Autors: Gita Deniškāne
Avots: Skycop
Aizgājušā nedēļā “Ryanair” piloti Īrijā pieteica 24h streiku streiku, lai cīnītos par savām darbinieku tiesībām, bet Spānijā, Itālijā, Portugālē un Beļģijā strādājošais kompānijas apkalpes personāls jau paziņojis par streiku uzsākšanu 25. un 26. jūlijā. “Ryanair” atsakās izpildīt arodbiedrību prasības, kā rezultātā jūlija beigās plānotie streiki potenciāli varētu ietekmēt vairākus simtus tūkstošus pasažieru. Jau kopš aprīļa aviokompānija “Ryanair” ir bijusi informēta apkalpes personāla un pilotu arodbiedrību prasībām, taču līdz šim kompānija nav veikusi darbības, kas varētu situāciju mainīt. Pēc Īrijas pilotu arodbiedrības (Irish Air Line Pilots’ Association (IALPA)) paziņojuma par 12. jūlijā plānoto streiku, “Ryanair” iesniedza prasību tā rīkošanu atcelt, minot, ka pilotu rīkotie protesti neesot nepieciešami.
Īrijas pilotu arodbiedrība, kas nav apmierināta ar notiekošo pilotu transfēra procesu starp Eiropas un Āfrikas “Ryanair” lidostām, jo tas negatīvi ietekmē pilotu ģimenes un personīgo dzīvi. Savukārt darbinieki Spānijā, Itālijā, Portugālē un Beļģijā gatavi cīnīties par savām tiesībām uz augstāku samaksu un labākiem darba apstākļiem. “Ryanair” aviokompānijas darbiniekiem līdz šim bijusi noteikta stingras disciplīnas ievērošana darba laikā un kā viens no galvenajiem uzdevumiem ir arī augsto pārdošanas mērķu sasniegšana. Arodbiedrības ir iesniegušas pieprasījumu sarakstu ar nepieciešamajām izmaiņām un darba apstākļu uzlabojumiem, taču “Ryanair” tos noraidījusi.
Reklāma
Pēc Īrijas raidorganizācijas “RTE” sniegtās informācijas, 12. jūlijā diennakti notikušais streiks ietekmēja aptuveni 42 000 aviopasažieru.
“Šajā vasarā kopumā tikuši rīkoti vairāk streiku, nekā iepriekšējos piecos gados kopā. 2017. gada decembrī “Ryanair” atzina arodbiedrību darbību, taču šobrīd tā vietā, lai reaģētu un meklētu kompromisu starp kompānijas vadību un tās darbiniekiem, lidsabiedrība izvēlas ignorēt un neiesaistīties notiekošajā. Protams, tieši tādēļ arodbiedrības rīkojas un ir izvēlējušās rīkot streikus, lai aizsargātu darbinieku tiesības,” stāsta lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmuma “Skycop” izpilddirektors Marjus Stonkus.
Tiem, kuru plānus ietekmēs notiekošais streiks, ir jāatceras par savām tiesībām – ja lidojums kavējas ilgāk par divām stundām, aviokompānijai ir jānodrošina pārtika, ūdens un interneta pieeja, kā arī iespēja veikt telefonzvanu. Gadījumos, ja reiss ir pārcelts uz nākamo dienu, aviokompānijai pasažieriem ir jānodrošina naktsmītne. Ņemot vērā, ka streiks ir iepriekš pieteikts un saskaņots, pamatojoties uz ES regulu 261/2004, pasažieriem nav iespējams pieteikt kompensāciju līdz 600 EUR apmērā.
“Skycop” ir uzsākuši petīciju, kuras mērķis ir mainīt esošo likumdošanu un neļaut vairs iepriekš plānotiem streikiem būt par kompensācijas atteikuma iemeslu. Aviopasažieri ir aicināti izteikt viedokli un parakstīties interneta platformā “Avaaz”, paužot savu nostāju pret pastāvošo likumdošanu. Petīcija pieejama: https://ej.uz/qis9.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.