Autors: Mārtiņš Švarcs
Avots: News.com.au/BalticTravelnews.com
Ar tikai četru dienu intervālu nesen miruši divi lidsabiedrības British Airways piloti pēc tam, kad viņi ziņojuši par toksisku dūmu ieelpošanu reisu laikā pasažieru lidmašīnās.
43 gadus vecās pilotes Karenas Lisakovskas bēres notika 2013. gada 15. janvārī. Ričardu Vestgeitu, kurš arī bijis 43 gadus vecs, apbedīja 18. janvārī.
Reklāma
Neilgi pirms nāves Vestgeits savam juristam Frenkam Kenonam licis iesūdzēt tiesā aviokompāniju British Airways par veselības un drošības normu pārkāpšanu. Kenons pastāstījis Daily Mail, ka uzsākto lietu plāno turpināt.
Jurists atzinis, ka British Airways neseko visām noteiktajām regulām, jo neveic gaisa kvalitātes monitoringu uz lidmašīnu klāja.
"Manuprāt, šī problēma uzskatāma par tuvojošos cunami vilni visai gaisa satiksmes industrijai – līdz šim tā pastāvīgi tikusi noklusēta un ignorēta," atzinis Kenons, piebilstot, ka viņa aizstāvamais gājis bojā tā dēvētā aerotoksiskā sindroma dēļ, kas ir hronisks fizisks, kā arī neiroloģisks stāvoklis. Jurists izteicies arī, ka šī problēma drīz vien visā pasaulē varētu kļūt tik pat aktuāla kā azbesta izmantošanas jautājums pirms vairākiem gadiem.
Lielbritānijas Civilās aviācijas pārvaldes (CAA) rīcībā esošā informācija liecina, ka komerciālo aviolaineru piloti ik nedēļu vismaz piecas reizes ieelpo no skābekļa maskām, lai cīnītos ar piesārņotu gaisu pilotu kabīnē.
Britu aviokompānijas šobrīd paļaujas uz valdības pilnvarotiem pētījumiem, kuros atzīts, ka gaiss lidmašīnu salonos ir drošs cilvēkam. Jāpiebilst gan, ka pēdējā pārbaude šo pētījumu ietvaros notikusi 2011. gadā.
Kā ziņo Lielbritānijas Sunday Express, Lisakovska jau 2005. gadā lūgusi British Airways pievērst uzmanību dūmu problēmai pēc tam, kad viņa tika atstādināta no lidojumiem slikta veselības stāvokļa dēļ.
2006. gadā laikraksts saņēma vēstuli no Lisakovskas, kurā viņa rakstīja: "Mans mērķis ir izveseļoties un turpināt lidojumus, neuzsākot nekādas tiesiskas darbības to seku dēļ, kādas uz manu dzīvi atstājis piesārņotais gaiss, taču, ja vajadzēs, es to darīšu."
Vēlāk Lisakovska sasirga ar vēzi un mira, tā arī nepaspējot uzsākt cīņu.
Vestgeits pārtrauca lidojumus pēc iekļūšanas autoavārijā 2011. gadā. Ārsti toreiz pamanīja, ka viņš cieš arī no pastāvīgām galvassāpēm, hroniska noguruma, pārliecības zuduma un garastāvokļa maiņām.
"Domās esam kopā ar abu pilotu ģimenēm un izsakām visdziļāko līdzjūtību," sacījis British Airways preses pārstāvis. "Neesam informēti par tiesā iesniegtām prasībām, kuras būtu saistītas ar šīm personām. Šobrīd būtu nepiedienīgi komentēt vai pārrunāt viņu nāves iemeslus."
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.