Foto: refundor.com/ Pexels.com
Autors: Kaspars Misiņš
Avots: Refundor.com
Ja lidojums ilgi kavējas vai tiek atcelts, bieži vien pienākas kompensācija. Šajā gadījumā runājam tieši par lidojumiem uz un no Eiropas Savienības valstīm, jo citur pasaulē noteikumi ir savādāki. Svarīgākais, ko atcerēties - kompensācijai ir jāpiesakās.
Kādos tieši gadījumos to var saņemt? Uz cik veciem lidojumiem tas attiecas?
Reklāma
Uz šiem jautājumiem mums atbildēs Refundor. Šim latviešu uzņēmumam tā ir ikdiena. Katru dienu Refundor speciālisti palīdz ceļotājiem no visas pasaules iegūt kompensāciju no aviokompānijām lidojuma kavējuma un atcelšanas gadījumos. Tātad - par visu pēc kārtas!
1. Kādos gadījumos pienākas kompensācija?
Kompensācija pienākas, ja:
1. Lidojums kavējas 3 vai vairāk stundas;
2. Lidojums tiek atcelts mazāk nekā 2 nedēļas pirms lidojuma.
Kas ir svarīgi - kavējumam vai atcelšanai ir jābūt aviokompānijas vainai. Slikti laika apstākļi un dabas katastrofas nav aviokompānijas vaina, bet, piemēram, tehniskas problēmas ar lidmašīnu tiek uzskatītas par aviokompānijas vainu, un kompensācija pienākas. Ar COVID-19 saistītajos gadījumos kompensācija diemžēl nepienākas.
2. Ar kādu aviokompāniju bija Tavs lidojums?
Kāpēc tas ir svarīgi? Jo no tā būs atkarīgs, varēsi vai nē saņemt kompensāciju.
Ja tā ir ES aviokompānija - skaitās lidojumi uz un no ES, kā arī ES ietvaros.
Ja tā ir citur reģistrēta aviokompānija - skaitās tikai lidojumi no ES uz citurieni un lidojumi ES ietvaros. Abos gadījumos šie noteikumi attiecas arī uz čarterlidojumiem.
3. No kurienes un uz kurieni bija Tavs lidojums?
No tā būs atkarīgs, cik vecu lidojumu Tu vari pieteikt.
Tāpēc, ka tas ir atkarīgs no katras valsts likumdošanas. Latvijas gadījumā diemžēl noteikumi nav diez ko draudzīgi mums. Ja lidojums ir no Latvijas, kompensācijas pieprasījums ir jāiesniedz ne vēlāk kā 6 mēnešu laikā pēc lidojuma datuma. Ja lidojums ir vecāks par 6 mēnešiem, un vēl neesi iesniedzis prasību aviokompānijai, šobrīd visdrīzāk jau būs par vēlu.
Tā ir noteikts likumā "Par aviāciju".
"Iekāpšanas atteikuma, lidojuma atcelšanas vai ilgas kavēšanās gadījumā saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 11. februāra regulu (EK) Nr. 261/2004 pretenzija pārvadātājam iesniedzama sešu mēnešu laikā no lidojuma dienas vai dienas, kurā lidojums bija paredzēts."
Ja lidojums ir no citas valsts - var pieteikt līdz pat 3 gadus vecus lidojumus.
Vai pēdējo gadu laikā Tev ir nācies to piedzīvot? Vai esi atgriezies no atvaļinājuma ar vairāku stundu nokavēšano? Ja atbilde ir jā - ir vērts pārbaudīt, vai Tev pienākas kompensācija no aviokompānijas. To var darīt pašu spēkiem vai nododot lietas izskatīšanu profesionāļiem.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.