Autors: Ludmila Glazunova
Avots: BalticTravelnews.com
Dažādās tīmekļa vietās aizvien biežāk parādās diskusijas no ceļotājiem, kuri norāda uz problēmām ar PCR testiem, bez kuriem nu vairs nevar ne izceļot, ne ieceļot Latvijā. Arī Latvijas nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” ir saskārusies ar gadījumiem, kad nepieciešamie testi nav derīgi, un atteikta iekāpšana lidmašīnā.
Spēkā esošie noteikumi nosaka, ka ikvienam, kas ieceļo Latvijā, izmantojot starptautisko pasažieru pārvadājumu pakalpojumus, ir jāuzrāda Covid-19 infekcijas molekulāri bioloģiskais PCR testa (ko veic no iztriepēm, kas ņemtas no deguna un mutes dobuma) negatīvs rezultāts. Apliecinājums nedrīkst būt senāks par 72 stundām. Savukārt personām, kas pēdējo 3 mēnešu laikā ir pārslimojušas Covid-19, ir jāuzrāda ārsta izziņa vai medicīnisks dokuments, kas apliecina, ka persona nav infekcioza. Zīmīgi, ka testa rezultātam un ārsta apliecinājumam ir jābūt angļu, franču, vācu vai krievu valodās.
Reklāma
Apjukums rodas situācija, kad ceļotājs, pirms došanās ceļā, ir veicis testu, taču tā negatīvais rezultāts ir latviešu valodā. Kā norāda diskutētāji interneta vietnēs, šādi gadījumi mēdz notikt, lai arī klients iepriekš ir pieteicis un samaksājis naudu par angļu valodu. Un šādās situācijās dārgais tests ceļošanai nav derīgs.
“2021. gada februārī “airBaltic” ir atteikusi iekāpšanu lidmašīnās no Rīgas 20 pasažieriem, jo testu apliecinājumi neatbilda prasībām un bija sagatavoti tikai latviešu valodā. Kopš jauno noteikumu ieviešanas “airBaltic” pieredzē ir tikai viens gadījums ārvalstu lidostā, kur nācies atteikt iekāpšanu pasažierim, kura apliecinājums par pārslimotu Covid-19 infekciju nav bijis atbilstošs, jo nebija norādīts, ka konkrētā persona vairs nav infekcioza,” Travelnews.lv norādīja “airBaltic” Korporatīvās komunikācijas vadītāja Alise Briede.
Kā rīkoties, ja testa rezultāti neatbilst prasībām? “Gadījumā, ja pasažierim tiek atteikta iekāpšana lidmašīnā, lidojumu iespējams pārcel saskaņā ar iegādātās biļetes veida noteikumiem. Vairāk par tiem iespējams uzzināt šeit: https://www.airbaltic.com/lv/airbaltic-bilesu-veidi,” norāda Alise Birede.
“airBaltic” aicina visus pasažierus, kuri gatavojas lidojumam, savlaicīgi iepazīties ar visu aktuālo informāciju lidsabiedrības mājaslapā – https://www.airbaltic.com/lv/celosanas-ierobezojumi –, kā arī sazināties ar airBaltic, ja ir radušies papildu jautājumus vai neskaidrības. airBaltic cenšas maksimāli atbalstīt pasažierus, izskaidrojot visus ceļošanas ierobežojumus, ja ir radušās neskaidrības, tostarp par nepieciešamo dokumentu sagatavošanās procesu savlaicīgi pirms plānotā lidojuma.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.