Par lidmašīnu kavējumiem pienāksies kompensācija [8]

Turpmāk lidsabiedrībām būs jāizmaksā kompensācija pasažieriem, kuru lidojumi aizkavējušies par vairāk nekā trīs stundām. Minimālais kompensācijas apjoms būs 250 eiro, tā lēmusi Eiropas Kopienu tiesa 19.11.2009 Luksemburgā. Šāds lēmums ievērojami stiprina pasažieru tiesības, jo līdz šim pieprasīt naudas kompensāciju varēja tikai anulēta lidojuma gadījumā – kad lidsabiedrība nesniedza pasažieriem solītos pakalpojumus.

Vadoties pēc Eiropas tiesnešu teiktā, tagad ceļotājiem pienāksies atlīdzība par zaudēto laiku, kas bieži ir tik ilgs, ka pielīdzināms lidojuma anulēšanai. Tikai tad, ja kavēšanās notiek no lidsabiedrības neatkarīgu apstākļu dēļ, tiesības uz kompensāciju nepastāv.

Ar šo lēmumu Eiropas augstākā tiesa paplašina tās pasažieru tiesības, kas jau bijušas noteiktas ar šobrīd spēkā esošajiem noteikumiem par atlīdzības un atbalsta sniegšanu lidmašīnu pasažieriem – ka pasažieriem pienākas kompensācija par atceltiem lidojumiem.

Kompensācijas apjoms būs atkarīgs no lidojumu attālumiem. Par novēlojušos lidojumu uz galamērķi, kas atrodas attālumā līdz 1500 kilometriem, pienāksies 250 eiro kompensācija. Par atceltu lidojumu uz 3000 km attālu galamērķi varēs saņemt kompensāciju 400 eiro apmērā, savukārt visi novēlotie lidojumi uz tālākiem galamērķiem tiks atlīdzināti ar 600 eiro. Tiesības uz kompensāciju ir visiem Eiropas Savienības pilsoņiem.

Iemesls lēmuma pieņemšanai ir sūdzības, kas iepriekš tikušas izvirzītas pret Condor un Air France lidsabiedrībām, kuru pasažieriem uz lidojumu ir nācies gaidīt 22 un 25 stundas. 19.11.2009 arī Vācijas tiesā ticis izskatīts gadījums, kad lidojums ticis pārtraukts pēc tranzīta nosēšanās, bet pasažieri nonākuši galamērķī tikai pēc lidmašīnas nomaiņas un 30 stundas par vēlu. Lidmašīna, kas 2008. gada martā devās no Vācijas uz Maldivu salām, bet pa ceļam piestāja Apvienotajos Arābu Emirātos, tur arī palika, jo lidmašīnas apkalpes dalībniekiem nav bijušas nepieciešamās vīzas.

Iepriekš lidsabiedrībām bija jāsedz izdevumi par ēšanu un nakšņošanu, kas radās kavējumu dēļ, bet, sākot ar piecu stundu kavēšanos, tika kompensēta arī biļešu cena.

Spriedums, kas aizstāv pasažieru tiesības, izraisījis maz prieka ceļojumu un lidojumu sabiedrībās. Tās uzskata, ka sekas ir neprognozējamas. Visvairāk pret kompensāciju likumu iebildušas tādas zemo cenu lidsabiedrības kā Ryanair, jo kompensāciju apjoms ir nesalīdzināmi lielāks par zemajām biļešu cenām.

Lidsabiedrību vidū valda uzskats, ka 250 eiro soda naudas par kavēšanos ir par augstu. Vēl esot neskaidri, kā tiks izlemts, kas izraisījis lidojuma kavēšanos - lidsabiedrība vai lidosta un drošības kontrole.

Statistika par to, cik lidojumi tiešām aizkavējas par vairāk nekā trīs stundām, nav pieejama, tomēr patērētāju aptauja, ko veikusi Eiropas Lidsabiedrību asociācija (Association of European Airlines), liecina, ka 83,2% īso distanču lidojumu un aptuveni 70% garo distanču lidojumu, ko realizējušas asociācijas lidsabiedrības, ir bijuši precīzi. 1,9% īso lidojumu un 0,7% garo lidojumu tikuši atcelti, bet par tiem tikušas maksātas kompensācijas.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

1 vīlusies 04/16/2010 16:27 dēļ vulkāna netikšu uz Londonu un zaudēšu naudu par pakalpojumu ko nesaņemšu,jo nevaru riskēt un nīkt lidostā -nekad vairs nepirkšu biļetes uz lidmašīnu

2 Lilita Skarbniece 11/25/2009 16:03 paldies,būs kompensācijas!Varbūt drusku par augstu!Kā būstu ar reāliem sodiem tādām valstīm kā Latvija par elementāriem cilvēktiesību pārkāpumiem?Par Satversmes neievērošanu?

3 xc90 11/24/2009 12:07 nu jā un AirBaltic piedāvā atmaksāt biļetes cenu. tas gadījumā, ja tev jau otrā pusē jau ir rezervēta viesnīca, sarunātas ekskursijas ir tikai daļa zaudējumu.

4 Kiki 11/24/2009 12:04 Rakstā tak arī teikts, ka iepriekš kompensāciju varēja pieprasīt tikai tad, kad atcelts lidojums, anulēts.

5 xc90 11/24/2009 11:22 bet kā ir, ja aviosabiedrība atceļ reisu? nevis nokavē, bet vienkārši paziņo - piedodiet, mēs nelidosim uz turieni.

6 Zviedrija 11/24/2009 09:38 Šis gan ir labs jaunums! Ir nācies, ne reizi vien sēdēt un mistiski kautko gaidīt lidostā...:) Un tikpat- 8 h gaidīšana ar piedzīvota...

7 travelnews.lv redakcija 11/24/2009 08:52 Informācija šobrīd ir pieejama Eiropas Kopienu tiesas spriedumā C-432/07 no 19.11.2009: http://tinyurl.com/yagr5je

8 Ilze 11/24/2009 08:02 Vai varētu palūgt kādu norādi uz saiti, kur šie noteikumi būtu lasāmi pilnībā?

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 11.11.2024 - 30.11.2024 Eksotiskā ŠRILANKA! Latvia Tours
Aizbēdziet no ziemas drēgnuma un baudiet siltus svētkus tropiskajā Šrilankā! | Skatīt vairāk
no 996 EUR
CUPRA Terramar Pilna Servisa Līzings Europcar
Atklāj CUPRA Terramar – Mild-Hybrid SUV modeli, kas ir gan sportisks, gan emocionāls. | Skatīt vairāk
𝐁𝐋𝐀𝐂𝐊 𝐅𝐑𝐈𝐃𝐀𝐘 akcija!!! Latvia Tours
“Black Friday 2024” akcija no 22. novembra līdz 02. decembrim: ceļojumu pārdošana populāros ziemas un vasaras virzienos! | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 21.11.2024 - 28.11.2024 Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS” Trakai TIC
Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS” | Skatīt vairāk
Uzņēmumi


Baltic Beach Hotel & SPA
,


Latvijas Tūrisma Aģentu asociācija (ALTA)
,


Rēzeknes pilsētas TIC
,


Rixwell Segevold Hotel
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::1.0217042sec.