Autors: Arnita Beinaroviča
Avots: Smartlynx.aero
Lielākā daļa jeb 66 % Latvijas iedzīvotāju, plānojot atpūtu uz tālākiem galamērķiem, kā svarīgāko izvēles kritēriju norāda lidojuma biļetes cenu. Savukārt, jautājot par ceļošanas plāniem tuvākajos mēnešos, gandrīz puse iedzīvotāju atzīst, ka visdrīzāk šoziem nedosies ceļojumā, jo būtiski pieauguši ikdienas tēriņi, secināts Latvijas aviokompānijas "SmartLynx Airlines" pasūtītajā aptaujā.
Vienlaikus, iedzīvotājiem izvēloties aviobiļetes, 45 % gadījumu tiek ņemts vērā lidojuma laiks, kā arī lidojuma ilgums, kas ir svarīgs 17 % aptaujāto. Turklāt sievietes biežāk (50%) nekā vīrieši (40%) laika un datuma izvēli uzsver kā būtiskāko kritēriju lidojumu izvēlē. Aptuveni piektā daļa jeb 21 % aptaujāto iedzīvotāju atzīst, ka tiem svarīgi ir arī biļetes cenā iekļautie papildu pakalpojumi, piemēram, sēdvietas izvēle un bagāžas nosacījumi. Tāpat katrs trešais pētījuma dalībnieks pirms biļetes iegādes novērtē aviosabiedrības reputāciju un servisa kvalitāti. Tikai 7 % aptaujāto ceļotāju nozīmīga ir punktualitāte un 2 % – aviosabiedrības rūpes par vidi.
Reklāma
Gatavi pielāgoties, lai turpinātu ceļot
Vērtējot savas finansiālās iespējas, katrs sestais aptaujātais norādījis, ka tuvākajos mēnešos neplāno ceļot vai ceļos retāk, jo aizvien pieaug izmaksas par ikdienas pakalpojumiem un precēm. Tomēr gandrīz ceturtā daļa ceļotāju, neskatoties uz lielākiem ikdienas tēriņiem, turpinās ceļot kā līdz šim, turklāt vīrieši ir pārliecinātāki par saviem ceļošanas plāniem (19 %) nekā sievietes (11 %). Neliela daļa jeb 7 % ceļošanas entuziastu ir gatavi samazināt savus ikdienas tēriņus, lai varētu atļauties turpināt ceļot kā līdz šim, savukārt 6 % apsver iespēju doties uz lētāku ceļojuma galamērķi.
“Energoresursu krīze un aizvien pieaugošā inflācija manāmi ietekmē iedzīvotāju pirktspēju, tāpēc ceļot gribētājiem nāksies pārdomātāk izvēlēties ceļojuma galamērķus. Iespējams, tuvāko mēnešu laikā varam gaidīt pieprasījuma samazināšanos. Vienlaikus šo efektu mazina tas, ka cilvēkiem pēc diviem pavadītiem gadiem mājās ir ļoti liela vēlme atkal ceļot. Turpretī lidsabiedrības, neskatoties uz nozares izaicinājumiem, būs spiestas meklēt risinājumus, lai noturētu konkurētspējīgas biļešu cenas un saglabātu pasažieru lojalitāti,” aptaujas rezultātus komentē "SmartLynx Airlines" vadītājs Žigimants Surints (Žygimantas Surintas).
Pārvadāto pasažieru skaits pieaug
Šī gada pirmajos astoņos mēnešos “SmartLynx Airlines” no Rīgas pārvadājusi 33 190 pasažierus, kas ir par pusi vairāk nekā attiecīgajā laika period pērn. Arī Lidostas “Rīga” operatīvie dati liecina, ka apkalpoto pasažieru skaits šogad līdz augusta beigām pieaudzis trīs reizes, sasniedzot 3,4 miljonus, salīdzinot ar iepriekšējā gada rādītājiem2. Tikmēr globāli “SmartLynx” pasažieru skaits audzis par 42 %, sasniedzot 1,5 miljonus.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.