Autors: Daiga Bazule
Avots: BalticTravelnews.com
Šobrīd lidmašīnas kā transportlīdzekļa izmantošanas veids nav nekas neparasts, tomēr izmantojot šo transportlīdzekli jāzina vairākas būtiskas lietas, sākot no bagāžas ierobežojumiem un līdz pat reisu atcelšanas gadījumiem.
Šoreiz tūrisma ziņu portāls Travelnews.lv kopā ar VAS "Starptautiskās lidostas "Rīga"" komunikācijas vienības vadītāju Elīnu Krastiņu skaidro pasažieriem, kā rīkoties reisu atcelšanas gadījumos.
Reklāma
Informācijai. Pasažieru tiesības, tai skaitā atceltu reisu gadījumā, nosaka EK regula 261/2004. Tāpat jāņem vērā, ka katrai aviokompānijai ir savi noteikumi, tāpēc pasažieriem pirms lidojuma iesakām ar tiem iepazīties (informācija pieejama aviokompāniju mājaslapās), tāpat noderīgu informāciju var atrast arī lidostas mājaslapā: šeit.
Pie kā pasažierim ir jāvēršas, ja reiss tiek atcelts?
Elīna Krastiņa: Šādos gadījumos pasažieriem jāvēršas pie aviokompānijas - pārstāvniecībā vai biļešu kasē.
Kas pasažierim pienākas šādos gadījumos?
Elīna Krastiņa:
Atcelts lidojums
Pasažieriem ir tiesības saņemt kompensāciju, kas ir identiska tai, kura tiek piedāvāta, ja tiek atteikta iekāpšana, izņemot gadījumus, kad pasažieris bija informēts par lidojuma atcelšanu vismaz 14 dienas pirms lidojuma, pasažiera maršruts tika mainīts gandrīz atbilstoši sākotnējiem laikiem vai aviosabiedrība var pierādīt, ka lidojums tika atcelts ārkārtas apstākļu dēļ. Aviosabiedrībai papildus ir jāpiedāvā izvēlēties
→ kompensāciju par biļeti septiņu dienu laikā vai
→ maršruta maiņu uz pasažiera galamērķi ar līdzīgiem nosacījumiem, un, ja nepieciešams, aprūpi (tālruņa zvans, dzērieni, ēdiens, izmitināšana, transports uz izmitināšanas vietu).
Lidojums atlikts uz ilgu laiku
Pasažieriem ir tiesības saņemt aprūpi no aviosabiedrības (tālruņa zvanu, dzērienus, ēdienu, izmitināšanu, transportu uz izmitināšanas vietu) ja:
→ lidojumi ir atlikti uz divām stundām vai ilgāku laika periodu un lidojumu attālums ir 1500 km vai mazāks;
→ lidojumi ir atlikti uz trim stundām vai ilgāku laika periodu un lidojumi ir ilgāki un tiek veikti Eiropas Savienības robežās vai lidojumi tiek veikti uz citām valstīm un attālums ir 1500–3500 km;
→ lidojumi ir atlikti uz četrām stundām vai ilgāku laika periodu un lidojumu attālums ir lielāks par 3500 km uz valstīm ārpus Eiropas Savienības.
Ja lidojums tiek atlikts uz vairāk nekā piecām stundām, un pasažieris izlemj ceļojumu neturpināt, viņam ir tiesības saņemt arī kompensāciju par biļeti, kā arī tikt nogādātam atpakaļ uz vietu, kur sākotnēji sākts ceļojums.
Ja pasažieris ierodas galamērķī ar nokavēšanos, jo lidojums aizkavējas trīs stundas vai vēl ilgāk, viņam var būt tiesības saņemt kompensāciju, kas identiska tai, ko piedāvā reisa atcelšanas gadījumā, ja vien aviokompānija nepierāda, ka kavēšanos izraisījuši ārkārtēji apstākļi. Turklāt aviokompānijas var tikt sauktas pie atbildības par kaitējumiem, kas radušies kavēšanās rezultātā.
Vai aviokompānija veic izmaksas, ja reisa atcelšanas gadījumā pasažieris nokavē nākamo reisu citā lidostā?
Elīna Krastiņa: Šis apstāklis atkarīgs no iegādātās biļetes veida.
Kādi ir biežākie iemesli reisu atcelšanas gadījumiem?
Elīna Krastiņa: Slikti laika apstākļi un streiki.
Vairāk informācijas šeit.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.