Autors: Mārtiņš Švarcs
Avots: Telegraph.co.uk/BalticTravelnews.com
Turcijas lidsabiedrība Turkish Airlines nesen startējusi klientu lojalitātes programmu, kas paredz "atlīdzības" piešķiršanu tiem pasažieriem, kuri lidojuma rezervācijas laikā sevi identificēs kā ārstus.
Sistēma, kuru jau šobrīd piedāvā aviokompānijas Lufthansa un Austrian Airlines, teorētiski paredz lielāku iespēju, ka uz lidmašīnas klāja atradīsies pasažieri, kas ieguvuši medicīnisku kvalifikāciju.
Reklāma
Lai gan lidsabiedrību apkalpes locekļi ir apmācīti, kā sniegt medicīnisko palīdzību, bieži vien ārsta vai medicīnas māsas klātbūtne lidojuma laikā nozīmē augstāku drošību.
"Turpmāk mēs zināsim, kur sēdēs kvalificēts medicīnas personāls, un nepieciešamības gadījumā apkalpes locekļi varēs lūgt viņu palīdzību," laikrakstam The Independent atzinis Turkish Airlines izpilddirektors Temels Kotils.
Visbiežāk lidojumu laikā pasažierus piemeklē visai nenozīmīgas medicīniska rakstura problēmas, piemēram, nelabums, reiboņi vai gremošanas trakta problēmas, kuras parasti pastiprina atrašanās lielā augstumā, nogurums, kā arī alkohola vai nomierinošo līdzekļu lietošana.
Tomēr nopietnu problēmu, piemēram, sirdslēkmju gadījumos, bieži vien aviolaineri nākas novirzīt uz tuvāko lidostu, kas lidsabiedrībām var izmaksāt tūkstošiem eiro.
Tiesa gan, Turkish Airlines jaunās programmas ietvaros piedāvātos 5 000 klienta punktus kāds tūrisma medicīnas speciālists nodēvējis par "skopu" atlīdzību.
Pēdējo gadu laikā, pateicoties pieaugošajam ceļotāju skaitam, iedzīvotāju lielajam vidējam vecumam attīstības valstīs, kā arī pieaugošajai mobilitātei hroniski slimu ļaužu vidū, medicīniska rakstura problēmas lidojuma laikā kļuvušas aizvien izplatītākas. Kā liecina British Medical Journal dati, lidojuma laikā medicīniska palīdzība nepieciešama vidēji vienam no 11 000 pasažieru. 70 procentos gadījumu ar šīm situācijām galā tiek apkalpes locekļi.
Visbiežāk pasažieri sūdzas par sāpēm krūtīs, ģīboņiem, astmu, galvas savainojumiem krītošas bagāžas dēļ, garīgās veselības traucējumiem, kā arī gremošanas trakta problēmām.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.