Autors: Kristīne Indriksone
Avots: BalticTravelnews.com/Spiegel.de
Lidsabiedrības Lufthansa piloti oficiāli paziņojuši, ka streikos. Esat rezervējis lidojumu ar Lufthansa un tagad nezināt, ko iesākt streika laikā? Paredzams, ka lidostās valdīs haoss, lidmašīnas kavēsies, reisi tiks atcelti. Kad sāksies streiks, cik ilgs tas būs, ko var darīt pasažieri, kuru lidojumus streiks ietekmēs? Ko Lufthansa piedāvā? Šeit apkopotas svarīgākās atbildes uz jautājumiem.
Lidsabiedrības Lufthansa pilotu streiks sākas naktī uz 22.02.2010. Tas ilgs līdz pat ceturtdienas vakaram, 25.02.2010. Streiks būs lielākais lidsabiedrības vēsturē - pamatā četru dienu ilguma dēļ. Kaut arī streikos piloti Vācijā, tiks ietekmēti arī starptautiskie lidojumi, jo vācu lidostas, piemēram, Minhenē un Frankfurtē pie Mainas, ir svarīgi starptautiski satiksmes krustpunkti.
Aicināti streikā piedalīties ir aptuveni 4500 lidsabiedrības Lufthansa un tās meitas uzņēmuma Germanwings galvenie un otrie piloti, tomēr nav zināms, cik piloti tiešām streikos. Tā kā apvienība Cockpit, kas streiku organizē, ir ļoti organizēta un labi strukturēta, jārēķinās ar lielu streikotāju procentu. Piloti vēlas panākt lielāku darba vietu aizsardzību, jo tika paredzēts, ka piloti tiks pārcelti darbā uz zemāk apmaksātām vietām un lidsabiedrībām.
Lufthansa jau ir spējusi nodrošināt pilotus vairākiem lidojumiem, uzaicinot palīgā citu lidsabiedrību pilotus, kā arī liekot pie darba savus menedžerus ar lidošanas tiesībām, kam tā vai tā nepieciešamas lidojumu stundas, lai nezaudētu licenci. Ja tiks atcelti iekšzemes lidojumi Vācijā, pasažieri drīkstēs izmantot dzelzceļu Deutsche Bahn. Ja tiks atcelti ārzemju lidojumi, lidsabiedrība centīsies nodrošināt pasažieriem citu lidojumu.
Balstoties uz Eiropas Savienības direktīvu par gaisa satiksmes pasažieru tiesībām, noteikts, ka jau salīdzinošai mazas aizkavēšanās gadījumā pasažieri ir tiesīgi saņemt kompensāciju, kuras apjoms atkarīgs no paredzētā lidojuma distances. Īsāk sakot, pasažieriem ir tiesības saņemt bezmaksas maltītes, atsvaidzināšanās iespējas, divas telefona sarunas, faksus vai e-pastus, kā arī nepieciešamības gadījumā palikšanu viesnīcā un transportu turp. Ja zudusi vēlēšanās doties kavētajā lidojumā, jau piecas stundas pēc tā plānotā starta iespējams pieprasīt atpakaļ naudu, kas samaksāta par biļetēm.
Ja lidostā uzzināt, ka lidojums atcelts, var izvēlēties starp biļešu naudas atmaksu vai arī citu lidojumu uz izvēlētos galamērķi. Lidsabiedrībai tad ir jānodrošina līdzvērtīgi lidojuma apstākļi pēc iespējas drīzākā laikā.
Jau šobrīd Lufthansa piedāvā bezmaksas pārreģistrāciju - lidsabiedrības pasažieri, kam ir rezervēts lidojums laikā no 22.-25.02.2010, drīkst bez maksas izvēlēties citu lidojumu ar Lufthansa. Nosacījumi - biļetēm jābūt rezervētām pirms 18.02.2010, kad vēl nebija zināms, ka piloti streikos, jaunā lidojuma datumam jānotiek līdz 31.03.2010 un sākuma un gala mērķim jābūt tiem pašiem.
Lidojuma atcelšanas gadījumā pasažieriem tiek ieteikts lidostā noskaidrot konkrētus iemeslus, kāpēc tas atcelts. Tā pasažieri vēlāk labāk spēj argumentēt savu prasību pēc kompensācijas, ja nonāk līdz tiesai.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.