Autors: Dženifera Dženzena
Avots: A4E
Eiropas lielākā lidsabiedrību asociācija Airlines for Europe (A4E) 15. septembrī aicināja Eiropas Savienības (ES) valstu vadītājus steidzami pieņemt jaunu un vienotu pieeju attiecībā uz Covid-19 ceļošanas ierobežojumiem, lai labāk atbalstītu aviācijas nozari un veicinātu Eiropas ekonomikas atlabšanu. Šis ierosinājums atbalsta neseno Eiropas Komisijas priekšlikumu Padomes rekomendācijai un ES prezidējošās valsts Vācijas iniciatīvu, kas paredz izveidot Eiropas karti ar krāsas marķējumiem, balstoties uz Eiropas Slimību profilakses un kontroles centra (ECDC) datiem. Tajā tiek ierosināts ieviest vienotus kritērijus un robežrādītājus, lai izvērtētu epidemioloģiskos riskus ceļošanai uz/no noteikta reģiona, tostarp attiecībā uz saslimstības rādītājiem (pozitīvi Covid-19 testi uz 100 000 iedzīvotāju) un Covid-19 infekcijas veikto testu pozitivitātes rādītājiem. Tāpat tiek aicināts ieviest pasākumus reģionālā līmenī, balstoties uz ECDC datiem, nevis noteikt ierobežojošus pasākumus valstiskā līmenī.
Uzlabota Covid-19 testu veikšana un izsekošanas pasākumi
Reklāma
Karantīnas vietā būtu jāizmanto uzlabota Covid-19 testu veikšana un kontaktpersonu izsekošanas pasākumi, jo testu veikšana nodrošina mērķtiecīgu risku mazināšanu individuālā līmenī. Dalībvalstīm ir jāturpina investēt ātru un uzticamu Covid-19 testu nodrošināšanai pasažieriem neilgi pirms izlidošanos. "Eiropas iedzīvotāji nav spējuši pienācīgi izbaudīt nopelnītos vasaras atvaļinājumus, ņemot vērā haotiskus robežu šķērsošanas ierobežojumus, kā arī neskaidrību par karantīnām, atšķirīgām pasažieru anketām un testēšanas nepieciešamību. Ir steidzami nepieciešama vienota Eiropas testēšanas programma, ja mēs vēlamies atjaunot pasažieru pārliecību," norāda A4E izpilddirektors Tomass Reinerts (Thomas Reynaert). Lai arī jūlijā reģistrēts neliels lidojumu skaita un pasažieru plūsmas kāpums, šie rādītāji augustā atkal kritušies, ceļotāju īpatsvaram veidojot vien 30% salīdzinājumā ar pagājušā gada līmeni. "Eiropas Savienības Padomei šis jautājums ir jāpadara par politisku prioritāti. Nekoordinēti nacionālie pasākumi pēdējos sešos mēnešos radījuši postošu ietekmi uz ceļošanas brīvību, kas ir ES pamatprincips, un tieši ietekmē ceļošanas un tūrisma sektoru," skaidro Air France-KLM Group valdes priekšsēdētājs un A4E priekšsēdētājs Bendžamins Smits (Benjamin Smith).
"Dalībvalstu atšķirīgie pasākumi, kas bieži vien ieviesti steidzamības kārtā, balstoties uz dažādiem kritērijiem, un kas nav pietiekami saskaņoti ar citām dalībvalstīm, izraisījuši pasažieru pieprasījuma kritumu. Jauna un vienota pieeja ceļošanas ierobežojumiem, kā tas izklāstīts mūsu ierosinājumā, sniegtu lidsabiedrībām un mūsu pasažieriem nepieciešamo skaidrību un prognozējamību, vienlaikus uzlabojot pārrobežu savienojamību un atjaunojot Šengenas/ES zonas integritāti. Dalībvalstīm arī steigšus jāievieš vienots kritērijs trešajām valstīm, lai pēc iespējas ātrāk un drošāk mēs spētu atjaunot satiksmi starp kontinentiem," piebilst Bendžamins Smits (Benjamin Smith).
Skaidra ceļošanas ierobežojumu un karantīnas prasību atcelšana
Karantīnas ierobežojumiem jābūt kā pēdējam instrumentam, karantīnas ilgumu nosakot vienotu visā Eiropā. Tāpat ieteicama lidsabiedrību darbinieku, apkalpes locekļu, tranzīta pasažieru un pasažieru ar īpaši zema riska ceļojuma veidu skaidra izslēgšana no ceļošanas ierobežojumiem un karantīnas prasībām. Lidsabiedrību darbinieki, tostarp apkalpes locekļi ir apmācīti ievērot īpašas higiēnas prasības un tās tiek pakļautas ciešai Eiropas lidsabiedrību uzraudzībai. Ceļotājiem, kuri, piemēram, riska zonā uzturas mazāk par 72 stundām un kuriem ir minimāls kontakts ar vietējiem iedzīvotājiem, ir mazāks inficēšanas risks, tāpēc viņiem arī jābūt izslēgtiem no šīm prasībām. Visos gadījumos dalībvalstīm jābūt atbildīgām attiecībā uz ceļotāju datu ievākšanu un attiecīgu pasākumu izpildi.
Standartizētas pasažieru un veselības deklarācijas anketas
Visbeidzot, dalībvalstīm jāievieš jaunākais Starptautiskā civilās aviācijas organizācija (ICAO) standarts attiecībā uz pasažieru dzīvesvietas un veselības deklarācijas anketām. Šo anketu aizpildīšanu vajadzētu pārbaudīt nacionālajām veselības iestādēm, nevis lidsabiedrībām. Dalībvalstīm vajadzētu atturēties no naudassodu noteikšanas lidsabiedrībām, ja pasažieri nav norādījuši visus datus. Pasažieru dzīvesvietu un veselības deklarācijas anketām jābūt pieejamām digitālā formā.
Par A4E
2016. gadā izveidotā Airlines for Europe (A4E) ir Eiropas lielākā lidsabiedrību asociācija. Tā ir bāzēta Briselē. Organizācija rīkojas savu biedru vārdā, lai palīdzētu veidot ES aviācijas nozares politiku, sniedzot labumu patērētājiem un nodrošinot pastāvīgi drošu un konkurētspējīgu gaisa transporta tirgu. Ar pārvadātiem vairāk nekā 720 miljoniem pasažieru gadā A4E dalībnieki veic vairāk nekā 70% no kontinenta lidojumiem, nodrošinot lidojumus ar vairāk nekā 3000 lidmašīnu un gadā strādājot ar vairāk nekā 130 miljardu eiro apgrozījumu. Gaisa kravu un pasta pārvadājumu dalībnieki katru gadu transportē vairāk nekā piecus miljonus tonnu preču uz vairāk nekā 360 galamērķiem, lidojumus veicot ar kravas vai pasažieru lidmašīnām. Starp asociācijas pašreizējiem biedriem ir Aegean, airBaltic, Air France-KLM Group, Cargolux, easyJet, Finnair, Icelandair, International Airlines Group (IAG), Jet2.com, Lufthansa Group, Norwegian, Ryanair Holdings, Smartwings, TAP Air Portugal, TUI un Volotea. 2019. gadā International Transport News nodēvēja A4E par Gada lidsabiedrību un Aviācijas biznesa attīstības organizāciju. Sekojiet mums tviterī @A4Europe.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.