Autors: Mārtiņš Švarcs
Avots: News.com.au/BalticTravelnews.com
Ģeogrāfisko un infrastruktūras īpatnību dēļ ne visur pasaulē lidostas iespējams izbūvēt plašos līdzenumos. Atsevišķos objektos tiek samazināts skrejceļa garums, bet citur lidostu nākas celt starp augstceltnēm, un šādās vietās lidmašīnas pasažieri bieži vien spiesti piedzīvot galvu reibinošu piezemēšanos, bet novērotāji – majestātisko aviolaineru iespaidīgu manevru izrādi.
Princeses Džulianas lidosta, Sentmartēna, Karību salas
Reklāma
Atpūtniekiem Sentmartēnas pludmalē katru dienu nākas izjust reaktīvo dzinēju radīto spēcīgo gaisa plūsmu, jo pilotiem nolaišanās ceļā gaisa kuģi jāmanevrē vien dažu metru augstumā virs tās.
Šī noslogotā Karību salu lidosta pazīstama ar īso skrejceļu, kurš nav garāks par diviem kilometriem. Tādēļ vairumam komerciālo aviolaineru, piemēram, Boeing 747, šasijas piezemēšana jāveic jau pirmajos skrejceļa metros, burtiski teju skarot tūristu galvas pludmalē.
Tonkontinas lidosta, Hondurasa
Sekojot tuvošanās shēmām, īsi pirms nosēšanās Tonkontinas lidostā pilotiem jāveic dramatisks, stāvs pagrieziens pa kreisi 45 grādu leņķī. Skrejceļš novietots "bļodas" formas ielejā, un pirms nolaišanās procedūras uzsākšanas jāpārvar arī kalnainais reljefs lidostas apkārtnē.
Tonkontinā gan nevar nosēsties lielāki aviolaineri par Boeing 757, tādēļ Hondurasas valdība paziņojusi par plāniem novirzīt komerciālos reisus uz vietējo Sotokano Gaisa spēku bāzi.
Kai Tak lidosta, Hongkonga
Var tikai pabrīnities par pilotu meistarību, kuri debesu milzeņus ar vairākiem simtiem pasažieru uz borta reiz manevrējuši virs Hongkongas ielām, veicot īpaši sarežģīto nolaišanos Kai Tak lidostā.
Pēc 70 gadu pastāvēšanas, 1998. gadā to slēdza. Vienīgais lidostas skrejceļš atradās netālu no ostas teritorijas starp daudzām augstceltnēm un pakalniem. Piloti bieži saskārās arī ar stipru sānvēju, kas radīja papildus problēmas nosēšanās laikā.
Skiatosas lidosta, Grieķija
Ne visai lielo, nacionālā mēroga lidostu Skiatosas salā Grieķijā pārsvarā apkalpo regulāri čarterreisi. Tā būvēta septiņdesmitajos gados un pazīstama ar zemo nolaišanās trajektoriju, kas šķērso skrejceļa tuvumā esošās pludmales un infrastruktūras objektus.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.