Autors: Gita Deniškāne
Avots: SKYCOP
2017.gadā lidsabiedrību darbinieku streiku dēļ, vismaz 400 tūkstoši ceļotāju nonāca bezpalīdzīgā situācijā, paliekot gan bez lidojuma, gan kompensācijas atcelto reisu. Eksperti prognozē, ka ņemot vērā Eiropas aviokompāniju nestabilo finansiālo situāciju un speciālistu iztrūkumu, lidsabiedrību darbinieku streiki kļūs par aizvien lielāku problēmu. Šobrīd lidsabiedrību darbinieku streiki tiek uztverti kā „ārkārtēji” un tādēļ - nekompensējami lidojuma traucējumi, taču lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums Skycop ir apņēmies mainīt esošo ES likumdošanu, lai lidsabiedrību streiki vairs netiktu klasificēti kā “ārkārtas apstākļi”.
Pēdējos divos gados, streiku dēļ ir atcelti vairāki desmiti tūkstoši reisu, ietekmējot simtiem tūkstošus pasažieru visā pasaulē. Pēc aizvadītā gada piedzīvotās lidojumu atcelšanas, kad British Airlines apkalpes streiku dēļ atcēla vairākus desmitus tūkstošus reisu un pilotu iztrūkuma kļuvis skaidrs, ka Eiropas aviosabiedrībās ir iestājusies krīze. Tas viss ir radījis satraukumu aviācijas nozarē, kā rezultātā pie arodbiedrībām vēršas aizvien vairāk lidsabiedrību darbinieku.
Reklāma
„Lai rīkotu streiku, arodbiedrībām nepieciešams laicīgi brīdināt lidsabiedrības. Tas aviokompānijām dod laiku, lai vestu pārrunas ar darbiniekiem un izstrādātu rīcības plānus, ar mērķi novērstu situācijas ietekmi uz klientiem. Regula ES 261/2004 skaidro ārkārtējus apstākļus kā lidojumu traucējumus, kas ir bijuši nenovēršami, pat īstenojot visus iespējamos operatīvos un finanšu pasākumus. Šajā kategorijā šobrīd tiek iekļauti arī streiki, kas pēc tā pazīmēm tomēr neatbilst kategorijas definīcijai. Streiki ir aviokompānijas atbildība un tie nenotiktu ja aviokompānijas spētu rast kompromisu ar saviem darbiniekiem un nodrošinātu tiem iespējami labākos darba apstākļus,” norāda Skycop izpilddirektors Marjus Stonkus.
Marjus Stonkus pauž viedokli, ka streiku gadījumā uz tiem nebūtu attiecināma “ārkārtas apstākļi” situācija un esošo kārtību ir nepieciešams mainīt. Lai mainītu situāciju pasažieru labā, Skycop šobrīd apkopo pasažieru komentārus no veic pārrunas ar arodbiedrībām, lai pilnībā apzinātu situācijas nopietnību. Viena iespēja, kā pasargāt Eiropas ceļotājus no lidojumu kavēšanās apstākļiem, ir apelācijas iesniegšana Eiropas Komisijā. Ja Skycop spēs iegūt pietiekamu atbalstu no pasažieriem, tad nepilnīgajos aviopasažieru tiesību aktos drīzumā varētu tikt veiktas būtiskas izmaiņas.
“Katra vadītāja atbildībā ir organizēt savus darbiniekus tā, lai sasniegtu iespējami labākos rezultātus. Mēs redzam, ka aviopasažieru tiesību akti aviokompāniju vadītājiem ļauj pieļaut izņēmumus. Kamēr darbinieki protestē un rada neērtības tūkstošiem pasažieru, vadībai pastāv iespēja neatbildēt par savu nolaidību un neizmaksāt līdz pat 600 eiro lielo kompensāciju,” skaidro lidojumu kompensāciju pieprasījuma Skycop izpilddirektors Marjus Stonkus. „Pagaidām mēs apkopojam faktus, bet pēc tam noteikti tiks izstrādāta petīcija un, ja būs nepieciešams, mūsu komanda ir gatava veikt pārrunas ar Eiropas Komisiju par iespējām pielāgot tiesību aktus atbilstošākus pašreizējam aviācijas tirgum un tā tendencēm.”
Par „SKYCOP”:
Lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums “SKYCOP” – uzņēmums, kas visā pasaulē cīnās par pasažieru tiesībām ar aviolīnijām, kas izvairās no kompensāciju izmaksāšanas par kavētiem vai atceltiem lidojumiem. Uzņēmums piedāvā ceļotājiem, kas vīlušies aviolīnijās, viegli atgūt naudu par kavētu, atceltu vai pārpildītu lidojumu, izmantojot starptautisko platformu www.skycop.com. "SKYCOP" profesionāļi ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi aviācijā, tiesā un parādu pārvaldībā ir gatavi palīdzēt pasažieriem cīņā par savām tiesībām, atgūstot maksimālu kompensāciju par ciestajām neērtībām. “SKYCOP” pārvalda kompensāciju portfeli vairāk nekā trīs miljonu eiro vērtībā.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.