Autors: airBaltic.com
Avots: airBaltic.com
Apkopojot 2022. gada nozīmīgākos statistikas datus un notikumus, Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņo, ka iepriekšējā gadā turpinājusies mērķtiecīga uzņēmuma izaugsme, kas palīdzējusi arī atjaunot vai pārspēt vairākus rezultātus, kas reģistrēti pirms pandēmijas. Šajā ziņojumā apskatīti dati un informācija, piemēram, pasažieru skaits, veikto lidojumu skaits, galamērķi, flote, kravu pārvadājumi, darbinieki, tehniskie un darbības rezultāti un citi, kas attēlo airBaltic darbību 2022. gadā.
airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) saka: “Lai gan 2022. gadu raksturo nepieciešamība pielāgoties mainīgajai pasaulei un tiekties pēc izaugsmes, tas ir bijis izaicinošs, taču vienlaikus bagātīgs gads. Pēdējo 12 mēnešu laikā ir bijuši vairāki pozitīvi pavērsieni – sākot ar pārvadāto pasažieru un veikto lidojumu skaita pieaugumu, beidzot ar jaunas bāzes atklāšanu Tamperē, kā arī lidojumu uzsākšanu jaunos maršrutos uz Marrākešu, Grankanāriju un Batumi. Lidojumus uz jauniem galamērķiem noteikti nebūtu iespējams veikt bez jaunām lidmašīnām, tāpēc pagājušajā gadā airBaltic flote sasniedza jau 39 Airbus A220-300 lidmašīnas, kā arī mēs sagaidījām mūsu 50 miljono pasažieri.”
Reklāma
“Svarīgi uzsvērt, ka 2022. gads bija arī starptautiskas uzmanības gads – piemēram, Gaisa satiksmes asociācijas Daudzveidības un iekļaujošas komandas balvas (Diversity & Inclusion Team Award) un Skytrax Austrumeiropas labākās lidsabiedrības balvas saņemšana airBaltic bija liels pagodinājums. Taču mēs pie tā neapstājāmies, jo airBaltic bija iespēja vēlreiz apliecināt lielisko sadarbību ar Airbus, kopīgi piedaloties Fārnboro Starptautiskajā aviošovā, Stambulas aviošovā un demonstrāciju tūrēs Austrālijā, Āzijā un Āfrikā. Arī mūsu NFT kolekcija Planies tika pamanīta visā pasaulē,” skaidro M. Gauss.
“Taču, raugoties uz 2023. gadu, mēs esam spēka, ideju un apņēmības pilni, un mūsu galvenie mērķi paliek nemainīgi – nodrošināt vislabāko savienojamību starp pasauli un Baltiju, kas ir viens no svarīgākajiem nākotnes Eiropas biznesa centriem, kā arī uzlabot pasažieru pieredzi un sniegt ievērojamu ieguldījumu ekonomikā. Šogad mēs paplašināsim savu darbību, uzsākot lidojumus 18 jaunos maršrutos no Rīgas, Tallinas un Viļņas un kopumā piedāvājot tiešos lidojumus līdz pat 70 maršrutos,” piebilst Gauss.
2022. gadā airBaltic pārvadāja 3 342 200 pasažierus jeb par 105% vairāk nekā 2021. gadā. Pēdējos 12 mēnešos airBaltic veikusi 37 300 lidojumus – par 59% vairāk nekā pirms gada.
Populārākie galamērķi bija Amsterdama, Barselona, Dubaija, Lisabona, Londona, Parīze, Roma, Tallina, Tenerife un Viļņa.
Kopš pirmās Airbus A220 lidmašīnas pievienošanās uzņēmuma flotei 2016. gada beigās airBaltic ar šīm lidmašīnām pārvadājusi vairāk nekā 10 460 000 pasažieru, no kuriem vairāk nekā 3 025 000 pārvadāti pērn. A220 lidmašīnas veikušas vairāk nekā 120 300 lidojumus un nolidojušas vairāk nekā 263 000 stundu – attiecīgi gandrīz 35 000 un 71 000 pērn.
Līdz pat šai dienai airBaltic ir lielākais gaisa kravu un pasta pārvadātājs lidostā Rīga, kā rezultātā 2022. gadā ir piegādāts vairāk nekā 10 000 tonnu kravu un pasta. Kopumā airBaltic savā tīklā pārvadāja vairāk nekā 750 000 maisu pasta, no kuriem vairāk nekā 100 000 maisu (aptuveni 600 tonnas) ir no Ukrainas, tādējādi iezīmējot lielisku sadarbību ar Ukrainas nacionālo pasta dienestu Ukrposhta.
Nav šaubu, ka lidsabiedrības zvanu centram ir nozīmīga loma kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanā. Tajā strādā 100 speciālisti, kas katru dienu pieņem ienākošos zvanus, ziņas un e-pastus 7 valodās (latviešu, lietuviešu, igauņu, angļu, vācu, somu un krievu valodās). 2022. gadā kopējais apkalpoto pieprasījumu skaits bija aptuveni 1 145 800.
Jautājumi par airBaltic darbību tiek saņemti arī sociālajos medijos. Pagājušajā gadā sociālo mediju atbalsta speciālisti saskārās ar līdz pat 31 200 mijiedarbībām. Vienlaikus kopējais sekotāju skaits uzņēmuma galvenajos komunikācijas kanālos – Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn un TikTok – pieauga no 587 900 (2022. gada janvāris) līdz 864 900 (2022. gada decembris). Vislielākais pieaugums tika reģistrēts TikTok – no 8 300 līdz 228 600 sekotājiem.
2022. gadā airBaltic darbā pieņēma 931 cilvēku, un kopējais strādājošo skaits sasniedza 2 143 profesionāļus. Kopumā tika izsludinātas 266 vakances un saņemti 16 800 pieteikumi, un veiktas 3 660 darba intervijas. Turklāt svarīgi norādīt, ka 48 airBaltic Pilotu akadēmijas absolventi 2022. gadā pievienojās uzņēmumam kā otrie piloti.
Vidējais airBaltic darbinieku vecums ir 35 gadi, bet vidējais darba stāžs sasniedz sešus gadus. Astoņi darbinieki uzņēmumā strādā kopš tā dibināšanas 1995. gadā. No dzimumu vienlīdzības aspekta, 46% darbinieku ir sievietes un 54% vīriešu. Šobrīd airBaltic strādā 30 dažādu tautību pārstāvji, tostarp 50 ukraiņi, kuri pievienojās uzņēmumam Krievijas kara Ukrainā dēļ.
airBaltic turpina piedāvāt nozīmīgu savienojamību no Rīgas, Tallinas, Viļņas un Tamperes uz vadošiem Eiropas biznesa un tranzīta centriem, kā arī plašu atpūtas galamērķu klāstu. Ar pilnu airBaltic lidojumu sarakstu iespējams iepazīties uzņēmuma mājaslapā www.airbaltic.com.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.