Cik lēti patiesībā ir lētie lidojumi? [10]

Daudzi ceļotāji mēdz izmantot iespēju iegādāties ļoti lētas aviobiļetes, ko bieži akciju laikā mēdz piedāvāt lidsabiedrības. Tomēr bieži vien sapnis par dažus latus vērtām biļetēm pazūd jau rezervācijas procesā - papildus pakalpojumu dēļ, par ko tiek pieskaitītas atsevišķas summas. Tie ir tā saucamie slēptie nodokļi, kas netiek izpausti reklāmās. Cik augstas mēdz būt papildus nodevas, noskaidrots vācu autokluba ADAC veiktajā pētījumā.

Pētījumā tika testēts, cik maksā turp-atpakaļ lidojums Eiropas teritorijā 13 lidsabiedrību piedāvājumos, rezervējot lidojumu internetā. Pētījumā tika testēti divi ceļotāju tipi - pirmais bija ceļotājs ar 15 kilogramu smagu bagāžu, reģistrēšanos lidojumam lidostā, bez īpašas sēdvietas rezervācijas, maksājums veikts, izmantojot maksājumu karti. Otrais tips - 24 kilogramu smaga bagāža, reģistrēšanās lidojumam tiešsaistē, sēdvietas rezervācija, maksājums veikts, izmantojot kredītkarti.

Abu veidu ceļojumiem lidojums ar zemo cenu lidsabiedrību Ryanair būtu visdārgākais. Pirmajam ceļotājam papildus lidojuma biļetei būtu jāmaksā 80 eiro par bagāžu un administrācijas izmaksām. Visizdevīgākais lidojums būtu ar Air France un British Airways - abās šajās lidsabiedrībās nebūtu jāmaksā papildu nodevas. Otra veida ceļotājam Ryanair nāktos papildus samaksāt veselus 270 eiro, bet easyJet - 151 eiro. Visizdevīgāko piedāvājumu šajā gadījumā var atrast lidsabiedrībā Turkish Airlines, kur papildus būtu jāmaksā vien 15 eiro.

Lidsabiedrība Air France ar 200 eiro papildmaksu ierindojas uzreiz air Ryanair - tomēr tikai tāpēc, ka 24 kilogramu smaga bagāža ir tieši par vienu kilogramu vairāk par lidsabiedrības noteikto vienas bezmaksas bagāžas vienības svara ierobežojumu. Ja svars nebūtu lielāks par 23 kg, tad arī Air France neliktu maksāt papildus.

Visvairāk papildus maksājumu rada tieši bagāža. Ryanair un easyJet liek maksāt par katru papildus ceļasomu. Atkarībā no bagāžas svara un tā, vai ceļotājs lidojumam reģistrējas lidostā vai internetā, papildus maksa svārstās no 30 līdz 90 eiro par turp-atpakaļ lidojumu.

Visās izpētītajās lidsabiedrībās bezmaksas līdzņemamās bagāžas svara ierobežojums ir līdz 20 kilogramiem. Izņēmums ir Air France un British Airways - 23 kilogrami, kā arī Turkish Airlines - pat 30 kilogrami. Ceļotājiem, kas vēlas doties ceļojumā ar smagāku bagāžu, jārēķinās ar maksu, kas var sasniegt pat 200 eiro (Air France). Ceļotāji gan mēdz viltīgi ievietot lieko bagāžu rokas bagāžā - lidsabiedrība Air France atļauj pat 12 kilogramu smagu rokas bagāžu.

Visvairāk papildu maksājumu rezervācijas procesā sarodas Ryanair un easyJet lidsabiedrību piedāvājumos. Tieši rezervējot zemo cenu lidsabiedrību aviobiļetes, ceļotājiem jābūt īpaši uzmanīgiem, jo šķietami ļoti izdevīgi piedāvājumi reizēm var nebūt tik izdevīgi.

Cik papildu maksājumu tad īsti pieprasa lidsabiedrības iepriekš aprakstītajos gadījumos?

Papildus maksājumi Ryanair
Maksa par bagāžu: 90 eiro*
Maksa par bagāžas papildus svaru: 160 eiro
Sēdvietas rezervācija: nav iespējama
Reģistrēšanās lidojumam tiešsaistē: 10 eiro
Administratīvās izmaksas: 0 eiro
Nodeva par maksājumu ar kredītkarti: 10 eiro
Papildus maksājumi kopā: 270 eiro
*Maksa par 20 kilogramu smagu bagāžas vienību

Papildus maksājumi Air France
Maksa par bagāžu: 23 kilogrami bez maksas
Maksa par bagāžas papildus svaru: 200 eiro
Sēdvietas rezervācija: 0 eiro
Reģistrēšanās lidojumam tiešsaistē: 0 eiro
Administratīvās izmaksas: 0 eiro
Nodeva par maksājumu ar kredītkarti: 10 eiro
Papildus maksājumi kopā: 200 eiro

