Autors: Jānis Pēteris Bērziņš
Avots: BalticTravelnews.com/Flightradar24.com
2022. gada 4. septembra vakarā, spriežot pēc Flightradar24 datiem, netālu no Ventspils jūrā nogāzusies lidmašīna. Civilās Aviācijas aģentūra (CAA) plkst. 21.37 Facebook publicējusi ziņu, kurā apstiprina, ka jūrā netālu no Ventspils ir noticis aviācijas negadījums.
"Avarējušais gaisa kuģis ir Cessna 551, uz kura, saskaņā ar lidojumu plānu, bija četri pasažieri. Gaisa kuģis veica lidojumu no Spānijas uz Ķelni, taču lidojuma laikā, kad gaisa kuģis mainīja lidojuma maršrutu, gaisa satiksmes vadības dispečeriem neizdevās sazināties ar gaisa kuģa apkalpi.
Reklāma
Šobrīd notikuma vietā strādā glābēji ar kuģiem un helikopteriem no Latvijas, Lietuvas un Zviedrijas.
Gaisa kuģa īpašnieks ir reģistrēts Spānijā, bet gaisa kuģis reģistrēts Austrijā." 4. septembrī plkst. 22.30 vēsta CAA.
Ziņu aģentūra "Reuters" vēsta, ka uz notikuma vietu tika novirzīts arī "Stena Line" prāmis, kas ir ceļā no Ventspils uz Zviedriju. Pēc tam gan prāmis turpinājis ceļu uz galamērķi.
Zviedru medijs "Expressen" publicējis ziņu, ka lidmašīna ir avarējusi, un tā ir nokritusi Latvijas ūdeņos uz ziemeļrietumiem no Ventspils ap plkst. 19.50 (pēc Latvijas laika ap plkst. 20.50). Zviedru medijs atsaucas uz Jūras administrācijas preses pārstāvja Johana Vālstrēma teikto.
Zviedru medijs raksta, ka lietu jau pārņēmis Latvijas glābšanas dienests, bet Latvijas glābšanas dienesta uzdevumā notikuma vietā atrodas gan krasta apsardzes lidmašīna, gan glābšanas helikopters no Visbijas. Zviedri ir gatavi sniegt palīdzību.
"Mūsu helikopters veica vairākus lidojumus un nav atradis nevienu izdzīvojušo, nemaz nerunājot par līķiem," "Expressen" citē Jūras un gaisa glābšanas centra pārstāvi Larsu Antonsonu.
Latvijas Televīzija vēsta, ka Zviedrijas glābšanas helikopteram ir izdevies pamanīt vraku un eļļai līdzīgu plankumu. Glābšanas operācijā iesaistījušies arī Latvijas Nacionālie bruņotie spēki ar meklēšanas un glābšanas kuģi KA-14 "Astra".
Ziņu aģentūra "Reuters" raksta, ka privātā lidmašīna "Cessna 551" pacēlās gaisā no Spānijas dienvidiem plkst. 12.56 pēc GMT jeb 15.56 pēc Latvijas laika. Lidmašīna divreiz mainījusi virzienu - Parīzē un Ķelnē - un tad devusies pāri Baltijas jūrai. Plkst.20.37 radaros tika fiksēts, ka lidmašīna strauji zaudē augstumu un ātrumu, pēc tam lidaparāts no radariem pazuda.
Pēc Vācijas izdevuma “Bild” informācijas, šī lidmašīna bijusi “Cessna” ar numuru OE-FGR. Pēc pacelšanās saņemts ziņojums par spiediena problēmām salonā. Kontakts ar lidmašīnu pārtrūcis, kad lidmašīna bijusi netālu no Ibērijas pussalas.
Lai pārbaudītu situāciju, gaisā pacēlušies Spānijas un Francijas iznīcinātāji, taču piloti neesot nevienu pamanījuši ne pilota kabīnē, ne salonā. Lai gan pēc lidojuma plāna lidmašīnā bija jābūt vīrietim, sievietei un viņu meitai, kā arī pilotam.
Vēlāk “spoku lidmašīnas”, kā to nodēvējis "Bild", eskortu pārņēma Vācijas, un vēlāk Dānijas iznīcinātājs F16. Piloti bijuši liecinieki pie lidmašīnas sagriešanās un avarēšanas. Tas esot noticis ap plkst. 19.45 (pēc Latvijas laika ap pkst. 20.45).
Notikuma vietā atrastas lidmašīnas atlūzas un eļļas plankumi. Turpinās darbs pie vraka un cilvēku meklēšanas. Taču, kā norāda "Expressen" aptaujātie eksperti, cerības atrast kādu no pasažieriem dzīvu ir gaužām niecīgas.
Zviedru medijs norāda, ka "Cessna 551" lidmašīnām nav tahogrāfa jeb melnās kastes, tādēļ avārijas cēloņu izmeklēšana būs apgrūtināta.
Travelnews.lv turpinās sekot līdzi notikumu attīstībai.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.