Autors: Ludmila Glazunova
Avots: BalticTravelnews.com
Visā pasaulē lidsabiedrības sūdzas par katastrofāliem zaudējumiem, samazina floti un darbinieku skaitu, un pauž cerību, ka varbūt izdosies izdzīvot… Latvijas Nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” gan var nedaudz atviegloti uzelpot, jo valsts lidsabiedrības pamatkapitālā ieguldīja 250 miljonus eiro.
Tiesa gan, “airBaltic” izpilddirektors Martins Gauss paudis, ka lidsabiedrība varētu atkal vērsties pie valdības pēc atbalsta, ja situācija aviācijas nozarē neuzlabosies arī nākamajā pavasarī. Bet līdzšinējie miljoni galvenokārt izmantoti ar Covid-19 saistītās situācijas zaudējumu segšanai un izmaksājot kompensācijas atlaistajiem darbiniekiem.
Reklāma
Bija 38 lidmašīnas, tagad 23
Kā mainījās “airBaltic” pandēmijas laikā? “Latvijas lidsabiedrības airBaltic floti 2020. gada sākumā veidoja 38 lidmašīnas: 22 Airbus A220-300, 4 Boeing 737 un 12 Bombardier Q400 NextGen. Pavasarī, pārskatot uzņēmuma biznesa plānu, tika lemts savlaicīgāk pāriet uz vienotu Airbus A220-300 lidmašīnu floti. Šobrīd uzņēmuma flotē ir 23 Airbus A220-300 lidmašīnas,” Travelnews.lv vēsta lidsabiedrības Korporatīvās komunikācijas vadītāja Alise Briede.
Lidmašīnu izmantojums
Laika posmā no 2020. gada marta līdz maijam 62 dienas airBaltic nebija iespējams veikt regulāros lidojumus. Uzņēmums izmantoja vien dažas lidmašīnas, lai veiktu repatriācijas lidojumus un atsevišķus kravas lidojumus, kas uz Latviju nogādāja nepieciešamās sejas maskas un respiratorus.
“18. maijā airBaltic pamazām atsāka regulāros pārvadājumus, sākotnēji piedāvājot lidojumus uz vien dažiem nozīmīgākajiem galamērķiem un ar katru turpmāko nedēļu pakāpeniski atjaunojot lidojumus uz papildu galamērķiem. Jūlija mēnesī jau visas 23 uzņēmuma rīcībā esošās lidmašīnas veica komerciālos lidojumus. Jau vasaras nogalē, kad Eiropas valstīs atjaunojās dažādi ceļojumu ierobežojumi un samazinājās pasažieru pieprasījums, lidsabiedrība pārskatīja maršrutu tīklu un lidojumu skaitu. Šobrīd regulāri tiek izmantotas vien sešas lidmašīnas,” vēsta Briede.
Cik izmaksā lidmašīnu dīkstāve?
“Flotes dīkstāves izmaksas galvenokārt veido lidmašīnu īres maksājumi, regulāru tehnisko apkopju un pārbaužu izmaksas. Eiropas aviācijas tirgum raksturīgās augstās konkurences dēļ konkrētas izmaksas uzņēmums nevar atklāt,” pauž Briede.
Lidsabiedrības darbinieki
2020. gada sākumā airBaltic nodarbināja vairāk nekā 1 700 darbinieku. Pašlaik airBaltic komandu veido vairāk nekā 1 000 darbinieku.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.