Latvijas aviopasažieri nezina un nav dzirdējuši par savām tiesībām

Eiropas Aviopasažieru tiesību dienā (04.07.2012) Starptautiskajā lidostā "Rīga" norisinājās kampaņas "Zini un lido!", kuras galvenais mērķis bija pievērst uzmanību un informēt aviopasažierus par viņu tiesībām situācijās, kad ilgstoši kavējas vai tiek atcelts lidojums, ir atteikta iekāpšana vai arī rodas problēmas ar bagāžas aizkavēšanos un nozaudēšanu. Tāpat arī akcijas organizatori veica nelielu ekspresaptauju par to, cik aviopasažieri ir zinoši par savām tiesībām un vai ir gadījies ar šādām situācijām sastapties dzīvē.

Ekspresaptaujā par aviopasažiera tiesību zināšanām kopā piedalījās 94 lidostas apmeklētāji:

44% no aptaujātajiem pasažieriem ir saskārušies ar situāciju, kad reiss ilgstoši kavējas (vairākums), tiek atteikta iekāpšana vai reiss tiek atcelts,
63% aptaujāto nezina, kā jārīkojas situācijās, kad kavējas vai tiek atcelts reiss,
60% arī nav dzirdējuši par ES Regulu, kas aizsargā avio pasažieru tiesības.

Kopumā secināms, ka zinošāki ir tie patērētāji, kas ir saskārušies ar situācijām, kad reiss ilgstoši kavējas, tiek atcelts vai atteikta iekāpšana. Uzdodot jautājumu par iespējām, kur vērsties pēc palīdzības strīdus gadījumā ar avio pārvadātāju:

9% apgalvoja, ka vērstos ECC Latvia,
18% PTAC,
73% nezināja, vērstos lidostas informācijā vai kur citur.

Savukārt 2011. gadā 40% aptaujāto norādīja, ka vērstos kompetentajā iestādē, 57% nevarēja sniegt konkrētu atbildi, 3% minēja kā iespēju vēršanos tiesā.

Kur vērsties, ja aviopasažierim radušās problēmas?

• Ja patērētājs nokļuvis situācijā, kad reiss ilgstoši kavējas, svarīgākais ir neapjukt un meklēt informāciju turpat lidostā vai pie aviokompānijas pārstāvja, lai uzzināt par tālāko notikumu attīstību. Tāpat, ja reiss kavējas ilgāk nekā 2h pasažierim pienākas ēdiens, atspirdzinājums u.c. Arī gadījumos, kad reiss tiek atcelts vai tiek atteikta iekāpšana, aviopasažierim ir tiesības prasīt informāciju par savām tiesībām un tālāk rīkoties saskaņā ar normatīviem aktiem.

• Tāpat informāciju darbdienās par aviopasažieru tiesībām var uzzināt vēršoties ECC Latvia, zvanot pa tālruni +371 67388625 vai zvanot pa PTAC informatīvo tālruni +371 65452554, kā arī mājas lapā www.ecclatvia.lv.

• Latvijā kā atbildīgā institūcija sūdzību izskatīšanā par starpgadījumiem, kas saistīti ar iekāpšanas atteikumu un lidojumu atcelšanu vai ilgstošu kavēšanos, ir PTAC. Jāatceras, ka PTAC ir tiesīgs izskatīt sūdzības par lidojumiem, kas izlido no Latvijas, kā arī lidojumiem, kas izlido no trešajām valstīm (attiecībā uz ES) uz Latviju. ECC Latvia pieņem un palīdz risināt patērētāju sūdzības gadījumos, kad izlidošanas lidosta ir bijusi kādā citā ES dalībvalstī. ECC Latvia ir ECC-NET dalībnieks un PTAC struktūrvienība, kas darbojas ar Eiropas Komisijas atbalstu. ECC-NET darbojas 29 valstīs (visas ES valstis, kā arī Norvēģija un Īslande). Gadījumos, kas attiecas uz aviopasažieru tiesībām (piemēram, palīdzības saņemšana, ja aviopasažieris ir "iesprūdis" lidostā), centri cieši sadarbojas ar dalībvalstu kompetentajām iestādēm, kas nodrošina to, ka avio pasažieru tiesības tiek ievērotas un kurām ir ekskluzīvas tiesības izmeklēt un īstenot ES normatīvos aktus. Centri var palīdzēt patērētājiem saņemt naudas atmaksu un kompensāciju. Piemēram, ECC var patērētāja vārdā sazināties ar aviolīniju vai, ja nepieciešamas, iesniegt sūdzību attiecīgajā kompetentajā iestādē. Centri var arī patērētājiem sniegt padomus par iespējamo lietas risināšanu ārpustiesas veidā.


KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Piparkūku darbnīcas Brunavas mālotavā Bauskas TIC
Paredzētas draugiem, ģimenēm un skolas vecuma bērniem. Klašu eglīšu pasākumu vieta ar papildus aktivitātēm. | Skatīt vairāk
Latvija
Ekskluzīvs piedāvājums Via Vitalité  Via Vitalité
Rezervē jebkuru no Via Vitalité programmām šajos svētku mēnešos un katru 5. dienu saņem dāvanā bez maksas! *atlaides nesummējas. Tel: +371 20 | Skatīt vairāk
no 145 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 22.11.2024 - 26.11.2024 27. novembrī Cesvainē Santjago ceļa stāsts Madonas TIC
„Ceļš ir ceļš un Ceļš..”. Ko tas nozīmē -noskaidrosim ceļojumu stāstu vakarā par Portugāles un Latvijas Santjago ceļos pieredzēto! | Skatīt vairāk
Izdota Bauskas novada tūrisma himna Bauskas TIC
Noklausies jauno hitu un seko līdzi izaicinājumam - tūrisma himna nu jāizveido #LiepājaTravel komandai! | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::1.8804791sec.