Autors: Artis Spertāls
Avots: BalticTravelnews.com/cntraveler.com
Ir pierasts, ka lidostās ir gana liela burzma - cilvēki, kas stāv rindās, iepērkas lidostu daudzajos veikalos, steidzas uz savu lidojumu, vai vismaz gaida savu lidojumu kādā no lidostas zonām. Taču šādus skatus īsti nevarēsi redzēt Mattalas Rajapaksa Starptautiskajā lidostā Šrilankā, kur ir mēneši, kad vidēji dienā caur lidostas terminālu iziet... 7 cilvēki.
Un nē, minētā Šrilankas lidosta nav kāda pagrīdes mazā lidosta - tā ir aptuveni 209 miljonu ASV dolāru vērta lidosta, kas tika uzcelta vēl tikai 2013.gadā un atbilst starptautisko lidojumu standartiem - tātad, būtībā pilnībā funkcionējoša liela izmēra lidosta. Lidostai arī ir 3,5 kilometru garš skrejceļš, kas paredzēts, lai lidosta būtu spējīga uzņemt pat pasaulē lielāko lidmašīnu - Airbus A380, kas vienlaikus spēj pārvadāt pat 555 pasažierus.
Reklāma
Lidostā ir 26 reģistrēšanās galdiņi, no kuriem 8 ir paredzēti vietējiem lidojumiem. Lidostas termināls ir 12 tūkstošus kvadrātmetru liels, savukārt lidostas "Duty free" zona ir teju 90 tūkstošus kvadrātmetru liela un lidosta spēj apkalpot teju miljonu pasažieru gadā... Tomēr realitātē lidostai gadā cauri iziet aptuveni 50 tūkstoši cilvēku (ap 150 cilvēkiem dienā), taču ir periodi, kad lidostā ierodas pat tikai vidēji 7 cilvēki - uz īsākajiem, vietējas nozīmes lidojumiem.
Tomēr mazais lidostas izmantojums ir skaidrojams gana vienkārši - lidostas celtniecību 2009.gadā uzsāka pēc tā laika Šrilankas prezidenta (dēvēta arī par diktatoru) Mahindas Rajapaksa iniciatīvas. Lidosta tika būvēta kā otra valsts starptautiskā lidosta, cerot uz tūristu pieplūdumu valstī un reģionā. Mattala ir bijušā prezidenta dzimtais rajons un šeit notikusi industrializācija par valsts naudu, cerot reģionu attīstīt. Un, lai arī pēc lidostas celtniecības beigām vairākas lidsabiedrības patiešām lidoja uz Mattalas lidostu, tomēr ātri vien tās saprata, ka lidojumi šurp nav komerciāli izdevīgi, tāpēc lidostu pameta.
Lidosta atrodas aptuveni 4,5 stundu brauciena attālumā no valsts galvaspilsētas un lielākās pilsētas Colombo. Uz lidostu vēl laiku pēc tam, kad to pameta citas lidsabiedrības, vēl lidoja nacionālā lidsabiedrība "SriLankan Airlines", taču pēc tam, kad bijušais prezidents Rajapaksa zaudēja vēlēšanās, arī Šrilankas lidsabiedrība atteicās no iespējas ik gadu zaudēt miljonus, veicot nerentablus lidojumus. Šobrīd uz lidostu lido tikai reizi divās dienās un tiek organizēti mazi reisi. Lidosta gan tika uzcelta galvenokārt par Ķīnas resursiem, tāpēc arī vietējā vara īpaši neuztraucas par 209 miljonu "pazušanu" bezjēdzīgā projektā.
Īpatnējā lidosta gan piesaista salīdzinoši lielu tūristu interesi - un cilvēki, kas atrodas Šrilankā un to apceļo, nereti izmanto iespēju paviesoties pasaulē tukšākajā lidostā. Nākotnē pastāv iespēja, ka lidosta varētu tikt nodota Indijas valdībai, lai tā pārņemtu lidostu un tās parādus.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.