Autors: Artis Spertāls
Avots: BalticTravelnews.com/cntraveler.com
Visiem zināmas ir rindas lidostā - gan pie bagāžas nodošanas, gan drošības kontroles, kā arī beigu beigās - pie iekāpšanas lidmašīnā. Ja pirmās divas rindas ir vienkārši dabīga nepieciešamība, tad trešā rinda - tā gan ir cilvēku pašu izdomāta - un īstenībā, tā arī savā ziņā liecina par cilvēku kultūras trūkumu.
Agrāk, kad lidmašīnās sēdvietas nebija norādītas, stāvēšanai rindā bija gana praktisks iemesls - vēlme iegūt labāku sēdvietu. Šobrīd, kad sēdvietas ir automātiski sadalītas, šāda iemesla vairs nav - un nereti tieši pasažieri, kas iekāpj lidaparātā pēdējie, tiek pie brīvajām labākajām vietām, ja stjuarti tās izdomā piedāvāt, redzot, ka lidmašīna ir pilna. Otrs iemesls, kāpēc drūzmēties, ir iespēja savu rokas bagāžu nolikt virs galvas esošajā bagāžas nodalījumā, jo, ja lidojums ir pilns, visu pasažieru bagāžai tur vieta neatrodas. Taču pēdējā laikā lidsabiedrību stjuarti sākuši "skautot" īpaši lielās somas starp pasažieriem, liekot nodot tieši tās - līdz ar to, arī šeit vairs nav iemesla drūzmēties pašizdomātā rindā pat 40 minūtes pirms lidojuma. Šie cilvēki, kas to dara, būtībā saka, ka viņiem nav nekā svarīgāka dzīvē kā tikai iespēja iekāpt lidmašīnā ātrāk un nolikt savu somu, bez kuras jau tāpat neviens neaizlidos. Īpaši lielajās lidostās novērojams, ka bagāža ierodas galapunktā pat vēl pirms pasažieri paspējuši izlavierēt visu lidostu.
Reklāma
Nenoliedzami, ir taču kuriozi redzēt cilvēkus pēkšņi drūzmējamies kā uz pasaules galu, kad tikai paziņo, ka lidsabiedrība drīzumā uzsāks iekāpšanu - vai vēl vairāk - pat pirms tas ir paziņots... Un - šāda rīcība lidošanu padara vairāk strespilnu nekā tai vajadzētu būt - jo rindas pašā savā būtībā cilvēkiem nepatīk un rada stresu - tas liecina, ka būs jāgaida, jāuzmanās un galu galā - jāstāv kājās.
Cilveki, kas uzsāk šo neoficiālo rindu lidostās, parasti apgalvo, ka vēlas būt droši, ka tiks lidmašīnā, ka viņu bagāžai pietiks vietas, kā arī pavisam vienkārši - būt tai sajūtai, ka esi pirmais tukšā lidmašīnā. Tomēr vairums no šiem rindu veidotājiem apzinās - viņu rīcība ir gana patmīlīga un daļēji pat necivilizēta, jo rindas beigās parasti paliek cilvēki ar maziem bērniem un vecāki cilvēki - kuriem nostāvēšana rindā sagādā lielākas problēmas vai arī tas vispār nav iespējams. Ja personām ar kustību traucējumiem, ir iespēja lūgt lidostas darbinieku palīdzību, šīm divām grupām tā īsti nav.
Bet jā - kopumā, lai arī drūzmēties pie izlidošanas vārtiem ir katra paša interesēs, tas viennozīmīgi ir uzskatāms par sliktu etiķeti.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.