Autors: Aivars Mackevičs
Avots: BalticTravelnews.com
Vispirms vēlos atbalstīt starptautiski izskanējušo ideju, ka
ekoloģisku apsvērumu dēļ lidojumos līdz 1000 kilometriem biznesa klasi būtu jāaizliedz.
Taču tālākos lidojumos, kuru ilgums pārsniedz vismaz 4 stundas un vairāk,
manuprāt, biznesa klases piedāvājums šķiet jau racionāls risinājums vairāku
faktoru dēļ.
Reklāma
Pirmās sajūsmas emocijas ir jau norimušas, jo lidojums ar
lidsabiedrību «Turkish Airlines» biznesa
klasē bija 2019. gada decembrī, maršrutā Rīga – Stambula – Denpasara (Bali) turp
un atpakaļ. Tāpēc tagad var atcerēties
tieši tās svarīgākās lietas, kas atmiņā ir kļuvušas par pieredzi nākotnes ceļojumu
lēmumiem.
Piecas atziņas
lidojumiem ar «Turkish Airlines» biznesa klasē:
Biznesa klases vislielākā priekšrocība ir telpa, ko
lidsabiedrība tieši Tev piedāvā lidojuma laikā. Maršrutā Rīga – Stambula biznesa
klase piedāvā sēdvietu, kur kājas var izstiept arī cilvēks ar 2 metru augumu un
gurnus krēslā var ērti iebīdīt ar XXXL izmēra biksēm. Taču lidojums no Stambulas
uz Denpasaru ar jauno Boeing 787-9 ir jau pavisam cits līmenis, kur katram
biznesa pasažierim ir sava kapsula. Tā ļauj ērti sēdēt, atgulties un arī gulēt
kā gultā. Kādā no virzieniem bioloģiskais ritms noteikti sakritīs ar gulēšanas
laiku un pēc 8 stundu miega nākošā diena būs enerģiski pilnvērtīga. Mans
personiskais ieteikums labam miegam tālam lidojumam: diennakti pirms lidojuma
sevi ir fiziski jānoslogo, mazāk jāpaguļ un jāēd.
Biznesa klases otrā lielākā priekšrocība ir serviss, ko piedāvā
lidojuma pavadoņi. «Turkish Airlines» ļoti rūpējas par ēdienkarti un cilvēks ar
vājāku raksturu lidojuma laikā var pārēsties un pat piedzerties. Ēdienu un dzērienu
piedāvājums ir plašs un arī ļoti garšīgs. Tas ir jāatzīst atkal un atkal, ka
turku piedāvātā ēdienkarte atbilst ļoti daudzu pasažieru vēlmēm. Ja salīdzina
ar Somijas lidsabiedrības «Finnair» biznesa klases servisu, tad somu stjuarti,
kuri bieži vien ir gados vecāki cilvēki, prot vairākas Eiropas lielo nāciju valodas
un vinnē ar "mammas servisa" priekšrocībām. Es ieteiktu «Turkish Airlines»
ēdienkartes komunikācijai izmantot iebūvētos displejus, kuros vairākās
svešvalodās varētu izlasīt, pasūtīt un novērtēt visus pakalpojumus lidojuma
laikā. Tas laikam ir arī vienīgais kritikas punkts «Turkish Airlines» biznesa klasei, kas man personīgi traucēja
pilnā apmērā saprast un izbaudīt visu piedāvājuma klāstu lidojuma laikā, proti,
svešvalodu piedāvājums. Uzskatu, ka krievu un vācu valodai ir jābūt kā
alternatīvai angļu un turku valodai. Man patīk «Turkish Airlines» pavadošā personāla
dzīvīgums un enerģija, jo ir sajūta, ka viņi lidojuma laikā atrisinās jebkuru manu problēmu.
