Autors: Gita Deniškāne
Avots: Skycop
Lūtonas lidostā Londonā no 26. līdz 28. maijam ir iespējama reisu kavēšanās un pasažieri, kas plāno lidot caur šo lidostu, ir aicināti pārliecināties par sava ieplānotā reisa satatusu. Pēc vienošanās ar lidostas administrāciju, iepriekš plānotais lidostas darbinieku streiks, kas būtu ietekmējis ap 200 tūkstoši pasažieru, ir atcelts, taču bagāžas nodaļas un lidostas apkalpojošo uzņēmumu darbinieki nedēļas nogalē joprojām plāno pārtraukt darbu, kā rezultātā var tikt ietekmēta lidostas darbība.
Kā liecina Lūtonas lidostas mājaslapā publicētā informācija, streikot joprojām plāno kompānijas Menzies Aviation darbinieki, kas ir EasyJet, Vueling, Blue Air un Tarom aviokompāniju apkalpojošais uzņēmums lidostā. Streiks ir ieplānots no sestdienas, 26. maija plkst. 3.00 naktī līdz pirmdienas, 28. maija plkst. 14.00. Savukārt pasažieru apkalpojošais uzņēmums CCS plāno streikot no pirmdienas, 28. maija plkst. 5.00 līdz trešdienai, 30. maijam plkst. 5.00.
Neraugoties uz to, ka streiks tiešā mērā ietekmēs tieši norādītās aviokompānijas, ikviens, kas plāno ceļot caur Lūtonas lidostu Londonā tiek aicināts pārliecināties par lidojuma statusu.
Tiem, kuru plānus ietekmēs notiekošais streiks, ir jāatceras par savām tiesībām – ja lidojums kavējas ilgāk par divam stundām, aviokompānijai ir jānodrošina pārtika, ūdens un interneta pieeja, kā arī iespēja veikt telefonzvanu. Gadījumos, ja reiss ir pārcelts uz nākamo dienu, aviokompānijai pasažieriem ir jānodrošina naktsmītne. Ņemot vērā, ka streiks ir iepriekš pieteikts un saskaņots, pamatojoties uz ES regulu 261/2004, pasažieriem nav iespējams pieteikt kompensāciju līdz 600 EUR apmērā.
“Pēdējā laikā ir novērojams būtisks streiku skaita pieaugums un, tuvojoties karstākajai lidojumu sezonai - vasarai, to skaits tikai pieaugs. Skycop jau ir uzsācis rīkoties, lai ietekmētu esošo absurdo likumdošanu, kas paredz, ka par iepriekš saskaņotu streiku ietekmētiem lidojumiem pasažieri nevar saņemt kompensāciju, taču, kamēr vēl nav notikušas izmaiņas, aicinām pasažierus apzināties savas tiesības un pieprasīt to, kas tiem pienākas,” stāsta lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmumam “Skycop” izpilddirektors Marjus Stonkus.
Par „Skycop”:
Lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums “Skycop” – uzņēmums, kas visā pasaulē cīnās par pasažieru tiesībām ar aviolīnijām, kas izvairās no kompensāciju izmaksāšanas par kavētiem vai atceltiem lidojumiem. Uzņēmums piedāvā ceļotājiem, kas vīlušies aviolīnijās, viegli atgūt naudu par kavētu, atceltu vai pārpildītu lidojumu, izmantojot starptautisko platformu www.skycop.com. “Skycop” profesionāļi ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi aviācijā, tiesā un parādu pārvaldībā ir gatavi palīdzēt pasažieriem cīņā par savām tiesībām, atgūstot maksimālu kompensāciju par ciestajām neērtībām. “Skycop” pārvalda kompensāciju portfeli vairāk nekā trīs miljonu eiro vērtībā.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.