Autors: Mārtiņš Švarcs
Avots: News.com.au/BalticTravelnews.com
Netīrs dzeramais ūdens, no grīdas uzslaucītas vakariņas un pārāk novecojušas lidmašīnas – tās ir tikai dažas no aviokompāniju negatīvajām izpausmēm, par ko pasažieri parasti nemaz nenojauš.
Kādas pazīstamas ASV aviokompānijas stjuarte Sallija un Sidnejā dzīvojošs stjuarts Braiens (vārdi ir mainīti) saviem vārdiem atklāj industrijas visrūpīgāk glabātos noslēpumus.
Reklāma
Uz grīdas nokritusi pārtika var nonākt jūsu šķīvī
Sallija: "Reiz pacelšanās laikā apgāzās pārpildīti ēdiena ratiņi, jo stjuarte bija aizmirsusi pārbaudīt drošības stiprinājumus. Mums steigā nācās savākt pāri palikušo ēdienu no virtuves grīdas."
Dzeramā ūdens tvertnes - baktēriju perēkļi
Braiens: "Nav ieteicams dzert uz borta pasniegto ūdeni. Ūdens tvertnes teju nekad netiek mainītas vai tīrītas, un nav nekādas garantijas, ka tajās esošais ūdens tiek filtrēts caur trīsslāņu sistēmu vai kā citādi apstrādāts."
Tualetes tiek tīrītas vien reizi dienā
Braiens: "Visbiežāk lidmašīnu tualetes tiek pavirši iztīrītas vienreiz dienā, bet tikai naktī (pēc reisiem) notiek pilnā tīrīšana. Tādēļ nav visai prātīgi uz turieni doties zeķēs vai basām kājām."
Bagāžas svari bieži "melo"
Braiens: "Lidostu bagāžas svaru mērījumi ļoti bieži ir kļūdaini. Taču parasti pasažieriem ir tiesības redzēt nolasīto rādījumu, tādēļ mans padoms būtu pārliecināties, ka svari tik tiešām uzrāda nulle kilogramu, pirms uz tiem novietojiet savas somas."
Lidmašīnas var būt novecojušas
Braiens: "Daži aviolaineri patiešām ir ļoti veci. Šeit Austrālijā viena no zināmākajām aviokompānijām pārsvarā izmanto novecojušus lidaparātus. Lielākā daļa no tiem ir derīgi lidojumam, taču viss atkarīgs no tā, cik rūpīgi un atbildīgi veikta gaisa kuģu apkope un uzturēšana."
Apkalpes locekļi bieži vien ir pārguruši
Braiens: "Apkalpes locekļu nogurums šobrīd patiešām ir visai nozīmīga problēma. Mēs strādājam daudz stundu skarbā un sausā vidē – reizēm apkalpe darbā pavada pat 16 stundas dienā. Galvenais iemesls, kādēļ mums jābūt uz klāja, ir drošība, taču, ja mums pastāvīgi nākas cīnīties ar nogurumu, no mums nebūtu lielas jēgas, ja vajadzētu veikt nepieciešamās procedūras avārijas gadījumā, piemēram, vadīt evakuāciju."
Sallija: "Nereti tiek sasniegts tāds noguruma punkts, kad teju vairs neko nejūti. Lai paliktu nomodā, turpinās nepārtraukta kofeīnu saturošu dzērienu uzņemšana, mēģinot pildīt savus pienākumus."
Pasažierus mēdz neinformēt par lidmašīnas tehniskiem bojājumiem vai citu ārkārtas situāciju uz klāja
Sallija: "Reiz vietējā nakts reisa laikā radās aizdomas par lidmašīnā ievietotu spridzekli. Mēs par to neinformējām pasažierus. Acīmredzot viņi (varas iestādes) radušos draudus uzskatīja par nenozīmīgiem. Pēc nosēšanās drošības apsvērumu dēļ mūs novirzīja prom no termināla – izbrīnītajiem pasažieriem šāda rīcība tika izskaidrota ar nelielu tehnisku kļūmi lidmašīnas sistēmās."
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.