Autors: Gita Deniškāne
Avots: Skycop
28. septembrī “Ryanair” piloti un apkalpojošais personāls Spānijā, Itālijā, Portugālē, Beļģijā un tagad arī Nīderlandē ir pieteikuši 24 stundu streiku. Šobrīd ir atcelti 190 lidojumi, kas ietekmēs ap 30 tūkstošus pasažieru.
Pērn “Ryanair” piekrita atzīt esošās arodbiedrības, lai izvairītos no streika 2017. gada Ziemassvētkos, taču, kā apgalvo arodbiedrības, tas arī ir bijis vienīgais solis no “Ryanair” puses, kas ir ticis sperts. “Ryanair” joprojām izvairās pielāgot katras valsts darbinieku līgumus atbilstoši vietējai likumdošanai.
Reklāma
“Nīderlandes arodbiedrības prasības ir pieticīgas – lai holandiešu darbiniekiem tiktu piemērotas Nīderlandes darba tiesības, iekļaujot sociālās garantijas,” informē Nīderlandes pilotu asociācija VNV.
“Ryanair” streiki sākās š.g. aprīlī un līdz šim brīdim ir tikai pieņēmušies spēkā. Augustā vien “Ryanair” tika atcelti ap 400 lidojumi, izmainot plānus vairāk nekā 50 000 cilvēkiem. Kompānija “Ryanair” publiskā paziņojumā ir vairākkārtīgi atvainojusies saviem klientiem par radušos situāciju un uzskata, ka piektdienas streiks nav nepieciešams, jo arodbiedrībām esot piedāvāta vienošanās par vietējo darba līgumu ieviešanu 2019. gadā.
“Šie streiki nodara kaitējumu “Ryanair” darbībai un klientu attiecībām. Īpaši laikā, kad naftas cenas kāpj un turpinās kāpt, mums nekas cits neatliks, kā pārskatīt uzņēmuma kapacitātes izaugsmi ziemā un 2019. gada vasarā. Mēs ļoti ceram, ka arodbiedrības būs pretimnākošas un tuvākajās nedēļās sadarbosies, lai noslēgtu vienošanos pilotu un apkalpes komandas labā, izvairoties no ietekmes uz klientiem,” apgalvo Kenijs Džeikobs (Kenny Jacobs), Ryanair mārketinga vadītājs
Šobrīd izskatās, ka streiki tomēr ir devuši rezultātus, jo 25. septembrī “Ryanair” paziņoja, ka ir parakstījuši vienošanos ar trim apkalpes komandu arodbiedrībām Itālijā.
Par „Skycop”:
Lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums “Skycop” – uzņēmums, kas visā pasaulē cīnās par pasažieru tiesībām ar aviolīnijām, kas izvairās no kompensāciju izmaksāšanas par kavētiem vai atceltiem lidojumiem. Uzņēmums piedāvā ceļotājiem, kas vīlušies aviolīnijās, viegli atgūt naudu par kavētu, atceltu vai pārpildītu lidojumu, izmantojot starptautisko platformu www.skycop.com. “Skycop” profesionāļi ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi aviācijā, tiesā un parādu pārvaldībā ir gatavi palīdzēt pasažieriem cīņā par savām tiesībām, atgūstot maksimālu kompensāciju par ciestajām neērtībām. “Skycop” pārvalda kompensāciju portfeli vairāk nekā trīs miljonu eiro vērtībā.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.