Papildus maksājumi easyJet
Maksa par bagāžu: 44 eiro*
Maksa par bagāžas papildus svaru: 96 eiro
Sēdvietas rezervācija: nav iespējams
Reģistrēšanās lidojumam tiešsaistē: 0 eiro
Administratīvās izmaksas: 0 eiro
Nodeva par maksājumu ar kredītkarti: 11 eiro
Papildus maksājumi kopā: 151 eiro
*Maksa par 20 kilogramu smagu bagāžas vienību

Papildus maksājumi airBerlin
Maksa par bagāžu: 20 kilogrami bez maksas
Maksa par bagāžas papildus svaru: 80 eiro
Sēdvietas rezervācija: 20 eiro
Reģistrēšanās lidojumam tiešsaistē: 0 eiro
Administratīvās izmaksas: 10 eiro
Nodeva par maksājumu ar kredītkarti: 5 eiro
Papildus maksājumi kopā: 115 eiro

Papildus maksājumi Condor
Maksa par bagāžu: 20 kilogrami bez maksas
Maksa par bagāžas papildus svaru: 80 eiro
Sēdvietas rezervācija: 20 eiro
Reģistrēšanās lidojumam tiešsaistē: 0 eiro
Administratīvās izmaksas: 6 eiro
Nodeva par maksājumu ar kredītkarti: 8 eiro
Papildus maksājumi kopā: 115 eiro

Papildus maksājumi Lufthansa
Maksa par bagāžu: 20 kilogrami bez maksas
Maksa par bagāžas papildus svaru: 80 eiro
Sēdvietas rezervācija: nav iespējams
Reģistrēšanās lidojumam tiešsaistē: 0 eiro
Administratīvās izmaksas: 10 eiro
Nodeva par maksājumu ar kredītkarti: 5 eiro
Papildus maksājumi kopā: 95 eiro

Papildus maksājumi British Airways
Maksa par bagāžu: 23 kilogrami bez maksas
Maksa par bagāžas papildus svaru: 69 eiro
Sēdvietas rezervācija: 24 eiro
Reģistrēšanās lidojumam tiešsaistē: 0 eiro
Administratīvās izmaksas: 0 eiro
Nodeva par maksājumu ar kredītkarti: 0 eiro
Papildus maksājumi kopā: 93 eiro

Papildus maksājumi Turkish Airlines
Maksa par bagāžu: 30 kilogrami bez maksas
Maksa par bagāžas papildus svaru: 0 eiro
Sēdvietas rezervācija: 0 eiro
Reģistrēšanās lidojumam tiešsaistē: 0 eiro
Administratīvās izmaksas: 15 eiro
Nodeva par maksājumu ar kredītkarti: 0 eiro
Papildus maksājumi kopā: 15 eiro

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

1 Tre 11/11/2010 09:23 Vārdsakot - lēti lido tie, kas par lēto naudu neprasa no aviokompānijas "ekstras":) Kas negrib rēķināt un piepūlēties, lasot Ryanair noteikumus - lido dārgi arī ar lētajiem.

2 Karlis 11/11/2010 03:30 A ar "ne lētajām" uz pilsētu nav jābrauc? ;) Krietni trakāk par gaidīšanu lidostā ir tas, ka Ryanair nepiedalās saistīto lidojumu shēmās, tas var pamatīgi iegriezt, ja kāda kompānija atlido vēlāk nekā plānots, bet Tavs reiss uz mājām jau aizlidojis. Finair pagaidīs, kamēr Tu pārskrien no vieniem vārtiem uz otriem, bet Ry ar tādiem niekiem neiesprings.

3 ilmars 11/10/2010 22:13 pieskaitiet leto kompaniju izmaksas ja lido ar parsesanos 5 un vairak st. lidostās un biletes sabiedriskajam transportam lidz lielpilsetai

4 ceļotāja 11/10/2010 14:08 Viss ir vienkārši- fakti runā paši par sevi un es ceļoju tikai ar Ryanair un par 15 ls lidoju uz Maljorku un atpakaļ, par 30 ls uz Kanārijām un atpakaļ, vairk par 10 ls netērēju lidojumiem uz Eiropas lielpilsētām. Lētie lidojumi paši atrod sev lietotjus

5 Kiki 11/10/2010 12:27 Es gan ticu. Lieta tāda, ka lētās aviokompānijas piedāvā lētās biļetes tikai viena tipa ceļotājiem - tiem, kas ceļo bez vai ar maz bagāžu, kam nevajag servisu un kas lidmašīnu uztver kā autobusu - nopirki biļeti, iekāpi, apsēdies, izkāpi.

