Kā rodas zaudējumi lidsabiedrībām: «airBaltic» pirms pandēmijas un tagad

Visā pasaulē lidsabiedrības sūdzas par katastrofāliem zaudējumiem, samazina floti un darbinieku skaitu, un pauž cerību, ka varbūt izdosies izdzīvot… Latvijas Nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” gan var nedaudz atviegloti uzelpot, jo valsts lidsabiedrības pamatkapitālā ieguldīja 250 miljonus eiro.

Tiesa gan, “airBaltic” izpilddirektors Martins Gauss paudis, ka lidsabiedrība varētu atkal vērsties pie valdības pēc atbalsta, ja situācija aviācijas nozarē neuzlabosies arī nākamajā pavasarī. Bet līdzšinējie miljoni galvenokārt izmantoti ar Covid-19 saistītās situācijas zaudējumu segšanai un izmaksājot kompensācijas atlaistajiem darbiniekiem.

Bija 38 lidmašīnas, tagad 23

Kā mainījās “airBaltic” pandēmijas laikā? “Latvijas lidsabiedrības airBaltic floti 2020. gada sākumā veidoja 38 lidmašīnas: 22 Airbus A220-300, 4 Boeing 737 un 12 Bombardier Q400 NextGen. Pavasarī, pārskatot uzņēmuma biznesa plānu, tika lemts savlaicīgāk pāriet uz vienotu Airbus A220-300 lidmašīnu floti. Šobrīd uzņēmuma flotē ir 23 Airbus A220-300 lidmašīnas,” Travelnews.lv vēsta lidsabiedrības Korporatīvās komunikācijas vadītāja Alise Briede.

Lidmašīnu izmantojums

Laika posmā no 2020. gada marta līdz maijam 62 dienas airBaltic nebija iespējams veikt regulāros lidojumus. Uzņēmums izmantoja vien dažas lidmašīnas, lai veiktu repatriācijas lidojumus un atsevišķus kravas lidojumus, kas uz Latviju nogādāja nepieciešamās sejas maskas un respiratorus.

“18. maijā airBaltic pamazām atsāka regulāros pārvadājumus, sākotnēji piedāvājot lidojumus uz vien dažiem nozīmīgākajiem galamērķiem un ar katru turpmāko nedēļu pakāpeniski atjaunojot lidojumus uz papildu galamērķiem. Jūlija mēnesī jau visas 23 uzņēmuma rīcībā esošās lidmašīnas veica komerciālos lidojumus. Jau vasaras nogalē, kad Eiropas valstīs atjaunojās dažādi ceļojumu ierobežojumi un samazinājās pasažieru pieprasījums, lidsabiedrība pārskatīja maršrutu tīklu un lidojumu skaitu. Šobrīd regulāri tiek izmantotas vien sešas lidmašīnas,” vēsta Briede.

Cik izmaksā lidmašīnu dīkstāve?

“Flotes dīkstāves izmaksas galvenokārt veido lidmašīnu īres maksājumi, regulāru tehnisko apkopju un pārbaužu izmaksas. Eiropas aviācijas tirgum raksturīgās augstās konkurences dēļ konkrētas izmaksas uzņēmums nevar atklāt,” pauž Briede.

Lidsabiedrības darbinieki

2020. gada sākumā airBaltic nodarbināja vairāk nekā 1 700 darbinieku. Pašlaik airBaltic komandu veido vairāk nekā 1 000 darbinieku.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 18.12.2025 - 24.12.2025 Rīgas Motormuzeja darba laiks svētkos Motormuzejs
Darba laika izmaiņas Ziemassvētkos un Jaunajā gadā! | Skatīt vairāk
Latvija
Ziemā bez steigas iepazīsti Bauskas novadu Bauskas TIC
Ziemā bez steigas iepazīsti mākslu, arhitektūru un vēsturi! Ja vēlies izbaudīt kultūras bagātības mierīgā un nesteidzīgā gaisotnē, Bauskas | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 14.12.2025 - 26.12.2025 "bet bet" Ziemassvētkos Tukuma TIC
Grupa “bet bet” Ziemassvētkos aicina uz koncertsēriju “Burvīga nakts 2025”, kurā skanēs klausītāju iemīļotās dziesmas un tiks radīta | Skatīt vairāk
Ziemassvētku laiks Ventspilī Ventspils TIC
Iepazīsties ar lielākajiem Ziemassvētku pasākumiem Ventspilī! | Skatīt vairāk
Uzņēmumi


airBaltic
,

Tez Tour
NEDĒĻAS LASĪTĀKAIS
Populārakie piedāvājumi
APMEKLĒTĀKIE UZŅĒMUMI
Baltijas tūrisma objekti

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::0.48058891sec.