Autors: airBaltic.com
Avots: airBaltic.com
Saskaņā ar Starptautiskās Gaisa transporta asociācijas (IATA) pārskatu par gaisa transporta nozīmi Latvijā, aviācijas nozare būtiski veicina valsts ekonomiku, nodarbinātību un tūrismu. Šajā ekosistēmā airBaltic – Latvijas nacionālā lidsabiedrība – izceļas kā viens no galvenajiem šo ieguvumu virzītājspēkiem, pārvēršot plašus nozares mēroga atklājumus taustāmā valsts izaugsmē.
Gaisa savienojamība ir būtiska valsts ekonomikas izaugsmei, un kā Latvijas nacionālajai lidsabiedrībai airBaltic šajā procesā ir būtiska loma. airBaltic nodrošina vitāli nepieciešamu reģiona savienojamību, sniedz būtiskus kravas pakalpojumus un nodrošina praktiski visus gaisa transporta vērtības aspektus. Šogad vien lidsabiedrība ir pārvadājusi gandrīz piecus miljonus pasažieru, un tās mērķis ir līdz 2030. gadam dubultot savu kapacitāti, tādējādi vēl vairāk palielinot tās ietekmi uz reģiona IKP un vispārējo ekonomisko spēku.
Reklāma
Ekonomiskie ieguldījumi
Latvijas aviācijas nozare, kuras priekšgalā ir airBaltic, nodarbina aptuveni 8600 darbiniekus, kuri nodrošina 452,3 miljonu ASV dolāru ekonomisko izlaidi, veidojot 1,0% no valsts IKP. Aplūkojot plašāku ietekmi, tostarp piegāžu ķēžu aktivitātes, ar darbiniekiem saistītās izmaksas un aviācijas veicināto tūrismu, kopējais ieguldījums palielinās līdz USD 1,9 miljardiem, nodrošinot 36 600 darbavietas un veidojot 4,4% no Latvijas IKP.
Tūrisma veicināšana
airBaltic plašais maršrutu tīkls nenoliedzami ir veicinājis Latvijas tūrisma nozares attīstību. Starptautiskie viesi, kas ierodas valstī ar gaisa transportu, ik gadu vietējā ekonomikā iemaksā USD 1,4 miljardus preču iegādes un pakalpojumu izmantošanas rezultātā. Šis pieplūdums nodrošina 11 000 darbavietu un palielina valsts IKP par USD 457,9 miljoniem.
Tirdzniecība un savienojamība
2023. gadā Latvija pārkrāva 19 200 tonnu gaisa kravu, uzsverot nozares lomu tirdzniecības un investīciju veicināšanā. airBaltic darbībai ir bijusi izšķiroša nozīme Latvijas savienošanā ar pasaules tirgiem, uzlabojot valsts pozīcijas starptautiskajā tirdzniecībā.
Sociālā ietekme
Papildus ekonomiskajiem rādītājiem airBaltic veicina sociālo labklājību, uzlabojot piekļuvi izglītībai, savienojot ģimenes un veicinot kultūru apmaiņu. Lidsabiedrības centieni ir padarījuši avioceļojumus arī pieejamākus – no 2011. līdz 2023.gadam aviobiļetes cenas Latvijā ir samazinājušās par vidēji 36%, samazinot biļetes iegādei nepieciešamo darba dienu skaitu līdz 1,8 dienām.
Pilnais IATA pārskats ir pieejams šeit: https://www.iata.org/en/iata-repository/publications/economic-reports/the-value-of-air-transport-to-latvia/.
Šis pārskats liecina, ka airBaltic ir vairāk nekā tikai lidsabiedrība – tā ir viens no galvenajiem spēkiem Latvijas turpmākajā ekonomiskajā izaugsmē, starptautiskajos sakaros un kultūras apmaiņā. Latvijai virzoties uz priekšu, airBaltic prioritāte joprojām būs nodrošināt to, ka valsts turpina gūt izmērāmu labumu no tās aviācijas nozares.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.