Foto: BalticTravelnews.com
Autors: Daiga Bazule
Avots: BalticTravelnews.com
Garie lidojumi ir īsts pārbaudījums ne vienam vien ceļotājam. Dodoties vairāku stundu lidojumā, jārēķinās ar laika zonu maiņām, nogurumu un dažādām citām neērtībām. Kā panākt, lai lidojumi būtu pēc iespējas komfortablāki, jautājām aizrautīgam ceļotājam - ceļojumu aģentūras Travel Time direktoram Ērikam Lagzdiņam.
Reklāma
125 reizes apkārt zemeslodei
Travel Time direktors gaisā ir pavadījis jau aptuveni 5.000.000 kilometru, kas ir
gandrīz vienlīdzīgs 125 reizēm apkārt zemeslodei. "Apmēram 1.200.000 kilometru ir
pavadīti garajos lidojumos pēdējo septiņu gadu laikā kopā ar mūsu grupām,"
stāsta Ēriks Lagzdiņš. Interesantākā pieredze esot bijusi 2010. gadā,
kad ar Travel Time ceļotāju grupu devās uz rietumiem. Viņš skaidro: "Lidojumi uz rietumiem pārsvarā notiek pa dienu un aizņem šķietami mazāk
laika, jo pulkstenis ir jāgriež atpakaļ. Piemēram,
ceļojot no Eiropas uz Ņujorku, var izlidot pulksten 14.00 un galamērķī
būt jau pulksten 16.00. Skatoties pulkstenī, šķiet, ka esam lidojuši
vien divas stundas, jo pulkstenis ir pagriezts atpakaļ par septiņām
stundām. Tādēļ svarīgi lidmašīnā izgulēties, lai galamērķī būtu
pietiekami daudz enerģijas (jo pēc Latvijas laika būs jau vēls vakars).
Man ir svarīgi jau savlaicīgi izpētīt, cik būs pulkstenis atiecīgajā
galamērķī. Kad lidoju no ASV uz Eiropu, jau iekāpjot
noskaņojos uz to, ka Eiropā ir pusnakts un jāsāk domāt par gulēšanu.
Savukārt, ceļojot no Āzijas uz Eiropu, pirms reisa mēģinu daudz negulēt.
Iekāpjot lidmašīnā pulksten 10.00, noskaņojos, ka Eiropā ir pulksten
3.00 naktī un tad guļu."
Sēdvietu viltības
Turpinot par ieteikumiem uz borta, Ēriks iesaka neaizrauties ar alkoholu, bet mēģināt pēc iespējas vairāk dzert ūdeni un ēst minimāli, lai naktī būtu labāka gulēšana. Travel Time direktors norāda, ka bieži vien lielākās problēmas sagādā gulēšana sēdus stāvoklī un priekšā sēdošais, kurš atlaidis sēdekli tā, ka gandrīz "guļ klēpī". "Protams, lidmašīnās ir sēdvietas, kurās ir ērtāk gulēt. Es parasti mēģinu izvēlēties sēdvietas, kas ir pusceļā uz aizmuguri un ir pie ieejas pa vidu. Ja lidmašīnā, kur vietu izkārtojums ir sekojošs – divas sēdvietas, eja, četras sēdvietas, eja un divas sēdvietas, jāmēģina izvēlēties vieta starp četrām sēdvietām. Turklāt jāizvēlas sēdēt pašā malā pie ejas. Savlaicīgi rezervējot šo vietu, 80 procentos gadījumu vieta blakus paliek brīva," pieredzē dalās Ēriks.
Vēl Ēriks Lagzdiņš ir pamanījis interesantu niansi, proti, pēdējo rindu sēdvietas ir šaurākas. Aģentūras direktors atklāj: "Pēdējo septiņu rindu vietas visās A330 un A340 lidmašīnās ir šaurākas līdz pat diviem centimetriem, līdz ar to arī neērtākas. Tādēļ ir būtiski zināt, ar kādu lidmašīnu lidosiet. Ja lidosiet uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem, ieteiktu izvēlēties A330, A340 vai A380 lidmašīnās, nevis B777, kur ir vēl mazāk vietas. Ielūkojoties interneta vietnē www.seatguru.com, iespējams saprast, kur labāk sēdēt."
Iecienītākās aviokompānijas
"Mana iecienītākā aviokompānija noteikti ir Finnair. Lidojot uz Āziju vai ASV caur Helsinkiem, diena patiešām šķiet īsāka. Ja es lidoju uz galamērķi, kur pa ceļam ir Katara vai Stambula, tad izvēlos Turkish Airlines (www.turkishairlines.com) vai Qatar Airways. Šīm aviokompānijām ir labas lidmašīnas un tiek nodrošināta teicama apkalpošana," atzīst Travel Time direktors.
Sarunas nobeigumā aizrautīgais ceļotājs vēl piebilst: "2015. gadā Travel Time aicina doties "Apkārt pasaulei!" piecu gadu jubilejas braucienā. Šoreiz dosimies uz austrumiem, līdz ar to lielākā daļa pārlidojumu būs nakts laikā."
Vairāk informācijas interneta vietnē www.traveltime.lv
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.