Šeremetjevas lidostā avarē lidsabiedrības «Aeroflot» lidmašīna «Sukhoi Superjet 100» ar daudziem upuriem (video)
07.05.2019 06:14
Foto: Youtube.com ekrānšāviens
Autors: Aivars Mackevičs Avots: BalticTravelnews.com/ Krievijas mediju apskats
Krievijas galvaspilsētas lidostā Šeremetjeva 5.05.2019 (svētdien) avarēja lidsabiedrības «Aeroflot» lidmašīna «Sukhoi Superjet 100» (SSJ-100), kurai bija jādodas iekšzemes reisā Maskava – Murmanska (reisa numurs SU1492). Pasažieru lidmašīna veica avārijas nolaišanos, kuras rezultātā tā aizdegās, un no 78 cilvēkiem tikai 37 izdevās palikt dzīviem, bet 41 cilvēks gāja bojā. Vairāki cilvēki (deviņi) atrodas slimnīcās, jo ir apdeguši un saindējušies ar dūmiem. Viens no upuriem ir lidmašīnas stjuarts, kurš palīdzēja pasažieriem degošās lidmašīnas astes daļā.
Lidsabiedrība «Aeroflot» ir apstiprinājusi, ka ka lidmašīna atgriezusies lidostā tehnisku iemeslu dēļ un ka pēc nolaišanās aizdegušies tās dzinēji.
Reklāma
Šobrīd Krievijas medijos ir vairākas versijas par avārijas cēloņiem, bet viena no dominējošām ir tā, ka lidmašīnā ir trāpījis zibens, kura rezultātā lidmašīna ir zaudējusi sakarus un automātisko vadību. Rietumu aviācijas speciālisti medijos šo versiju apšauba, jo modernām lidmašīnām zibens nav bīstams. Lidmašīnas aizdegšanās cēlonis ir skrejceļa svešķermeņa ietriekšanās degvielas tvertnē, kas radīja degvielas izplūdi un aizdegšanos. Pēc aculiecinieku stāstījuma var noprast, ka daudzi cilvēki gāja bojā tieši tāpēc, ka atsevišķi pasažieri centās ņemt līdzi savu rokas bagāžu un tādā veidā aizsprostojot ceļu ātrai evakuācijai. Taču arī citas avārijas versijas tiek uzturētas spēkā un pārbaudītas.
Lidmašīna «Sukhoi Superjet 100» ir pirmais no jauna izstrādātais Krievijas aviolaineris īsiem un vidējiem lidojumiem pēc PSRS sabrukuma, kuram 2011.gadā ir dota atļauja pārvadāt pasažierus. Dzinējus SaM-146 lidmašīnai ražo Krievijas-Francijas kopuzņēmums. Lidmašīna spēj pārvadāt pasažieru skaitu no 68 līdz 125 un maksimālais lidojuma attālums ir 4500 km. Krievijas lidaparāts «Sukhoi Superjet 100» tiešā veidā konkurē ar «Airbus A220», «Boeing 737 MAX» un «Embraer E-Jet». Šobrīd pasaulē lido 138 «Sukhoi Superjet 100» lidmašīnas. Piemēram, Meksikas lidsabiedrība «Airline Interjet» lido ar 22 lidmašīnām, bet īru lidsabiedrība «CityJet» īrēja 7 lidmašīnas, kuras tagad ir nodotas Slovēnijai.
Lidsabiedrības «Aeroflot» interneta vietnē tiek norādīts, ka aviokompānija izmanto apmēram 50 «Sukhoi Superjet 100» lidmašīnas galvenokārt iekšzemes reisiem. Travelnews.lv aptaujātie lidojumu eksperti atzīmē, ka arī lidojumos uz Rīgu lidsabiedrība «Aeroflot» izmanto «Sukhoi Superjet 100» lidmašīnas. Lidsabiedrība «Aeroflot» ir
dibināta 1932.gadā un šobrīd tās rīcībā ir 255 lidmašīnas, kuru vidējais vecums
ir 4,4 gadi. Pasaules drošāko lidsabiedrību JACDEC sarakstā uz 2019.gadu «Aeroflot»
ieņem 79 vietu. Avarējusī lidmašīna lidsabiedrības lidojumus veic kopš 2017.gada un pēdējā tehniskā apskate ir veikta 2019.gada aprīlī. 2018.gada septembrī lidsabiedrība «Aeroflot» paziņoja par 100 jaunu «Sukhoi Superjet 100» lidmašīnu pasūtīšanu līdz 2026.gadam.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.