6 sviests 11/10/2010 12:17 nu un tad??? protams, ka dargajam kompanijam nav japiemaksa par bagazu, pietiek jau ar to, ka biletes mezonigi dargas! es neticu, ja pieliktu vienu un to pasu galamerkji, datumu, nodoklus, bagazu, vai tad dargas spetu konkuret ar letajam...

7 Karlis 11/10/2010 11:02 Cik redzu te nenotiek sūkstīšanās, bet ir izvēlēti kaut kādi vidējie nosacījumi (VISĀM aviokompānijām vienādi) un veikts pētījums, jeb Jūs uzskatāt, ka veicot pētījumu, vajadzētu pielāgoties vienas kompānijas minimālajiem tarifiem? Būtiskākais ir vienkārši salīdzināt izmaksas nevis eiforijā nopirkt 5eur biļeti + visus papildu izdevumus, varbūt dažkārt izdevīgāk ir nopirkt 100eur biļetes, vai vispār braukt ar auto ;)

AirBaltic Maksa par bagāžu: 30 eiro
Maksa par bagāžas papildus svaru: 100 eiro (10kg)
Sēdvietas rezervācija: 4eiro
Reģistrēšanās lidojumam tiešsaistē: 0 eiro
Administratīvās izmaksas: 0 eiro
Nodeva par maksājumu ar kredītkarti: 10 eiro
Papildus maksājumi kopā: 144 eiro

8 Ilze 11/10/2010 09:46 Es nedomāju, ka šis ir Ryanair nomelnojošs raksts. Varbūt pārāk saīsināts pētījuma apkopojums vai arī ļoti vispārināts pētījums. Bez tam, ja cilvēks vēlas lidot pēc iespējas lētāk, tad izvairīsies no iepriekšējas sēdvietu rezervācijas par maksu un no daudziem citiem papildus pakalpojumiem bez kuriem mierīgi var iztikt. Un ja nu tiešām gribas kādu ekstru, tad, protams, par to ir jāmaksā. Ļoti vienkārši.
Starpība ir vien tā, cik cilvēks, pirms pirkt biļeti, iepazīstas ar iespējamām papildus izdevumiem. Ja nepatīk, var taču vienkārši nepirkt, nevis pēc tam sūkstīties.

9 Kiki 11/10/2010 09:25 Runa jau nav tikai par bagāžu, bet gan par maksu par kredītkartes izmantošanu, maksu par reģistrēšanos lidostā, maksu par reģistrēšanos onlainā, maksu par to un maksu par šito. Nu šobrīd jau ļoti reti sanāk tā, ka iespējams iegādāties zemo cenu aviokompāniju biļetes par tiešām ļoti lētu cenu.

10 Tre 11/10/2010 09:17 Kautkāds pilnīgi nesakarīgs pētījums. Kādēļ gan cilvēkam ar Ryanair būtu jāņem līdzi 24 kg nododamā bagāža, vai tad nevar pielāgoties Ryanair piedāvātajiem 15 vai 20 kg? Tāpat arī pirms lidojuma, vai vēl labāk - pirms biļetes pirkšanas ir ieteicams izlasīt informāciju par lidsabiedrības noteikumiem un papildus maksām (kuras nebūt nav obligātas - ekstra kilogrami un reģistrēšanaš lidostā). Tendenciozs, Ryanair nomelnojošs raksts. Gribētu gan es redzēt kā reklāmās ir iespējams iekļaut informāciju par bagāžas variācijām u.c. papildus pakalpojumus, ko viegli var arī nepirkt.

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Pirmā pasaules kara muzejs Medumos  TAKA
Pirmā pasaules kara muzejā Medumos paradījās vēl viens artefakts par tā laika notikumiem. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 17.11.2024 - 29.11.2024 Zinātnes un izglītības inovāciju centrs Liepājas reģiona TIB
No 19. līdz 29. novembrim Zinātnes un izglītības inovāciju centrs aicina uz STEM nodarbību atvērto durvju dienām | Skatīt vairāk
Ford Puma Pilna Servisa Līzings Europcar
Dinamisks un ekonomisks — Kompaktais SUV Ford PUMA ar ietilpīgu bagāžas nodalījumu, 360° kameru, inteliģento adaptīvo kruīza kontroli, 12” SYNC® | Skatīt vairāk
2 nakšu SPA atpūta, Igaunija Estravel Latvia
2 naktis viesnīcā, 2 personām, brokastis un vakariņas, spa piedāvājums ar procedūrām un atpūtas piedāvājums | Skatīt vairāk
no 360 EUR
Uzņēmumi


AL SVETS
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::2.47795796sec.