Autors: Kristīne Bähr-Gurtiņa
Avots: Baltictravelnews.lv/Welt.de
Lidojuma laikā tomātu sulu mēdz pasūtīt arī tie pasažieri, kas ikdienā to nemaz nedzer. Kaut kā tas ir ieviesies, ka tas ir top bezalkoholiskais dzēriens katrā lidmašīnā. Un tomēr lidsabiedrība “United Airlines” atļāvās neticamo: tomātu sulu izņēma no dzērienu kartes. Pēc tam katrā reisā pasažieros bija manāma vilšanos.
Ir vairākas lietas, bez kā pasažieri ir pieraduši iztikt mūsdienās: īsajos lidojumos nav bezmaksas gardums, lidmašīnā nedrīkst ņemt līdzi divas rokas bagāžas, sēdekļa atzveltne nav regulējama. Bet vai tiešām arī tomātu sulu būtu jāsvītro no dzērienkartes? Un tas nav ne alus, ne kafija, ne kola, bet gan tomātu sula un pasažieri, to uzzinot, ir vīlušies.
Reklāma
Lidsabiedrība “Lufthansa” gadā vien pasniedz pasažieriem ap 1,5 mijoniem litru tomātu sulas. Un “United Airlines” šo gardumu vēlējās tomēr svītrot un vairs nepasniegt klientiem. Iemesls? Tomātu sulu pakas aizņem par daudz vietu. Ne jau pati paka ir par lielu, bet daudzums, kas lidmašīnā ir jātur rezervē, lai katram, kas to pasūtītu, arī tiktu vismaz 1 glāze. Tā vietā dzērienkartē parādījās dažādākas alus šķirnes.
Bet pasažieri uzreiz noreaģēja un izrādīja savu nepatiku. „No Tomato Juice on a plane?! “, (Lidmašīnā nav pieejama tomātu sula?) pasažieri sašutuši ziņo vietnē Twitter. Ir pat klienti, kas gatavi boikotēt turpmāk lidsabiedrības lidojumus. Un tas viss tikai dēļ tomātu sulas!
Bet kāpēc vispār ir radies tāds ieradums, lidojuma laikā pasūtīt tomātu sulu? Frauenhofera institūts Vācijā veica testus un izrādās, 10 000 metru augstumā garšas izjūta mainās dēļ izmaiņām salona gaisa spiedienā, kas ietekmē to, ka sula garšo daudz auglīgāka un pikantāka kā uz zemes. Savukārt Kornelas universitātes pārtikas pētnieki ASV pamato šo parādību ar to, ka skaļums pilnā lidmašīnā veicina apetīti un tā tiek apmierināta ar ko ‘sātīgu’.
Galu galā jau sen ir pierādīts, ka tomātu sula ir barojoša un dod labu sāta sajūtu, neskatoties uz to, ka tajā ir maz kaloriju. Un lidmašīnā arī tīri praktiski: tas nav urīndzenošs dzēriens, jo kuram gan tīk doties lidaparātā uz labierīcībām.
To visu arī saprot lidsabiedrība “United Airlines” un iecienīto lidmašīnas dzērienu atkal ietvēra savā dzērienkartē. Tas tika paziņots vietnē Twitter ar sekojošu ierakstu: „You say tomato. We say, we hear you“. (Jūs vēlaties tomātu. Mēs to pasniedzam.).
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.