Autors: Gita Deniškāne
Avots: Smartlynx.aero
Avio pasažieru plūsmai beidzot atgriežoties pirmspandēmijas līmenī, Latvijā bāzētā aviokompānija “SmartLynx Airlines” 2024. gadā veica vairāk nekā 68 tūkstošus lidojumu, kas ir par 43,4% vairāk nekā gadu iepriekš un pirmo reizi tās pastāvēšanas vēsturē gada laikā pārvadāja vairāk nekā 10 miljonus pasažieru (+62,5%).
"Paralēli kapacitātes nodrošināšanai mūsu klientiem, “SmartLynx” prioritāte šogad bija efektivizācija – gan pārskatot flotes resursus, gan veicot izmaiņas uzņēmuma pārvaldes struktūrā. Saglabājot līdzīgu gaisa kuģu skaitu, ar kādu noslēdzām iepriekšējo gadu, esam spējuši ievērojami kāpināt gan veikto lidojumu, gan pārvadāto pasažieru skaitu, kas ir liels sasniegums mūsu komandai," skaidro Edvins Demeņus, “SmartLynx Airlines” izpilddirektors, "Šogad esam veikuši dažādas izmaiņas aviokompānijas darbībā un esmu drošs, ka esam uz pareizā ceļa, lai saglabātu veiksmīgo attīstības trajektoriju arī 2025. gadā."
Reklāma
Kravu pārvadājumi uzņēma apgriezienus 2024. gada otrajā pusē un tiek plānots, ka pieprasījums turpināsies arī 2025. gadā. Neraugoties uz to, pārvadāto apjomu ziņā, aizvadītajā gadā novērots neliels kritums par 6,8% salīdzinot ar 2023. gadu. Šobrīd uzmanības centrā ir e-komercijas kāpuma izraisītais pieprasījums pēc avio kravu pārvadājumiem. Tiek plānots, ka nākamgad šis tirgus segments varētu augt par teju 6%, kāpinot izaugsmi arī tālākos gados.
Iemesli, kas veicināja un turpinās veicināt ACMI pieprasījumu
2024. gadā pasažieru pieprasījums pēc avio pārvadājumiem sasniedza savu augstāko atzīmi un pēc ilgas gaidīšanas, atgrieza aviācijas nozari pirmspandēmijas līmenī. Kamēr pasažieru pieprasījums pieauga, iepriekšējo gadu izaicinājumi aviācijā turpinājās arī 2024. gadā – jaunu lidmašīnu piegādes kavējas par vairākiem gadiem, tāpat būtiski ierobežota ir rezerves daļu ražošana un piegāde. Rezultātā aizvadītajā gadā aviokompānijas arvien vairāk vērsās pie ACMI aviokompānijām, lai rastu risinājumus iztrūkstošās kapacitātes aizpildīšanai – situācija, kas būs aktuāla ne tikai 2025., bet arī turpmākos gadus.
ACMI tirgus izaugsme 2024. gadā un nākotnē
2024. gads ACMI nozarē ir bijis ražīgs un tiek lēsts, ka globālais ACMI tirgus šogad sasniegs 5,57 miljardus eiro vērtību, kas ir teju miljarda eiro pieaugums, salīdzinot ar iepriekšējo gadu (4,32 miljardi eiro). Vadoties pēc apstākļiem aviācijas nozarē un aviācijas tirgus izaugsmes tendences, paredzēts, ka ACMI tirgus izaugsmes likme pasaulē nākamos sešus gadus varētu būt aptuveni 7–9% gadā.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.