Autors: Gita Deniškāne
Avots: Skycop
Martā aviokompānija “Lufthansa” informēja, ka uzņēmuma peļņa aizvadītajā gadā ir palielinājusies, sasniedzot ievērojamu summu – nepilnus 3 miljardus eiro. Kamēr “Lufthansa” atzīmē savu līdz šim veiksmīgāko gadu, aviokompānija tiek kritizēta par neapmierinošu izturēšanos pret klientiem. “Skycop” pieejamā informācija liecina, ka aptuveni 60% no “Lufthansa” peļņas patiesībā kompensācijās būtu jāsaņem pasažieriem, un šī summa kopumā sastāda līdz pat 1,8 miljardus eiro.
“Mēs vēlētos apsveikt “Lufthansa” ar panākumiem un atgādināt kompānijai par tiem 30 miljoniem pasažieru, kas pērn nonāca galamērķi ar kavēšanos un joprojām gaida brīdi, kad tiem tiks izmaksātas kompensācijas,” informē lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmuma “Skycop” izpilddirektors Marjus Stonkus.
Reklāma
“”Lufthansa” ir pazīstama ar savu nevēlēšanos izmaksāt kompensācijas pasažieriem, kas cietuši lidojumu kavēšanās vai to atcelšanas dēļ – ap 24% gadījumu tā izvairās izmaksāt kompensācijas. Arī mūsu pieredze liecina, ka sadarbība ar “Lufthansa” ir laikietilpīgāka nekā vidēji ar citām aviokompānijām – kompensāciju iegūšana var ieilgt pat vairāk nekā trīs mēnešus,” atzīst M. Stonkus.
Aviokompānija ir plaši pazīstama arī regulāro apkalpes streiku dēļ – triju gadu laikā to ir bijuši 14. Neraugoties uz to, ka aviokompāniju apkalpes streiki tiek uzskatīti par “ārkārtas apstākļiem”, kas nozīmē to, ka pasažieri nevar pieprasīt kompensācijas par lidojuma traucējumiem, šādu situāciju pieļaušana tomēr demonstrē uzņēmuma attieksmi pret saviem klientiem.
“Nevēloties saviem darbiniekiem nodrošināt iespējami labākos darba apstākļus, aviokompānija aizkavē ceļotājus lidostās visā pasaulē. Pērn septembrī aviokompānijas rīcība ietekmēja vairāk nekā 400 000 cilvēku, radot zaudējumus 240 miljonu eiro apmērā. No šīs summas pasažieri nevar pieprasīt kompensācijas. Šādu situāciju dēļ, “Skycop” ir uzsācis parakstu vākšanu, lai sauktu pie atbildības aviokompānijas par to streiku izraisītajiem lidojumu traucējumiem.”
Parakstu vākšanas mērķis ir aviokompāniju darbinieku streikus iekļaut kompensējamo lidojumu traucējumu sarakstā. Liela daļa ceļotāju joprojām nelabprāt cīnās par savām tiesībām. Balstoties uz Eirobarometra datiem, tikai 40% eiropiešu ir informēti par iespēju saņemt kompensāciju par lidojumu traucējumiem līdz pat 600 EUR . 23% no visiem “Lufthansa” lidojumiem nonāk galamērķī ar nokavēšanos. Tas nozīmē, ka parāds, kas būtu jāizmaksā pasažieru kompensācijās, var būt sasniedzis pat 1,8 miljardus eiro,” skaidro Marjus Stonkus.
Vācijā bāzētā aviokompānija “Lufthansa” ir viens no lielākajiem aviopārvadātājiem Eiropā ar vairāk nekā 128 tūkstošiem darbinieku. Ņemot vērā OAG datus, aviokompānijas punktualitātes rādītāji nokritušies no 77,8% laika posmā no 2016. līdz2017. gadam uz 76,9% 2017. un2018. gadā.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.