Foto: BalticTravelnews.com
Autors: Justīne Veinberga
Avots: BalticTravelnews.com
Ministru prezidents Valdis Dombrovskis un satiksmes ministrs Aivis Ronis apsver ideju, ka Igaunijai un Latvijai būtu jāapvieno savas nacionālās aviokompānijas - Estonian Air un airBaltic. Saskaņā ar ministru teikto, šādas lidsabiedrības bāze atrastos Rīgā, kas kļūtu par Baltijas valstu centrālo satiksmes mezglu. Jautājām tūrisma firmas Travel Time direktoram Ērikam Lagzdiņam, ko tas nozīmētu pasažieriem un vai tas vispār vajadzīgs.
"Mēs uzskatām, ka apvienot abas Baltijas valstu aviokompānijas nebūtu prātīgi. Mēs redzam, ka lidot caur Rīgu uz citu valsti transfērā ir lētāk nekā lidot uz vai no Rīgas uz šo pašu valsti. Piemēram, reisā Vīne - Maskava lētākais reiss pieejams sākot ar 26 EUR turp/atpakaļ plus nodokļi par diviem savienotajiem reisiem Rīgā. Savukārt, lidojot no Rīgas uz/no Vīni lētākā biļete ir 40 EUR kā minimums un uz/no Maskavas tie ir 66 EUR. Tas nozīmē, ka lidot ar mūsu nacionālo aviokompāniju ir salīdzinoši dārgāk. Šo praktizē daudz kur pasaulē, bet to var darīt privātās aviokompānijas, kuras nav vienīgās valstī, kā tas ir mūsu gadījumā. Mūsu gadījumā pašiem latviešiem jāmaksā par ceļošanu vairāk kā tiem, kas ar tādu pašu galamērķi lido Rīgai tikai cauri," pašreizējo situāciju skaidro Ēriks Lagzdiņš.
Reklāma
Viņš turpina: "Mēs uzskatām, ka airBaltic nedrīkstētu praktizēt šādu praksi, un tai kā valsts īpašumam jārīkojas vairāk vietējo ceļotāju labā. Savukārt apvienošanas rezultātā radīsies vēl lielāks monopols - Baltijas valstu centrālais satiksmes mezgls, kas vēl vairāk samazinās konkurenci šeit uz vietas un konkrētiem maršrutiem cenas varēs celt, cik vien ienāks prātā, jo latviešu ceļotājiem vienkārši nebūs izvēles."
Arī Igaunijas puse uzskata šādu iespēju par diezgan nereālu. Kā vēsta laikraksts Dienas Bizness, Igaunijas bijušais ekonomikas ministrs Juhans Parts (Juhan Part) uzskata, ka šo komentēt ir pāragri, jo diskusija par apvienošanu vēl pat nav notikusi. Savukārt Tero Taskila, Estonian Air izpilddirektors, kritiku pret šādu domu izteica šādi: "Ja abas valdības ir daļu turētājas kopīgā aviosabiedrībā, neviena no tām nebūs gatava aizvērt jau esošos maršrutus, kas tiek uzskatīti par nozīmīgiem, taču reisi būtu jāslēdz, ja šāda aviokompānija vēlētos būt pelnoša."
Vairāk informācijas interneta vietnē www.traveltime.lv
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.