarbībā ar Latvijas investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) un tā dalībniekiem bija iespēja uzzināt par LIAA aktualitātēm eksporta veicināšanā, eksporta garantiju iespējām, ko piedāvā finanšu institūcija ALTUM, kā arī uzzināt par aviokompānijām un pakalpojumu sniedzējiem, kas piedāvā gaisa kravu pārvadājumus lidostā “Rīga”.
Lielu dalībnieku interesi raisīja gaisa kravu pārvadātāja “Turkish Cargo” vasaras sākumā uzsāktā pirmā Baltijā regulārā kravu reisa darbības rezultāti. Šī pārvadājumu maršruta ieviešana četros mēnešos ir palielinājusi “Turkish Airlines” kravu tirgus daļu Rīgā no 2% līdz 6% ar stabilu tendenci turpināt pieaugumu. Ar gandarījumu klātesošie uzņēmēji uzņēma ziņu, ka “Turkish Cargo” ir pieņēmis lēmumu turpināt gaisa kravu pārvadājumus maršrutā Stambula-Rīga-Stambula arī 2017./2018.gada ziemas sezonā.
Reklāma
“Ar “Turkish Cargo” kravu reisu jau šobrīd ir saistīti vairāki importa un eksporta projekti, kas ļauj ar pārliecību uzskatīt, ka šis pārvadātājs ir ienācis Rīgā uz palikšanu,” norādīja lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētājas padomnieks Artūrs Kokars. Viņš uzsvēra, ka šis kravu reiss dod unikālu iespēju Baltijas valstu uzņēmējiem ātrāk un efektīvāk nogādāt kravas galamērķī uz visiem pasaules nostūriem.
Lidosta “Rīga” 2017.gadā ir nodrošinājusi veiksmīgu gaisa kravu pārvadājumu attīstību – 2017.gada pirmajos astoņos mēnešos Rīgā apkalpoti 14,4 tūkstoši tonnu kravu, kas ir par 10% vairāk nekā 2016.gadā. Augustā apkalpoto kravu apjoms, salīdzinot ar pagājušā gada augustu, pieauga par 12,4%.
Gaisa kravas no lidostas “Rīga” šobrīd ir iespējams nosūtīt gan ar pasažieru aviolīnijām uz vairāk kā 60 lidojumu galamērķiem, gan regulārajiem kravu reisiem, ko piedāvā Turkish Cargo, DHL, UPS un TNT, gan arī ar čartera aviosabiedrību starpniecību, kuru flotē ir gan nelielas reģionālās kravu lidmašīnas, tā arī Boeing 747, kas uz jebkuru pasaules valsti var nogādāt vairāk kā 100 tonnas smagu kravu vienā lidojumā. Tāpat, Lidostā darbojas arī četri kravu noliktavu operatori.
Lielāko kravas pārvadājumu apjomu lidostā “Rīga” nodrošina nacionālā aviokompānija “airBaltic”, kuras tirgus daļa kravu segmentā veido 34,8%. Savukārt, eksprespiegāžu un loģistikas uzņēmumu pārvadātās gaisa kravas 2017.gada astoņos mēnešos veidoja 15,3% no kopējā lidostā “Rīga” apkalpoto kravu apjoma, bet aviosabiedrības “AtlasAir” tirgus daļa veido 12,8%.
Starptautiskās lidostas “Rīga” vidēja termiņa attīstības stratēģija paredz izbūvēt jaunu kravu peronu lielfizelāžas gaisa kuģu apkalpošanai un piesaistīt investīcijas kravu apkalpošanas kompleksa vismaz 10 000 kvadrātmetru platībā izbūvei.
Jau ziņots, ka ar šī gada 1.jūliju aviokompānijas “Turkish Airlines” kravu pārvadātājs “Turkish Cargo” uzsāka Baltijas valstīs pirmo regulāro kravu aviolīniju Stambula – Rīga – Stambula. Lidojumi uz Rīgu tiek izpildīti divas reizes nedēļā ar gaisa kuģi "Airbus 330-200F", kas spēj pārvadāt līdz 68 tonnām kravu.
Starptautiskā lidosta “Rīga” ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs. No lidostas ”Rīga” ziemas sezonā iespējams doties uz vairāk nekā 60, bet vasaras sezonā - uz gandrīz 90 galamērķiem, ko nodrošina 20 aviosabiedrības. 2016.gadā lidosta “Rīga” apkalpoja vairāk nekā 5,4 miljonus pasažieru – gandrīz 45% no kopējā Baltijas valstu pasažieru skaita.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.