Autors: Artis Spertāls
Avots: BalticTravelnews.com/CNN
Vācijas galvaspilsētā Berlīnē drīzumā būs trīs lidostas, jo Berlīnes iedzīvotāji svētdien notiekošajā referendumā par to vai būtu nepieciešams saglabāt Tēgeles lidostu arī pēc tam, kad tiks pabeigta jaunā - Brandenburgas lidostas celtniecība, atbildēja apstiprinoši.
Šobrīd Berlīnē ir divas lidostas - Berlīnes Tēgeles lidosta (kas atrodas 11 kilometru attālumā no centra) un Berlīnes Šēnfeldes lidosta (kas atrodas aptuveni 18 kilometru attālumā no centra, pretējā virzienā Tēgeles lidostai). Tomēr šobrīd notiek intensīvi darbi pie jaunās - starptautiskās Berlīnes Brandenburgas lidostas celtniecības. Šī lidosta (Brandenburgas) gan tiek tiek celta jau apmēram desmit gadus, un sākotnēji to bija paredzēts atklāt 2011.gadā, taču lidostas būvniecību aizkavējis izmaksu pieaugums, celtniecībā valdošā korupcija, kā arī tehniski sarežģījumi.
Reklāma
Berlīnes Tēgeles Oto Lilientāla lidosta šobrīd ir galvenā starptautiskā lidosta Berlīnē un tā ir viena no retajām mūsdienu lidostām, kas izvietota pašā pilsētā (Šēnfeldes lidosta un tai līdzās esošā būvējamā Brandenburgas lidosta atrodas pilsētas dienvidaustrumu pierobežā). Pēc pasažieru plūsmas 4. noslogotākā lidosta Vācijā un 23. Eiropā.
Pēc Vācijas apvienošanās Tēgeles lidosta kļuva par aviokompānijas Air Berlin mezgla lidostu un Germanwings bāzes lidostu. 2016. gadā Tēgeles lidosta nodrošināja 60 % no Berlīnes aviopasažieru plūsmas. Lidostas pirmsākumi meklējami 1906. gadā, kad bijušajā artilērijas
poligonā tika izveidota Prūsijas gaisa kuģu bataljona bāze
Reinikendorfas gaisa osta. Pēc Berlīnes
blokādes beigām 1950. gados Tēgeles lidlauks tika reorganizēts par
pasažieru lidostu, kuras skrejceļš varēja uzņemt modernos reaktīvos
pasažieru lainerus. Pirmā aviokompānija, kas uzsāka regulārus reisus uz
Tēgeles lidostu, bija Air France 1960. gada 2. janvārī. Pēc lidostas
rekonstrukcijas 1970. gadu sākumā un PanAm un British Airways
pārbāzēšanās, Tēgeles lidosta kļuva par Rietumberlīnes galveno lidostu.
1988. gadā lidostu nosauca vācu aviācijas pioniera Oto Lilientāla vārdā.
Par
lidostas saglabāšanu nobalsoja aptuveni 56% vēlētāju, savukārt pret bija 42%. Referendumā paustajam sabiedrības viedoklim gan nav juridiska spēka, tomēr tas gana precīzi parāda berlīniešu viedokli - un pilsētas vadībai varētu rasties lieli sarežģījumi, ja tā nolemtu īstenot savu nodomu - lidostu slēgt.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.