Autors: Dāvids Krišs Perunovs
Avots: BalticTravelnews.com/Euronews.com
Lietu pazaudēšana lidojuma laikā ir viena no ceļošanas ēnas pusēm. Nav šaubu, ka pazaudēt koferi ar lietām, kas ir svarīgas, ir gaužām skumji. Tā ir daudzu šīs vasaras ceļotāju realitāte, kad lidsabiedrības un lidostas atgūstas no COVID sekām.
Miljoniem ceļasomu ASV lidsabiedrību lidmašīnās īslaicīgi pazuda no šī gada janvāra līdz jūnijām. Oficiālais koeficients ir 0,62, salīdzinot ar to pašu posmu, kad koeficients bija 0,44.
Reklāma
Šī gada “pazaudētās bagāžas vasaras” laikā plašsaziņas līdzekļi bija pilni neparastiem ceļotāju stāstiem, kuri darījuši daudz, lai atgūtu savas mantas.
Tehnoloģiju attīstība pazudušo somu atgūšanā
“Apple” lietotne “Find my Iphone”, izlaista pirms vairāk nekā desmit gadiem, palīdzējusi neskaitāmiem cilvēkiem atgūt pazaudētos vai nozagtos mobilos telefonus.
Turklāt pagājušā gada aprīlī tehnoloģiju gigants izstrādājis mazmazītiņu viena eiro monētas izmēra viedierīci “Airpod”, kas palīdz cilvēkiem atrast atslēgas, somas un citas vērtīgas lietas, sasaistot to ar “Find My App” citās “Apple” viedierīcēs.
Lidsabiedrības “British Airways” pasažieris, kurš jūnijā atstājis savu “Airpod” lidojumā no Teksasas uz Londonu pavadīja nedēļas, ar lietotni “Find My App” raugot, kā aizdomās turamais zaglis pārvietojas ar šo monētiņu.
Cits vīrietis nolidoja vairāk nekā 6000 kilometru un iztērēja ap 2600 eiro, lai atgūtu lidojumā pazaudētās austiņas, dzenoties tām pakaļ apkārt pasaulei piecus mēnešus.
Ir arī izstrādāta jauna lieotne, kas tik tiešām līdzējusi atrast nozaudētos koferus – “Airtag”.
Augustā “Airtag” palīdzēja tiesai noskaidrot vainīgo bagāžas ar tūkstošiem dolāru vērtu lietu zādzībā. Tas izrādījies lidsabiedrības darbinieks. Tieši “Airtag” parādīja policijai ceļu uz bagāžu nozagušā lidostas darbinieka mājām.
Vai mums ir pamats raizēties par “Airtags”?
Ir svarīgi padomāt par jauno tehnoloģiju ēnas pusēm, kad noteiktumi un drošības standarti atpaliek.
Jāsaprot, ka tiem, kuri pārvadā medicīnas aprīkojumu, drošības personālam pēc atbilstošiem noteikumiem ir tiesības no konfiscēt. Šajā gadījumā “Airtags” nelīdzēs.
Pastāv arī cilvēciskais faktors. Berlīnē dzīvojoša rakstniece Erina Portere spēja savam vīratēvam atgūt nesaņemto bagāžu pēc padoma, ko guvusi “Facebook” grupā “BER Airport security and check-in” (tulk. latv. val. – Berlīnes Brandenburgas lidostas drošības dienests un reģistrācijas galdiņi).
Cilvēki rakstīja, ka spējuši atgūt bagāžu, dodoties uz lidostas bagāžas centru un lūdzot rast ceļu uz bagāžas telpu, lai tur paši atrastu nozaudēto bagāžu – tā raksta Portere. Turklāt šādi Portere tikusi cauri pēc vienu stundu ilgas gaidīšanas rindā. Viņas vīram arī sniedza informāciju par koferi, lidojumu un pat īpašu atļauju bagāžas saņemšanai. Protams, atļauju deva vīratēvs.
Kāpēc pazūd tik daudz somu?
Lidsabiedrību virszemes apkalpošanas personāls saskāries ar īpaši smagiem darba apstākļiem pēdējo divu gadu laikā, sevišķi personāla trūkuma dēļ, kas izrasījis streiku šovasar. Lieki būtu piebilst, ka tas arī saistīts ar ceļošanas un bagāžas pārvadāšanas haosu.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.