Foto: BalticTravelnews.com
Autors: Daiga Bazule
Avots: BalticTravelnews.com
12. februārī Latvijā notika Ēnu diena, kad skolēniem bija iespēja
sekot līdzi dažādu profesiju pārstāvju ikdienas darbiem. Lielu atsaucību katru gadu saņem nacionālā aviokompānija airBaltic, kas šogad daudzo pieteikumu dēļ palielinājusi ēnu skaitu. Kopumā airBaltic
darbiniekus ēnoja 48 skolēni no visas Latvijas. Skolēniem bija iespēja
vienu dienu pavadīt kopā ar aviokompānijas pilotiem, stjuartiem, IT speciālistiem, tehniķiem, inženieriem, sociālo mediju pārstāvjiem un
citiem kompānijas darbiniekiem.
Ēnu dienas pirmajā pusē skolēni iepazinās ar
aviokompānijas vēsturi un darbību, kā arī uzņēmuma pārstāvēm uzdeva
interesējošos jautājumus. Skolēni interesējās gan par dažādiem tehniskiem
jautājumiem, gan airBaltic darbinieku izvēles kritērijiem. Kāds skolēns
vēlējās uzzināt, cik maksā viena aviokompānijas lidmašīna. Diemžēl šī
jautājuma atbilde ir komercnoslēpums. Vien ieskatam aviokompānijas
pārstāves min, ka viena turbopropellera lāpstiņa izmaksā aptuveni 70.000 eiro.
Skolēnus interesēja arī lidmašīnas degvielas patēriņš. Kā izrādās,
vienas stundas ilgam reisam nepieciešamas aptuveni 2 līdz 3 tonnas
degvielas.
Reklāma
Darbs aviokompānijā ir prestižs un lielisks
pakāpiens katra airBaltic darbinieka karjerā. Arī skolēni pievērsās šim
jautājumam, interesējoties par pilotu un stjuartu darbu. AirBaltic
pārstāves pastāstīja, ka parasti par pilotiem strādā lieli sava darba
fanātiķi, jo savā izaugsmē ir jāiegulda lieli naudas līdzekļi un laiks. Tādēļ
airBaltic piloti nav vien latvieši, lidmašīnas vada arī citu valstu
pārstāvji. Savukārt stjuarta darbam ir ļoti svarīga ir peldētprasme, laba
veselība un trīs valodu zināšanas (latviešu, krievu, angļu). Interesanti, ka
stjuartu auguma garumam, stāvot uz pirkstgaliem un paceltām rokām, jābūt
212 centimetriem. Kā arī stjuarta darba pretendentiem jāspēj reaģēt dažādās
situācijās, tādēļ pirms pieņemšanas darbā tiek pārbaudītas arī šīs
spējas.
Tā kā skolēniem vēl jākrāj pieredze, lai varētu pretendēt uz darbu airBaltic, viņi interesējās arī par vasaras darba un prakses iespējām kompānijā. Pavadītais laiks airBaltic būs liels ieguldījums turpmākajā izaugsmē. Pārstāves ēnas patiesi iedvesmo, stāstot par vasaras darbinieku un praktikantu veiksmes stāstiem tālākajā karjerā.
Kā novēroja Travelnews.lv redakcija, ēnu acīs bija manāma patiesa ieinteresētība un vēlme kādreiz kļūt par praktikantu vai darbinieku Latvijas TOP darba devējam*.
* pēc CV-Online Latvia aptaujas datiem
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.