Foto: Commons.wikimedia.org
Autors: Mārtiņš Švarcs
Avots: News.com.au/BalticTravelnews.com
Saniknoti lidsabiedrības British Airways pasažieri sarīkojuši protestu pēc tam, kad tehnisku problēmu dēļ 24 stundu laikā tika atcelti divi avioreisi no Saūda Arābijas uz Londonu.
Aptuveni 70 pasažieri piecas stundas atteicās pamest aviolaineri Rijādas lidostā dienā, kad gaisa temperatūra sasniedza aptuveni 50 grādus pēc Celsija.
Reklāma
Kņada sākās pēc tam, kad aviolaineris Boeing 747, dodoties ceļā uz Hītrovas lidostu trešdien, 2013. gada 7. augustā, īsi pēc pacelšanās atgriezās Rijādā, lai veiktu ārkārtas nosēšanos iestrēgušu aizspārņu dēļ.
Pārsteidzoši, taču nelaimīgas sakritības dēļ šo pašu lidmašīnu ar jau nomocītajiem pasažieriem uz klāja līdzīga problēma piemeklēja arī nākamajā dienā.
Pirms tika veiktas abas ārkārtas nosēšanās, pasažieru pārpildītajam lidaparātam nācās riņķot virs tuksneša, jo drošības nolūkos bija nepieciešams atbrīvoties no vismaz 20 tonnām aviodegvielas. Abos gadījumos aviolaineri uz skrejceļa sagaidīja ātrās palīdzības un ugunsdzēsēju brigādes.
Tikmēr lidostas terminālā valdījusi "absolūta kņada", tā atzinis viens no pasažieriem Dīns Džonss. Vienam British Airways darbiniekam esot bijis jātiek galā ar 300 saniknotiem pasažieriem, kamēr pārējie termināla darbinieki "slēpās" birojā. "Izcēlās kautiņi, un notikušajā iesaistījās militārpersonas," viņš piebildis.
262. reisam no Karaļa Halida Starptautiskās lidostas sākotnēji bija jāizlido trešdien, 00:40 pēc vietējā laika, tomēr izlidošana aizkavējās par vismaz piecām stundām. Aptuveni 40 minūtes pēc pacelšanās pilots paziņoja, ka radusies problēma ar aizspārņiem, tādēļ bija nepieciešams atgriezties lidostā.
Kā pastāstījis Džonss, pēcāk pasažieriem ieteikts doties uz savām naktsmītnēm, bet pēc tam – lūgts atgriezties lidostā ceturtdien, pulksten trijos no rīta. Aviolaineris izlidoja vien 8:45, taču pēc aptuveni pusstundas pilots jau atkal ziņoja par to pašu problēmu.
Pēc otrās ārkārtas nosēšanās vienas diennakts laikā aptuveni 70 pasažieri atteicās izkāpt no lidmašīnas, pieprasot paskaidrojumu par notiekošo. Protesta organizators, kurš vēlējās palikt anonīms, sacīja: "Bija neciešami karsts, taču mums vajadzēja ko darīt lietas labā. Tomēr neviens tā arī neatnāca, lai runātu ar mums."
Lidsabiedrības British Airways pārstāvis drīz vien izteica atvainošanos par notikušo un atzina, ka tiks nofraktēta cita lidmašīna, piebilstot, ka pasažieri varēs saņemt kompensāciju par sagādātajām neērtībām.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.