Autors: Jānis Vanags/Kristīne Indriksone
Avots: BalticTravelnews.com/airBaltic.lv
Latvijas nacionālā aviosabiedrība airBaltic atzinīgi novērtē pēc Lietuvas valdības un Transporta ministrijas iniciatīvas īstenoto Viļņas Starptautiskās lidostas tarifu pazemināšanu no šā gada 1.decembra un noslēdz jaunu līgumu ar Viļņas lidostu. Šajā ziemas sezonā airBaltic plāno atklāt piecus tiešo lidojumu maršrutus no Viļņas, kā arī izvērtēs 4 jaunu maršrutu atklāšanu 2010.gada vasaras sezonā. Līdz ar tarifu samazināšanu Viļņā tiek ieviesta apjoma atlaižu sistēma, kas līdz šā gada novembrim bija pieejama aviokompānijām Rīgas lidostā.
airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks komentē: „Viļņas lidosta ar tarifu pazemināšanu ir uzsākusi ļoti mērķtiecīgu politiku. Tā nodrošinās iespēju airBaltic atvērt jaunus tiešos lidojumus un piesaistīs Lietuvas galvaspilsētai papildus aviokompānijas. Mēs esam pārliecināti, ka Viļņas lidostai nākamajā gadā ir visas iespējas kļūt par straujāk augošo lidostu Eiropā. Aviācijai labvēlīgā politika Lietuvā diemžēl krasi atšķiras no situācijas Latvijā - Rīgā lidostas tarifi kļuvuši trīs reizes augstāki nekā Viļņā un tiek plānots ieviest jaunus tarifus par drošības pakalpojumiem. Līdz ar to aviokompāniju izmaksas Rīgas lidostā kļūs septiņas reizes augstākas nekā Viļņā.
Latvijā aviāciju apdraud arī valsts pašreizējā politika. Finanšu ministrija vakar pauda ieceri atlikt satiksmes nozares Eiropas Savienības (ES) lielo infrastruktūras projektu īstenošanu un struktūrfondu līdzekļus neizmantot Rīgas lidostā. Tas norāda uz klaju neizpratni par aviācijas nozari valstī. Pat ja airBaltic uzņemtos būvēt jaunu termināli lidostā, saistītās aviācijas infrastruktūras attīstība būtu apdraudēta.
Kā lielu sasniegumu Latvijas valdība pasniedza apjoma atlaižu sistēmas atcelšanu Rīgas lidostā, kas faktiski nozīmē tarifu paaugstināšanu. Papildus tam Rīgas lidosta plāno jaunu pasažieru drošības nodevu 2,5 LVL apjomā. Nodevu un nodokļu paaugstināšana Rīgas lidostā nozīmē papildus izdevumus 9 miljonu latu apjomā, kas gulsies uz pasažieru pleciem.
airBaltic ir viens no lielākajiem eksportētājiem valstī, kas nodrošina vismaz 1000 jaunas darba vietas uz katru papildus 1 miljonu pasažieru, ko lidsabiedrība pārvadā. Ekonomikas ministra Kampara kunga pieņēmums, ka lielie eksportētāji tāpat pieņems jaunus darbiniekus arī situācijā, kad valsts katru nedēļu ievieš jaunus nosacījumus uzņēmējiem un apkaro biznesu, vienkārši neiztur kritiku.
Vienotā atalgojuma sistēmas ieviešana valsts iestādēs un uzņēmumos Latvijas aviāciju var novest līdz bankrotam. Gaisa satiksmes dispečeri, piloti, tehniķi un citi augsti kvalificēti speciālisti nav un nebūs gatavi strādāt par 70%-80% zemāku algu nekā kaimiņvalstīs.
Dažkārt no rītiem kļūst bail atvērt avīzi un uzzināt par jaunākajām valdības aktivitātēm. Šādi turpinot, mēs vēl ilgi nesasniegsim ekonomikas zemāko punktu. “
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.