Trešā lielā priekšrocība biznesa klasē ir tualetes
pieejamība gandrīz jebkurā laikā. Tā kā cilvēku daudzums uz vienu tualeti
biznesa klasē ir ievērojami mazāks, tad tas rada daudz labākus apstākļus tās
pieejamībai un tīrībai. Katram biznesa klases pasažierim tiek izsniegts plašs
tualetes piederumu komplekts no pasaulē pazīstamiem zīmoliem, kas garantē
lidojuma laikā visu nepieciešamo - sākot no zobu birstes līdz čībiņām. Ļoti svarīgs
faktors, par ko noklusē ceļojuma aģentūras un arī «Turkish Airlines»
lidsabiedrība, ir tas, ka biznesa klases salonā ir ļoti laba klimata kontrole, kas ļauj
netraucēti palaist sīku pirdienu un neviens netiks ar to traucēts. Cilvēki,
kuri 13-14 stundu garā lidojumā vēlas justies vairāk vai mazāk brīvi, šo
komforta sajūtu novērtēs ļoti atzinīgi, lai nenokļūtu kaunpilnā situācijā, kad
Tu krāc savam lidojuma kaimiņam tieši ausī vai pārbīsties no sava ķermeņa gaisa
noplūdes.
Ceturtā lielā priekšrocība biznesa klasē ar «Turkish
Airlines» ir «Business Lounge» izmantošanas iespēja Rīgā, Stambulā un Bali
lidostā. Par šo punktu es uzrakstīšu atsevišķu novērtējuma rakstu. Vienīgais
mīnuss vāja rakstura cilvēkiem - biznesa klases pasažieris pieēdas «Business
Lounge» un pēc tam turpina ēst lidojuma laikā. Tas viss ir par daudz. Protams,
biznesa klases pasažieri kā pirmie un bez rindas var doties uz lidmašīnu un arī
izkāpt no lidmašīnas. Tas atsevišķos gadījumos nodrošina arī biznesa klases
transportu starp lidmašīnu un lidostu, ja lidaparāts nav noparkojies pie paša
lidostas termināļa. «Turkish Airlines» biznesa klases nododamā bagāža, ar iespēju aizpildīt to
līdz 40 kg, ļauj ceļot pasažierim ar lielu mantu un suvenīru koferi (ekonomiskās klases nododamā bagāža drīkst būt 30 kg smaga). Biznesa
klasē man bija tik ļoti liela pārliecība, ka «Turkish Airlines» manu bagāžu nu
nekādi nepazaudēs un es pie ceļojuma apdrošināšanas ieliku atteikuma ķeksīti iespējai
- bagāžas nozaudēšanas gadījumam.
Piektā lielā priekšrocība lidojuma laikā ar «Turkish
Airlines» ir multimediji. Biznesa klases pasažieriem katram ir pieejams savs lielais
ekrāns un ļoti labas kvalitātes austiņas, kuras pusstundu pirms lidojuma beigām
vienkārši tiek noņemtas. Tas mani samulsināja, ka lidsabiedrība tā īsti
neuzticas pasažieriem, jo tie augstvērtīgās austiņas var paņemt līdzi koferī kā
suvenīru. Tā problēma būtu jārisina kaut kā citādi. Filmu piedāvājums vairākās
svešvalodās, mūzikas žanra izvēle un lidojuma datu pieejamība padara lidojumu
daudz īsāku laika ziņā un ļauj atbrīvoties no ikdienas rūpēm. Lidojuma
laikā var ērti strādāt ar savu personisko klēpjdatoru, uzlādēt visas elektroniskās
ierīces un izmantot arī interneta savienojumu (neizmantoju). Līdz ar to 12-14
stundu garais lidojums ar 8 stundu miegu gultas režīmā, 1-2 filmām un divām
bagātīgām ēdienreizēm tiek padarīts par komfortablu ceļojumu, kuram gala summā ir pieklājīgs eiro cipars
par izcilu pašsajūtu, ja tādu var atļauties.
Paldies «Turkish Airlines» un Travelnews.lv par iespēju!
Paldies ceļojuma lieldraugam – tūrisma firmai www.365Brivdienas.lv
Travelnews.lv sadarbības partneris - tūrisma firma www.Azatours.lv
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.